Važiuodami per didmiestį, ypač centrinėse rajonuose, tikriausiai pastebėsite gausybę didelių, juodų prabangių sedanų. Kiek stebėsite, tiek dažnai tarp jų išvysite Audi A8 – vieną mėgstamiausių pasirinkimų tarp tų, kas ieško komfortiškos ir puošnios limuzino klasės mašinos.
Bendra apžvalga
Ketvirtos kartos Audi A8 yra viena labiausiai santūrių iš didžiųjų prabangių sedanų, jei lyginsime su tokiomis alternatyvomis kaip Mercedes S klasė ar BMW 7 serija. Tačiau ši išvaizdos ramybė apgaulinga – A8 slepia galingą technologijų rinkinį, dėl kurio markė jau seniai garsėja inovacijomis.
A8 pasižymi išskirtiniu komfortu, maloniomis važiavimo savybėmis ir prabangiu salonu. Čia rasite gausiai vietos, modernius ekranus ir daug praktiškų sprendimų, todėl tai puikus pasirinkimas ieškantiems naudoto automobilio.
Pagrindiniai privalumai
- Neprilygstamas komfortas net važiuojant nelygiais keliais
- Aukščiausios kokybės medžiagos ir prabangi salono apdaila
- Daug vietos gale sėdintiems keleiviams
- Salone – ypatingai tylu bet kokiu greičiu
Kai kurie trūkumai
- Dyzelinių versijų ekonomiškumas kiek atsilieka nuo konkurentų
- Kai kurių varžovų (pvz., Mercedes S klasės) salonas atrodo išraiškingiau
- Išlaikymo kaštai aukštesni nei kai kurių konkurentų
- Jautrūs lietimui valdymo paviršiai ne visiems patogūs naudoti
Varikliai ir vairavimo savybės
Pirkėjai galėjo rinktis iš dviejų pagrindinių motorų: 282 AG 3,0 l dyzelinio (’50 TDI’) ir 335 AG 3,0 l benzininio (’55 TFSI’), abu su turbokompresoriais. Abu jie turi lengvosios hibridinės pavaros technologiją – elektrinis variklis padeda važiuojant ir leidžia automobiliui keliauti elektra iki 40 sekundžių.
Ieškantiems dar daugiau ekologiškumo siūlytas įkraunamas hibridas (443 AG, 60 TFSIe), kuris vien elektra gali nuvažiuoti apie 45 km. Aukščiausią sportiškumą užtikrina 4,0 l V8 S8 versijoje (563 AG), ji siūloma nuo 2020 m.
Važiavimo kokybė ir valdymas
Nors A8 kiek nusileidžia Mercedes S klasės tikslumui greitesnėse posūkių situacijose, vairuotojai dažniausiai renkasi šį automobilį dėl išskirtinio patogumo. Pneumatinė pakaba puikiai sugeria kelio nelygumus, o variklio garsas praktiškai nesigirdi – ypač perėjimo į elektrinį režimą metu. Tik šiek tiek vėjo ir kelio triukšmo pasiekia saloną, tačiau bendras įspūdis – tyluma ir ramybė.
Salonas ir praktiškumas
Viduje Audi A8 stebina subtiliomis, prabangiomis detalėmis: atviros tekstūros mediena, aukštos kokybės apmušalai, blizgūs lietimui jautrūs ekranai. Nors kai kuriose konkurentų (ypač Mercedes S klasės) salonuose daugiau spindesio, A8 balansuoja tarp klasikos ir modernumo.
Lietimui jautrūs valdymo elementai atrodo įspūdingai, tačiau juos sudėtinga naudoti nežiūrint, be to, jie greitai tepasi pirštų žymėmis.
Erdvė – stiprioji A8 pusė. Jau standartinė modelio versija užtikrina išskirtinį komfortą gale sėdintiems keleiviams. Priekyje taip pat patogu: gausu dėtuvių, gilios durų kišenės, o bagažinė – viena didžiausių klasėje (nebent renkatės įkraunamą hibridą, kur papildomos baterijos sumažina jos talpą).
Komplektacijos ir įranga
Pradžioje buvo siūlomos dvi pagrindinės versijos: standartinė ir sportiškesnė S Line. Net bazinė A8 komplektacija apima automatinį klimato valdymą, elektrinius šildomus odinius sėdynių apmušalus, navigaciją, LED priekinis žibintus ir pneumatinę pakabą. S Line pasižymi sportinėmis sėdynėmis, didesniais ratlankiais, papildomu tamsinimu.
Galima rinktis ilgesnės bazės modelį („L“), kuriame bus ne tik daugiau vietos gale, bet ir šildomos galinės sėdynės, nuotolinio valdymo planšetė pramogų sistemai, keturių zonų klimato kontrolė bei elektrinės galinės užuolaidos.
Vėliau modelių gama išsiplėtė: buvo siūlomi Sport, S Line, Black Edition bei Vorsprung variantai. Pastarieji papildomai siūlo 21 colio lengvojo lydinio ratlankius, priekinės sėdynės ventiliaciją, visų ratų vairavimą ir netgi stiklo valytuvų antgaliuose integruotus plovyklės purkštukus.
Kainos ir eksploatacijos išlaidos
Kainos
Naudotas Audi A8 (2017 m. pabaigos ar 2018 m. pradžios, su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija) kainuoja nuo maždaug 23 400 EUR. Jei pageidaujate ilgesnės bazės „L“ modelio, teks sumokėti bent 40 950 EUR ar daugiau.
2020 m. modelio kainos prasideda nuo 29 250 EUR, 2022 m. – nuo 46 800 EUR. Vos apvažinėtas 2024-ųjų automobilis kainuos virš 52 650 EUR, o naujausi 2025 m. modeliai startuoja nuo 70 200 EUR.
Eksploatacijos sąnaudos
Degalų sąnaudos
Pagal oficialius duomenis, Audi A8 kuro sąnaudos nėra tarp mažesnių. Dyzelinis 50 TDI sunaudoja apie 6,9 l/100 km, o benzininiam 55 TFSI reikės apie 7,9 l/100 km (konkrečios sąnaudos gali kisti priklausomai nuo versijos ir komplektacijos). Įkraunamas 60 TFSIe hibridas popieriuje labai ekonomiškas – 2,5 l/100 km, tačiau tokį rezultatą realiai pasieksite tik reguliariai jį įkraudami. S8 sportinė versija sunaudoja apie 9,6 l/100 km.
Mokesčiai ir aptarnavimas
Visi Audi A8 modeliai registruoti pagal vienodą mokesčių sistemą – tai reiškia, kad visi moka fiksuotą 228 EUR metinį mokestį (dyzeliniai, benzininiai ir hibridai). Be to, penkerius metus (nuo antrųjų iki šeštųjų metų) taikomas prabangos priemokos mokestis – 497 EUR per metus.
Serviso darbai, lyginant su Mercedes S klasės, standartiškai kainuoja pigiau. Automobilio amžiui perkopus trejus metus, galima naudotis Audi fiksuoto aptarnavimo paslauga, kuri leidžia susimažinti išlaidas dar labiau.
Patikimumas
Remiantis naudotojų apklausomis, Audi A8 nėra pats patikimiausias limuzino klasės automobilis. Dažnesni – įvairūs elektronikos sutrikimai: perspėjimo lemputės, multimedijos sistemos nesklandumai. Kai kuriems dyzelinių modelių savininkams pasitaikė pakabos gedimų, kuriuos teko remontuoti daug sykių. Benzininės versijos kiek patikimesnės, tačiau ir jose galimi gedimai.
Salonas servisuose sulaukė nevienodų įvertinimų: vieni savininkai liko patenkinti aptarnavimu, kiti susidūrė su sudėtingais ar ne visai kokybiškai atliktais remontais. Patartina atidžiai tikrinti garantinio aptarnavimo taisykles ir apimtį, nes sudėtingesni gedimai gali kainuoti brangiai.
Mūsų rekomendacijos
Ieškant ekonomiškiausio ir praktiškiausio Audi A8, verta rinktis dyzelinį 50 3.0 TDI variklį – benzininiai modeliai daugiau geria degalų, o pilnai įkraunamą hibridą vertėtų rinktis tik turint nuolatinę prieigą prie įkrovimo.
Pagrindinė (arba vėlesnė Sport) komplektacija – viena iš optimaliausių, nes jau turi viską, ko reikia komfortiškiam važiavimui. S Line ar Black Edition verta rinktis tiems, kas ieško ypatingų smulkmenų ar papildomo stiliaus.
Alternatyvos
Jeigu galvojate apie naudotą Audi A8, atkreipkite dėmesį į Mercedes S klasę – nors ji jau kiek senstelėjusi, vis dar išlieka viena iš elegantiškiausių pasirinkimų, siūlančiu išraiškingą vidų ir šiek tiek sportiškesnį valdymą. Taip pat verta žvilgtelėti į Jaguar XJ: jis pigesnis, pasižymi sportiškiausiomis važiavimo savybėmis, tačiau prastas ekonomiškumas ir ankštas salonas gali nuvilti. BMW 7 serija – dar vienas racionalus variantas, pasižymintis dar žemesne kaina ir komfortiška važiavimo kokybe.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.