Audi A5 kupė naudotos rinkoje užsitarnavo sėkmės vardą nuo pat debiuto ir išliko populiari net vėlyvuoju savo gamybos laikotarpiu. Nors dizainu ši kupė modelį A4 primena, dvidurė konstrukcija atrodo kur kas dinamiškiau, todėl neatsitiktinai ši transporto priemonė sulaukė tiek entuziastų dėmesio. 2007 m. pasirodžiusi ir 2012 m. šiek tiek atnaujinta, naudota Audi A5 šiandien dažnai tampa geidžiamu pasirinkimu ieškant stilingo, patikimo automobilio gera kaina.
Stilius ir erdvė salone
Šio modelio sėkmė nestebina: Audi A5 kupė vertinama dėl išskirtinio stiliaus ir kokybės. Tiems, kas ieško išraiškingos kupės, kuri retkarčiais leistų vežtis ir keturis keleivius, ši Audi praktiškai neturi konkurentų. Salone priekyje vietos pakanka, tačiau vairo pedalas sumontuotas kiek nepatogiai, tad kai kuriems vairuotojams gali pritrūkti komforto. Galinėje sėdynių eilėje vietos galvai ir kojoms mažoka. Laimei, ilgos durelės leidžia lengvai patekti į saloną, o bagažinė – pakankamai talpi bei funkcionali, ypač nuleidus galines sėdynes.
Važiavimo savybės ir dinamika
Kelyje Audi A5 kupė pasižymi solidžiu variklių pasirinkimu: visi jie pakankamai galingi ir efektyvūs, be to, automobilis išlieka nepriekaištingai tylus ir rafinuotas. Vis dėlto, posūkiuose jis gali pasirodyti šiek tiek sunkus, o vairavimas – mažiau įtraukiantis. Standus pakabos darbas, ypač pasirinkus sportines pakabas, gali būti juntamas intensyviau.
2012 m. atnaujinimas
2012 metais A5 modelių šeima sulaukė stiliaus atnaujinimo: automobilis tapo vizualiai ryškesnis, įrengtos modernios LED dienos šviesos, pakeisti buferiai ir grotelių dizainas. Šie pokyčiai kupė pataikė tiesiai į mados tendencijų centrą – automobilis dar stipriau išsiskiria gatvėje.
Kainos ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudota Audi A5 kupė?
Šių automobilių kainos prasideda nuo maždaug 5850 iki 8190 eurų už 2007 m. modelį su vidutine rida iš nepriklausomo pardavėjo. Automobiliai su didesne rida bus pigesni, tačiau patikimiau rinktis šiek tiek brangesnį variantą. Už 9360–11 700 eurų galima įsigyti geros būklės 2009 arba 2010 metų automobilį su pilna aptarnavimo istorija, o 12 870–15 210 eurų kainuos 2011 m. modeliai su pasirinkimu tarp skirtingų variklių ir įrangos lygių.
Eksploatacinės išlaidos
Palyginti su tuo pačiu metu gamintu Audi A4, išlaidos nėra itin didelės. Benzininiai modeliai dažniausiai pasižymi vidutinėmis CO₂ emisijomis: 2.0 l variklis – 154 g/km, o 1.8 l – 169 g/km. 3.2 l – 207 g/km, o 4.2 V8 pasiekia 298 g/km. Tuo tarpu 2.0 l dyzelinis variklis išskiria tik 140 g/km CO₂, 2.7 l – 169 g/km, o 3.0 l – 179 g/km.
- 2.0 l dyzelis: vidutinės sąnaudos 5,1 l/100 km
- 2.7 l dyzelis: 6,4 l/100 km
- 3.0 l dyzelis: 6,6 l/100 km
- 1.8 l benzinas: 7,1 l/100 km
- 2.0 l benzinas: 6,4 l/100 km
- 3.2 V6 benzinas: 8,4 l/100 km
- 4.2 V8 benzinas: 12,1 l/100 km
Draudimo įmokos yra gana aukštos – modelių grupės svyruoja nuo 28 iki 38.
A5 techninę priežiūrą gali atlikti daugelis serviso meistrų, kurių kainos ženkliai mažesnės nei oficialių atstovybių. Naujų modelių savininkams dažnai siūlomos specialios priežiūros programos su įvairiomis mokėjimo galimybėmis.
Kokį modelį rinktis?
Pirmosios Audi A5 buvo siūlomos su 187 AG 2.7 l ir 237 AG 3.0 l TDI dyzeliniais varikliais bei 261 AG 3.2 l V6 ir 349 AG 4.2 V8 benzininiais. 2007 m. pasirodė patrauklus 168 AG 1.8 l TFSI, o 2008 m. jį pakeitė 208 AG 2.0 TFSI. Nuo 2009 m. – 168 AG 2.0 TDI. Taip pat siūlyti visų varančiųjų ratų variantai: 2.0 ir 3.0 TDI dyzeliai bei 2.0 TFSI benzinas. 2009 metais visiems modeliams buvo pradėtos diegti „start-stop“ sistemos.
Net bazinis modelis komplektuotas su 17 colių lengvojo lydinio ratais, klimato kontrole, automatiniais valytuvais, odiniu salonu ir kokybiška garso sistema. Sport komplektacija – su didesniais ratais, standesne pakaba ir įvairesniu vidaus apdailos pasirinkimu, o S line – su sportinėmis odinėmis sėdynėmis, išskirtiniu dekoru ir chromuotomis detalėmis.
2012 metų naujovės
Po atnaujinimo 2012-aisiais, A5 asortimente atsirado 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.0 TFSI, S5 3.0 TFSI, 2.0 TDI ir 3.0 TDI modifikacijos. Nors varikliai buvo atnaujinti, jų efektyvumas pastebimai pagerėjo. Populiariausi liko 2.0 TDI dyzeliai, o jei nesinori vyresnio dyzelio – rekomenduotinas 2.0 TFSI benzinas. Norintiems itin dinamiško, nors ir daugiau degalų reikalaujančio modelio, verta ieškoti S5 su 3.0 TFSI varikliu.
Pagrindinės alternatyvos
Rimčiausia A5 konkurentė – BMW 3 serijos kupė (2006–2013), vėliau tapusi 4 serija. Skirtingai nei Audi, BMW siūlo galinius varančius ratus, tačiau pasižymi puikiomis važiuoklės savybėmis ir ekonomiškais, bet greitais dyzeliniais varikliais. Visgi jų veikimas gali būti kiek šiurkštus, o galinėje sėdynių eilėje vietos – dar mažiau nei A5.
Kita verta dėmesio alternatyva – Mercedes-Benz C klasės kupė. Šio modelio važiavimo kokybė gera, nors sportiškumo čia mažiau. Priežiūros išlaidos dažniausiai nesikandžioja, tačiau informacinės sistemos funkcionalumas ir galinės sėdynių eilės erdvė nėra stipriausios pusės. Patikimumas to laikotarpio Mercedes automobilių kelia abejonių, o sportinio charakterio trūksta tiek, kiek BMW ar Audi sugeba užtikrinti.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.