Naudotas „Audi Q3“ – stilingas pasirinkimas tiems, kurie siekia solidumo už prieinamesnę kainą. Juk kaip ir su žinomu laikrodžių prekės ženklu, neretai kyla klausimas – ar verta permokėti vien už logotipą, jei pigesnė alternatyva atlieka savo paskirtį ne prasčiau? Čia į pagalbą atkeliauja naudotas automobilis – už panašią sumą, kurią sumokėtumėte už naują „Nissan Qashqai“ ar „Peugeot 3008“, galite išsirinkti metų senumo „Audi Q3“ su prestižine ženkliuku ir užsitikrinti žvilgsnius iš kaimynų.
Apžvalga
„Audi Q3“ – tai komforto ir elegancijos pavyzdys šeimos SUV segmente, kuris ypač tinka ieškantiems naudoto automobilio. Jis pasižymi kokybišku salonu, talpiu bagažinės skyriumi ir puikia erdve keleiviams. Vis dėlto patikimumas vertinamas vidutiniškai, tad verta į tai atsižvelgti.
Pagrindiniai pliusai ir minusai
- Kokybiškas, kruopščiai apgalvotas interjeras
- Didelė bagažinė su pritaikomu aukščiu ir universaliu atlošų lankstymu
- Daug vietos tiek priekyje, tiek gale sėdintiems
- Kiek kietesnė pakaba lyginant su dalimi konkurentų
- Rankinė pavarų dėžė gali pasirodyti kiek netiksli
- Patikimumas prilygsta vidurkiui segmente
Variklių pasirinkimas
„Audi Q3“ siūlomi benzininiai ir dyzeliniai varikliai. Benzininių galia svyruoja nuo 148 AG (1.5 l, 35 TFSI) iki 227 AG (2.0 l, 45 TFSI), taip pat siūlomas tarpinis 187 AG (2.0 l, 40 TFSI). Dyzelinių variantų – 148 AG (2.0 l, 35 TDI) ir 187 AG (2.0 l, 40 TDI). Yra ir įkraunamas hibridas 45 TFSIe bei galingiausias RS Q3, tačiau šių versijų naudotų automobilių rinkoje mažai.
Mažesnės galios benzininiai ir dyzeliniai modeliai gali būti su rankine arba automatine dėže, tačiau galingesni varikliai komplektuojami tik su automatine. Visi keturių varančiųjų ratų „Quattro“ modeliai turi 40 ir 45 TFSI bei 40 TDI žymėjimus, o 35 TDI visureigio pavara buvo siūloma kaip papildoma įranga.
Įrangos lygiai
„Q3“ komplektuojamas su skirtingais apdailos lygiais: „Sport“ modelis turi 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, LED žibintus, dviejų zonų klimato kontrolę, elektrinę bagažinės dangtį, galinius parkavimo jutiklius bei autopilotą (kruizo valdymą). „S line“ pasižymi 19 colių ratlankiais, tamsintais langais, virtualiu prietaisų skydeliu ir sportine pakaba, „Edition 1“ – 20 colių ratais bei šildomomis priekinėmis sėdynėmis su reguliavimu elektra, o „Vorsprung“ – prabangiu „Bang & Olufsen“ garso sistema bei prisitaikančia pakaba.
Važiavimo savybės ir komfortas
Sportinė pakaba „S line“ modeliuose užtikrina tikslesnį valdymą, todėl „Q3“ posūkiuose išlieka stabilus ir mažiau svyruoja stabdant nei dauguma konkurentų. Tačiau dėl to važiuoklė išlieka gana kieta, ypač riedant per nelygumus. „Sport“ lygio modeliai su mažesniais ratais ir minkštesne pakaba yra šiek tiek komfortiškesni. „Vorsprung“ versija su prisitaikančia pakaba leidžia pasirinkti švelnesnį komforto režimą.
Salono ergonomika ir praktiškumas
Salonas išlaiko aukštą kokybę, nors vairuotojo ir keleivio aplinkoje dominuoja minkštos medžiagos. Žemutinėse dalyse pastebimos kietesnės plastmasės – labiau būdingos „Volkswagen“, nei aukštos klasės „Audi“. Keleivio pozicija – patogi, daug reguliavimo galimybių tiek sėdynei, tiek vairui, tad kiekvienas ras reikiamą padėtį.
Galinėje sėdynėje keleiviai gali reguliuoti sėdimos dalies kampą ir vietą kojoms, todėl aukštesniems ar augantiems keleiviams bus patogiau. Tačiau jei pagrindinis prioritetas – vieta vaikams su kėdutėmis, platesnis salonas laukia „Volvo XC40“.
Bagažinė – viena erdviausių klasėje. Jos grindų aukštis reguliuojamas, o atlošai dalijami santykiu 40:20:40, užtikrinant universalumą.
Norintys išskirtinumo gali rinktis kupė silueto „Q3 Sportback“, kuris labiau išsiskiria iš minios, nors praktiškumo šiek tiek sumažėja. Už šią versiją naudotų automobilių rinkoje dažniausiai tenka sumokėti nedidelę priemoką.
Kainos ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudotas „Audi Q3“?
Šis modelis išlieka viena populiariausių naudotų SUV pasirinkimų, todėl laikui bėgant nepraranda vertės taip greitai kaip kai kurie konkurentai. 2019 metų „Audi Q3 35 TFSI Sport“ kainos prasideda nuo maždaug 21 060 €; aukštesnės komplektacijos „S line“ ar „Vorsprung“ kainuoja nuo 23 400 € iki 25 740 €. Už 2021 gamybos modelius paprastai tenka mokėti nuo 25 740 € iki 29 250 €, o naujausi, 2022–2023 metų automobiliai įkainojami 29 250–35 100 € ribose. Stilingoji „Sportback“ versija bei nauji 2024 metų modeliai dažniausiai kainuoja kiek daugiau.
Eksploatacinės išlaidos ir kuro sąnaudos
„Audi Q3“ išlaikymo kaštai turėtų būti konkurencingi, ypač jei nesirinksite 45 TFSI benzininio variklio, kuris pagal WLTP bandymus vartoja apie 7,4 l/100 km. 40 TFSI versija šiek tiek ekonomiškesnė – apie 7,2 l/100 km, o 35 TFSI benzinas leidžia prilygti dyzelio taupumui, sunaudodamas apie 5,6 l/100 km. Hibridinis „TFSIe“ modelis labiausiai tinka tiems, kurie reguliariai krauna akumuliatorių ir kasdien važiuoja trumpus atstumus – priešingu atveju, pilnai išsekus baterijai, degalų suvartojimas pakyla iki 7–8 l/100 km ribos.
Tarp dyzelinių variantų, 35 TDI vidutiniškai suvartoja 5,8 l/100 km, o 40 TDI – apie 7 l/100 km.
Mokesčiai ir aptarnavimas
Visi šios kartos „Q3“ patenka į dabartinę fiksuotą kelių mokesčių sistemą. Jei naujo automobilio kaina viršijo 46 800 €, nuo anttrųjų iki šeštųjų metų papildomai mokamas prabangos mokestis – 479 € kasmet. Standartinis metinis mokestis siekia 222 €, o hibridui – 210 €.
Plačiau apie aptarnavimą: galima rinktis iš karto sumokėti už dvi einamąsias priežiūras arba išskaidyti mokėjimus mėnesinėmis įmokomis. Šiuo metu du techniniai aptarnavimai kainuoja nuo 547 € arba 23 € per mėnesį – ženkliai pigiau nei kai kuriuose kituose premium segmento konkurentuose.
Patikimumas
2023 metų duomenimis, šio modelio patikimumas vertinamas nevienareikšmiškai – nemažai savininkų praneša apie dažnus elektronikos gedimus, tokius kaip įspėjamieji signalai dėl jutiklių, kas veda prie papildomų vizitų į servisą ir laiko sąnaudų.
Taip pat pastebimos kuro sistemos ir turbokompresoriaus problemos. Kai kurie atstovai operatyviai reaguoja į problemas, tačiau kiti – stringa su ilgu laukimu bei prasta komunikacija, todėl remonto patirtis labai gali skirtis.
Ką rinktis?
Įranga
Net bazinė „Sport“ komplektacija pateikia daugybę reikalingų funkcijų, tad nebūtina rinktis brangesnių apdailos lygių.
Variklis
Optimalus pasirinkimas daugeliui – 1,5 l 35 TFSI benzininis variklis. Jis užtikrina pakankamą trauką kasdieniam važiavimui ir pasižymi geriausiu ekonomiškumu iš visos benzininės paletės. Daug važiuojantiems greitkeliais verta apsvarstyti vienintelę siūlomą dyzelio versiją.
Mūsų rekomendacija: Audi Q3 1.5 35 TFSI Sport
Kokios alternatyvos?
Ieškantiems racionalaus šeimos SUV verta atkreipti dėmesį į „Volvo XC40“, kuris kelis kartus laimėjo klasės apdovanojimus – šis modelis itin praktiškas, saugus, maloniai valdomas ir pasižymi komfortišku bei jaukiu salonu, kuris neretai atrodo jaukesnis nei „Q3“.
Norintys praktiškumo be „Audi“ ženklo gali išbandyti „Volkswagen Tiguan“. Jame rasite tuos pačius variklius, pavarų dėžes ir daugumą technologijų kaip ir „Q3“, o medžiagų kokybė taip pat nesiskiria. Smulkmena – „Tiguan“ turi kiek nuosaikesnį prietaisų skydelį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.