Audi A1 (nuo 2019 m.) apžvalga

Audi A1 (nuo 2019 m.) apžvalga

Mažesnis dydis neretai asocijuojasi su mažesne kaina, tačiau Audi A1 hečbekas įrodo, kad tai – ne taisyklė. Šis automobilis kompaktinėje klasėje siūlo solidžią, prabangių modelių išvaizdą ir technologiškai pažangias sistemas, kurios paprastai būna kur kas didesniuose ir brangesniuose modeliuose.

Bendra apžvalga

Naudotas Audi A1 hečbekas – modernus, kompaktiškas automobilis, kuris pirkėjus traukia savo pažangiomis technologijomis ir aukštesne komplektacija. Nors kaina gali būti kiek aukštesnė nei konkurentų, kokybiškos medžiagos ir inovatyvūs sprendimai atsveria investiciją.

  • Daugelyje modelių montuojama pažangi įranga jau bazinėje versijoje.
  • Malonus ir komfortiškas važiavimas su standartine pakaba.
  • Santykinai tylus esant didesniam greičiui.
  • Kai kurios salono plastmasės atrodo kukliau nei tikėtasi iš Audi.
  • Automatinės pavarų dėžės kai kada dirba ne visai tolygiai.
  • Patikimumas – nevienareikšmiškai vertinamas.
  • Volkswagen Polo pasiūlo panašią komplektaciją už mažesnę kainą.

Varikliai ir jų pasirinkimai

Nors Audi A1 – kompaktiško dydžio, variklių gama stebina universalumu ir galingumu. Patys racionaliausi variantai – ekonomiški 1,0 l ir 1,5 l benzininiai agregatai, kurių galia svyruoja nuo 94 AG iki 148 AG. Norintys daugiau dinamikos, gali rinktis 197 AG 2,0 litro TFSI variklį, kuris komplektuojamas tik su šešių laipsnių automatine pavarų dėže. Šiuo požiūriu A1 iš tiesų geba nustebinti.

Pagrindinės komplektacijos ir įranga

A1 išskirtinumą rinkoje užtikrina technologinė įranga. Net baziniame SE (vėliau Technik) variante montuojami itin ryškūs LED žibintai, taip pat nuosekliai šviečiantys posūkių signalai galiniuose žibintuose – kaip ir didesniuose Audi modeliuose. Taip pat siūlomas skaitmeninis 10,25 colių prietaisų ekranas, 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, skaitmeninis radijas, vairuotojo palaikymo sistemos, automatinis avarinis stabdymas ir 8,8 colių jutiklinis multimedijos ekranas su Android Auto ir Apple CarPlay.

Sport modeliai turi didesnius 16 colių ratlankius, atbulinės eigos jutiklius galui, pastovaus greičio palaikymo sistemą ir sportines sėdynes priekyje su reguliuojama juosmens atrama. S Line versijos pasižymi sportine pakaba, išskirtiniu dizainu, o norint galingiausio variklio ir adaptyvių amortizatorių, reikia ieškoti S Line Competition versijos.

Važiavimo savybės ir valdymas

Audi A1 pasižymi komfortišku važiavimu su standartine „dynamic“ pakaba ir vidutinio dydžio ratlankiais – tai vienas patogiausių mažųjų automobilių rinkoje. S Line modifikacijos komplektuojamos su sportine pakaba ir 18 colių ratlankiais, tad komforto didelėje kelio duobių ar nelygumų zonoje gali kiek sumažėti, tačiau posūkiuose kėbulo svyravimai bus minimizuojami.

Automobilio valdymas tikslingas, o vairas – pakankamai informatyvus ir nuspėjamas. Mechaninė pavarų dėžė turi aiškų sankabos „sukibimo tašką“, tačiau jos perjungimo eiga ilgesnė, nei galima tikėtis – čia kai kurie konkurentai, pavyzdžiui, Ford Fiesta, lenkia Audi A1 savo sklandumu.

Interjeras ir erdvė

Ankstesnių A1 kartų salono erdvės buvo ribotos, ypač galinėse sėdynėse ir bagažinėje. Dabar šis modelis gaminamas ant Volkswagen Polo ir Seat Ibiza platformos, tad vietos ir priekiniams, ir galiniams keleiviams tikrai užtenka. Bagažinė taip pat tapo talpesnė – tai didelis privalumas kasdieniam naudojimui. 2020 m. pasirodė ir A1 Citycarver modifikacija, pasižyminti aukštesne prošvaisa ir šiek tiek visureigį primenančia išvaizda, tačiau dėl menkos paklausos šios versijos buvo atsisakyta 2022 m.

Išlaidų ir eksploatacijos klausimai

Kainos ir vertė

Rinkoje galima rasti naudotų Audi A1 nuo maždaug 14 040 eurų už ankstyvus SE 25 TFSI modelius. 2019–2020 m. 25 arba 30 TFSI modeliai paprastai kainuoja tarp 15 210 ir 17 550 eurų, o už 35 arba 40 TFSI teks sumokėti kiek daugiau. 2021–2022 m. modeliai vidutiniškai kainuoja 16 380–18 720 eurų. Naujesni (2023–2024 m.) automobiliai, priklausomai nuo apdailos lygio, parduodami už 21 060–29 250 eurų.

Eksploatacinės išlaidos ir ekonomija

Benzininiai varikliai pasižymi pakankamai gera ekonomija – 1.0 l 115 AG 30 TFSI vidutiniškai sunaudoja 5,4 l/100 km pagal WLTP. Mažiau galingas 94 AG 25 TFSI su penkių laipsnių pavarų dėže reikalauja 5,6 l/100 km. 1,5 l 35 TFSI sunaudoja apie 6,1 l/100 km, o galingiausias 2.0 l 197 AG 40 TFSI – apie 7,0 l/100 km.

Mokesčiai ir priežiūra

Audi A1 galioja fiksuotas metinis kelių mokestis, šiuo metu siekiantis 190 eurų. Ankstyvi šios kartos modeliai dar nėra pakankamai seni, kad būtų taikomi fiksuotų kainų techninės priežiūros paketai, tačiau naujus automobilius įsigijusiems siūlytos 3 arba 5 metų techninės priežiūros paslaugos – jos galiotų ir antram savininkui.

Patikimumas

A1 nuosavybės patirtis įvairi: automobiliai vertinami už kokybišką surinkimą ir patikimumą, tačiau kartais pasitaikė elektros įrangos gedimų (multimedijos sistemos, oro kondicionierius, perspėjimo lemputės). Taip pat kai kurie savininkai minėjo problemas su durelių užraktais ar raktų atpažinimo sistema. Aptarnavimo kokybė – nevienoda: dalis savininkų patyrė greitą ir profesionalią pagalbą, bet pasitaiko skundų dėl aukštų remonto kainų, ilgų detalių laukimo laikų ar silpnos komunikacijos.

Ką rinktis?

Populiariausias variantas

115 AG 1.0 l 30 TFSI benzininis motoras yra dažnas pasirinkimas dėl lankstumo, geros ekonomijos ir pakankamo dinamiškumo kasdienėmis sąlygomis. Jei nesivaikote sportiškesnės S Line išvaizdos, „Sport“ komplektacija turi viską, ko tikėtumėtės iš modernaus miesto automobilio: patogias sėdynes, bazinį technologijų komplektą. Ieškokite automobilio su „technology pack“, kuris apima didesnį multimedijos ekraną ir Audi Virtual Cockpit skaitmeninį prietaisų skydelį.

Kokios alternatyvos?

Alternatyvos Audi A1

Jei ieškote kompaktiško, bet solidų įspūdį paliekančio automobilio, verta atkreipti dėmesį į penkiadurę Mini hečbeko versiją. Ji gal nepasižymi tokia manevringumu ar komfortu kaip Audi A1 važiuojant miesto greičiu, tačiau išlieka smagi vairuoti ir siūlo paprastesnę naudoti multimedijos sistemą.

Kitas logiškas pasirinkimas – Volkswagen Polo. Šis modelis dalijasi daugeliu variklių su Audi A1, tačiau kainuoja pigiau. Jis neturi prabangių LED žibintų ar pilnai skaitmeninio prietaisų skydelio, bet pasižymi gera ekonomiškumu, komfortu ir įprasta įranga, tad daugeliu gyvenimo atvejų gali tapti puikia A1 alternatyva.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *