Audi A5 Sportback (2016–2024 m.) apžvalga

Audi A5 Sportback (2016–2024 m.) apžvalga

Ieškantiems automobilio, kuris derintų kupė išvaizdą ir praktiškumą, verta atkreipti dėmesį į Audi A5 Sportback. Šis modelis primena kupė, tačiau turi ketverias ar penkerias duris, todėl yra patogus ir kasdieniam naudojimui. Tarp jo tiesioginių konkurentų – BMW 4 Gran Coupe, Mercedes CLA, Kia Stinger bei VW Arteon, tačiau būtent Audi su A5 Sportback pirmoji pasiūlė tokį derinį platesnei pirkėjų auditorijai.

Bendra apžvalga

Audi A5 Sportback išsiskiria solidžia išvaizda, bet viduje nepamirštas ir praktiškumas – salone telpa penki asmenys, be to, automobilis pasižymi konkurencinga kaina, jei renkatės antrinėje rinkoje. Jei ieškote sportiškesnių važiavimo pojūčių, BMW 4 Gran Coupe šiuo aspektu gali patikti labiau, tačiau Audi pranašumai – komfortas, aukšta salono kokybė ir ekonomiški varikliai.

Privalumai

  • Aukštos kokybės interjeras
  • Efektyvūs ir galingi varikliai
  • Tikrai talpus kupė tipo automobilio standartams

Trūkumai

  • Mažiau įtraukiantis valdymas nei kai kurie konkurentai
  • Kartais per kietas važiavimas net ir komfortiškesnėse versijose
  • Standartiniai įrangos lygiai – konkurentai dažnai siūlo daugiau

Varikliai ir dinamika

Dyzeliniai varikliai – nuo 2.0 TDI (148 AG arba 187 AG), taip pat siūlytas ekologiškesnis Ultra variantas. Galingesni A5 Sportback modeliai turėjo 3.0 V6 TDI (216 AG arba 282 AG). Benzinių variklių gama prasidėjo nuo 2.0 (148 AG, 187 AG, arba 249 AG). Sportiškiausia šeimos narė – S5 su 3.0 V6 benzininiu varikliu, išvystančiu net 349 AG bei „quattro“ visų varančiųjų ratų sistema.

2019 m. Audi pradėjo žymėti variklius pagal galios klasę: 148 AG tapo „35“, 187 AG „40“, 249 AG „45“, o 282 AG – „50“. S5 žymėjimas išliko kaip anksčiau.

Silpnesnis 2.0 TDI (148 AG) nebus itin veržlus, tačiau 187 AG versija kelia pasitikėjimą. 3.0 V6 dyzeliai ir 2.0 benzininiai varikliai pasižymi geromis dinaminėmis savybėmis – nors pastarieji gali būti kiek triukšmingesni nei norėtųsi.

Važiavimo kokybė ir valdymas

Bendrai Audi A5 Sportback vairavimas yra tikslus, pakaba – subalansuota, o sukibimas puikus. Tačiau šiame segmente yra modelių, kurie stipriau įtraukia vairuotoją į procesą. Komfortui jautriems pirkėjams svarbu žinoti, jog net komfortiškuose SE ar Sport modeliuose važiuoklė kartais gali atrodyti kiek standi, ypač su sportinėmis pakabomis (S Line ir S Sport). Pasirinkus adaptyvią pakabą, komfortas pagerėja.

Interjeras ir vieta salone

Salono dizainas primena Audi A4 – pozityvus ženklas: pozicija už vairo patogi dėl gausių reguliavimo galimybių, dizainas modernus, o mygtukų išdėstymas aiškus. Bazinėse versijose rasite 7 colių MMI ekraną su patogiu valdikliu, o interjero apdailos kokybė tikrai išsiskiria lyginant su konkurentais.

Vėlesniuose modeliuose sistema atnaujinta – ją pakeitė 10,1 colio lietimui jautrus ekranas, pasižymintis ryškiomis spalvomis ir intuityviu valdymu. Priekyje erdvės užtektinai, o gale dėl žemėjančio stogo linijos aukštesni keleiviai gali stokoti erdvės galvai. Bagažinė erdvi – lengvai telpa net septyni rankiniai lagaminai, o dėl hečbeko tipo kėbulo didesnių daiktų pakrovimas tampa paprastas. Galinės sėdynės nulenkiamos 40:20:40 proporcija – gaunate visiškai lygų grindų plotą.

Komplektacijos ir įranga

Baziniai SE modeliai turi ksenoninius žibintus, elektra valdomą bagažinės dangtį, trijų zonų klimatą ir 7 colių spalvotą ekraną. Sport komplektacija pasižymi odinėmis sėdynėmis, elektriniu reguliavimu, išskirtiniais ratlankiais ir SD kortelės pagrindu veikiančia navigacija. S Line – sportiška važiuoklė, didesni ratlankiai ir papildomų funkcijų gausa (didesnis MMI ekranas, belaidis telefono krovimas, skaitmeniniai prietaisai).

Atnaujintos (nuo 2020 m.) versijos siūlomos keturiose komplektacijose: Sport, S Line, Edition 1 ir Vorsprung. Sport turi LED žibintus, 18 colių ratlankius ir Virtualų prietaisų skydelį; S Line išsiskiria matricos žibintais ir 19 colių ratlankiais; Edition 1 komplektuojamas su lazeriniais žibintais, 20 colių ratlankiais ir juodais apdailos elementais; o Vorsprung – visomis įmanomomis opcijomis: adaptyvi pakaba, galvos projekcinis ekranas, 360 laipsnių kamera, Nappa oda ir masažo funkcija priekiniams krėslams.

Kiek kainuos Audi A5 Sportback naudota?

Norint įsigyti A5 Sportback teks investuoti maždaug 10 530 eurų už dažnai nemažai nuvažiavusį dyzelinį modelį. Benzininiai varikliai kainuoja kiek daugiau – apie 11 700 eurų už panašios būklės automobilį. Mažai nuvažiavę modeliai (tiek benzininiai, tiek dyzeliniai) kainuoja nuo 16 380 eurų.

2019 m. gamybos automobiliai kainuoja 16 380–18 720 eurų, 2020 m. – virš 18 720 eurų, 2021 m. modeliai – apie 23 400 eurų. Naujų 2023 m. automobilių kainos prasideda nuo 29 250 eurų, o 2024 m. – virš 32 760 eurų.

Eksploatacijos kaštai

Kuro sąnaudos

Ekonomiškiausia A5 Sportback versija – 2.0 TDI 190 Ultra, kuri pagal NEDC standartą rodė 4,1 l/100 km sąnaudas. Kitos dyzelinės 2.0 TDI versijos – 4,5–4,2 l/100 km, o 2.0 TDI 150 – 4,2 l/100 km. Benzininių variklių sąnaudos siekia apie 5,5 l/100 km, o S5 sportinė versija – 7,5 l/100 km.

Pagal naujesnį WLTP ciklą, 35 TFSI (benzininis) vidutinės sąnaudos – 6,3 l/100 km, 40 TFSI – taip pat 6,3 l/100 km, 35 TDI – 4,9 l/100 km, 40 TDI – 5,2 l/100 km, S5 – 7,0 l/100 km.

CO2 emisija

Mažiausiai CO2 (108 g/km) išmeta 2.0 TDI 190 Ultra, tuo tarpu įprastas 2.0 TDI 150 – 110 g/km. Benzininiai varikliai išmeta daugiau – geriausias yra 2.0 TFSI 190 (124 g/km), prasčiausias – S5 3.0 V6 (170 g/km).

Kelių mokestis

Nuo 2017 m. balandžio visi automobiliai registruojami pagal fiksuotą VED tarifą. Jei automobilio pradinė kaina viršija 46 800 eurų, taikomas prabangos mokestis. Šiuo metu įprastas VED tarifas siekia 228 eurus per metus, o prabangos mokestis – 497 eurai.

Draudimas ir techninė priežiūra

Draudimo kainų lygis – vidutinis šios klasės automobiliams: baziniai modeliai priskiriami 28 grupei, S5 – 42-ai. Techninės priežiūros kaštai nėra mažesni, tačiau neišsiskiria neigiamai šio segmento automobilių tarpe. Po trejų metų Audi A5 gali būti prižiūrimas už fiksuotą kainą: tarpinis aptarnavimas kainuoja 222 eurus, kapitalinis – 421 eurą (iki 2.0 variklio); galingesni – 257 ir 484 eurus atitinkamai.

Garantija

Nauji A5 Sportback turi 3 metų arba 96 560 km garantiją. Galima šį laiką pratęsti iki penkerių metų arba 144 840 km už papildomą mokestį. Tai – standartinis pasiūlymas tarp prabangių markių.

Saugumas ir patikimumas

Audi A5 2015 m. saugumo bandymuose gavo maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą pagal Euro NCAP. Reikia pažymėti, kad nuo tada testavimo sistema griežtėjo.

Patikimumo apklausose A5 surinko įvairių vertinimų – vairuotojai džiaugėsi pirmaisiais eksploatacijos metais, ypač benzininėmis versijomis, tačiau dyzelinių modelių savininkai dažniau susidurdavo su elektronikos nesklandumais. Nemažai gedimų buvo pašalinta pagal garantiją, tačiau kai kurie privedė prie ilgesnių remonto terminų ar didesnių išlaidų po garantinio laikotarpio.

Ką rinktis iš naudotų Audi A5 Sportback?

Variklis

Jei domitės ankstesniais modeliais, verta žvalgytis 2.0 TDI Ultra (187 AG / 190) – tai ekonomiškas, pakankamai galingas ir komfortiškas pasirinkimas.

Komplektacija

Sport lygis – optimalus kainos ir įrangos santykis: 17 colių ratlankiai, sportinės sėdynės, LED salono apšvietimas ir navigacija. Paieškokite automobilių su papildomu Technology Pack – tokiuose rasite didesnį 8,3 colių ekraną, belaidį telefono krovimą ir Virtual Cockpit prietaisų panelę. Kitos naudingos opcijos – Bang & Olufsen audio sistema.

Mūsų pasirinkimas

Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 Sport – subalansuotas ekonomiškumo, tinkamos dinamikos ir komforto variantas.

Alternatyvos

Pagrindinis konkurentas – BMW 4 Gran Coupe, kuris pasižymi galiniais varančiais ratais, tačiau Audi galima rasti ir su visų varančiųjų ratų sistema. BMW turi veržlesnius dyzelinius variklius, tačiau gale vietos mažiau nei Audi. Mercedes CLA siūlo komfortišką važiavimą ir patrauklią išvaizdą, bet galinė dalis – ankšta, o multimedijos sistema ne tokia intuityvi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *