Audi Q5 (nuo 2017 m.) apžvalga

Audi Q5 (nuo 2017 m.) apžvalga

Vargu ar įsivaizduotume šiuolaikinę Audi gamą be visureigių. Dabar ši markė siūlo SUV praktiškai kiekvieno dydžio – nuo kompaktiško Q2 iki didžiulio Q7 ar prabangaus Q8. Bet būtent Q5 tapo vienu populiariausių prekės ženklo modelių, todėl rinkoje gausu patikimų ir gerai išlaikytų naudotų variantų.

Bendras įspūdis

Audi Q5 laikomas vienu universaliausių didelių SUV – jis patogiai valdomas, efektyviai naudoja kurą ir pasižymi aukšta surinkimo kokybe. Nuo 2017 metų gaminama antrosios kartos Q5 versija dar labiau kilstelėjo kokybės kartelę, todėl naudotų pirkėjai turi iš ko rinktis.

Pagrindiniai privalumai

  • Dinamiški, efektyvūs varikliai
  • Aukštos kokybės interjeras
  • Gana nedidelės eksploatavimo išlaidos

Pagrindiniai trūkumai

  • Vairavimas galėtų būti įdomesnis
  • Nėra septyniavietės versijos
  • Komfortiškiausias važiavimas tik su oro arba standartine pakaba

Varikliai ir dinamika

Q5 siūlo platų variklių asortimentą. 2,0 l benzininis variklis (nuo 2019 m. žymimas kaip 45 TFSI) išvysto 249 AG, o 2,0 l dyzelinis 40 TDI – 187 AG. Abu variantai komplektuojami su 7 laipsnių dvigubos sankabos automatine pavarų dėže, kuri keičia pavaras greitai, nors atliekant lėtus manevrus gali pasijausti šioks toks trūkčiojimas.

Ieškantiems didesnio galios rezervo patiks 3,0 l TDI, kurio 282 AG užtenka bet kokiai kasdieninei situacijai. Be to, prabangiausias ir galingiausias SQ5 iš pradžių siūlė 349 AG 3,0 l benzininį variklį, o nuo 2019 m. jį pakeitė 342 AG 3,0 l dyzelis.

2019 m. modeliai atnaujinti ir papildyti talpiu 14,1 kWh bateriją turinčia įkraunama hibridine versija, kuri išvysto 362 AG bendros galios bei pasižymi geru elektriniu nuotoliu. Kas ieško efektyvumo be įkrovimo – yra 201 AG dyzelinis arba 261 AG benzininis variklis su švelniuoju hibridu.

Važiavimas ir valdymas

Q5 standartinėje pakaboje važiuoja solidžiai, tačiau pasirinkus iš salono naujai užsakytą oro pakabą, komfortas tampa išties išskirtinis – jis prilygsta geriausiems klasės konkurentams. Aukščiausios įrangos Vorsprung komplektacija turi reguliuojamą oro pakabą, tačiau ji labai brangi net ir naudotų rinkoje. Sport įranga su dinamine pakaba ir 18 colių ratais siūlo balanso tarp komforto ir valdymo – važiuoja tvirtai, bet valdo geriau nei, pavyzdžiui, Volvo XC60.

Q5 pasižymi stabilumu posūkiuose, gerai laiko kelią ir rieda su maža kėbulo svyravimo amplitudė. Visi automobiliai turi keturių varančiųjų ratų sistemą, todėl net sudėtingesnėmis oro sąlygomis užtikrinamas sukibimas ir saugumas.

Salono erdvė ir funkcionalumas

Vairuotojo vieta – lengvai prisitaikoma, tiek priekyje, tiek gale pakanka erdvės net aukštesniems keleiviams. Krovinių skyrius didelis, ypač modeliuose be PHEV – čia tilps apie 500 litrų, t. y. nedaug atsilieka nuo pagrindinių konkurentų. Įkraunamos hibridinės versijos bagažinė kiek mažesnė (465 l), bet forma išlieka praktiška.

Viduje dominuoja kokybiškos apdailos medžiagos, visi mygtukai – malonūs liesti, o surinkimas preciziškas. Q5 salonas – puikus pavyzdys, kaip turėtų atrodyti modernus premium segmento automobilis.

Multimedijos valdymas ankstesniuose modeliuose vyksta patogia sukama rankenėle, o po 2019 m. atnaujinimo pristatytas 10,1 colio liečiamas ekranas. Nors grafika ir reagavimas modernūs, naudojantis vairuojant tenka išsiblaškyti labiau nei anksčiau.

Komplektacijos ir įranga

Pagrindinė SE komplektacija siūlo elektrinę bagažinės dangtį, trijų zonų klimato kontrolę, odines sėdynes, xenon žibintus, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, šildomas priekines sėdynes bei Bluetooth ir DAB radiją. Satelitinė navigacija čia nėra standartinė, bet ji randama jau Sport komplektacijoje – kartu su sportinėmis sėdynėmis, kurios papildomai reguliuojamos juosmens srityje.

Dar aukštesnės S line modifikacijos siūlo 19 colių ratlankius, sportiškesnę išvaizdą, LED žibintus bei odos/Alcantara apdailą sėdynėms. Black Edition (vėliau Edition 1) aprūpina 20 colių ratlankiais ir Nappa oda, o išskirtinė Vorsprung įranga pasižymi oro pakaba, 21 colio ratais ir visa saugumo įranga (aklosios zonos stebėjimu, pagalba važiuojant atbulomis, eismo juostos palaikymo sistema).

Išlaidos ir eksploatacija

Kaina ir vertė

Naudoto Audi Q5 kainos Lietuvoje svyruoja nuo maždaug 18 700 eurų už 2017 m. modelį su pagrindine 2,0 l dyzelio jėgaine – benzininiai analogai paprastai kainuoja apie 1 170 eurų daugiau. 2019 metų automobiliai kainuoja nuo 23 400 eurų, o 2021 metų modeliams reikia numatyti apie 29 250 eurų. Beveik nauji 2024 metų Q5 paprastai įkainojami nuo 46 800 eurų.

Įkraunamo hibrido kaina prasideda nuo 26 325 eurų. Už sportišką SQ5 teks sumokėti bent 28 665 eurus.

Ekonomiškumas ir išlaikymo kaštai

Ekonomiškiausias Q5 (išskyrus PHEV) yra 2.0 TDI (40 TDI) – jo vidutinės sąnaudos pagal gamintoją siekia 5,1 l/100 km. 2.0 TFSI (45 TFSI) versija naudoja apie 6,9 l/100 km, o 3.0 TDI – 5,8 l/100 km. Sportinio SQ5 benzino variantui deklaruojamos 8,3 l/100 km, dyzelinio po WLTP įvedimo – taip pat apie 8,2 l/100 km. Įkraunamas hibridas deklaruoja ypač mažą 1,8 l/100 km sąnaudas, tačiau tokį rezultatą pavyks pasiekti tik reguliariai kraunant bateriją.

Anglies dvideginio emisijos siekia 133 g/km (2.0 TDI), 152 g/km (3.0 TDI), 157 g/km (2.0 TFSI) ir 189 g/km (benzininiam SQ5). Automobiliai, įregistruoti iki 2017 m. balandžio, apmokestinami pagal CO2 emisiją, o vėliau – taikomas 228 eurų metinis mokestis. Automobiliams, kurių naujo kaina viršijo 46 800 eurų, tarp antrų ir šeštų eksploatavimo metų taikomas papildomas 497 eurų mokestis per metus, vėliau lieka tik bazinis mokestis.

Reguliarūs aptarnavimai Audi atstovybėse kainuoja mažiau nei pagrindinių konkurentų – už du aptarnavimus 2.0 l varikliui teks sumokėti apie 548 eurus, o galingesnių variklių modeliams – 695 eurus. Draudimo grupės svyruoja nuo 27 (2.0 TDI) iki 42 (SQ5).

Patikimumas

Audi Q5 savininkai dažniausiai džiaugiasi automobilio patikimumu, tačiau pasitaiko nusiskundimų dėl multimedijos sistemos veikimo, pašalinių garsų ar elektros įrangos sutrikimų – ypač pasitaiko problemų su žibintais ir davikliais. Retesni, bet brangesni gedimai – turbokompresoriaus arba transmisijos defektai. Aptarnavimo kokybė oficialiuose servisuose nevienoda – kai kurie savininkai giria greitą problemų sprendimą garantiniu laikotarpiu, kitus nuvilia eilės ar didelės kainos.

Ką rinktis?

Iš variklių optimaliausias pasirinkimas – 2.0 TDI, siūlantis geriausią balanso tarp dinamikos ir ekonomijos. 3.0 TDI patiks mėgstantiems galią, jei tik pavyks rasti rinkoje. Ieškote benzininio? Tuomet 2.0 TFSI – protingas pasirinkimas, nes SQ5 išlaidos didelės. Įkraunamas hibridas rekomenduojamas tik tada, jei galėsite reguliariai jungti prie elektros.

Iš komplektacijų geriausias kainos ir įrangos santykis – Sport, nes čia jau yra satelitinė navigacija ir patogios sportinės sėdynės. S line versijos dažniausiai bus su sportine pakaba – ji kelia komforto iššūkių mūsų keliais. Aukščiausia Vorsprung įranga puiki, tačiau perteklinė už papildomą kainą. Rinkos perkamiausias ir universaliausias modelis: 2.0 TDI 190 Sport.

Kokie dar modeliai verti dėmesio?

Alternatyvų naudotam Q5 netrūksta. Vienas pagrindinių konkurentų – BMW X3. Tai solidžios išvaizdos, kruopščiai surinktas, manevringas ir patogus bei erdvus automobilis. Naujųjų kartų modeliai yra vieni geriausių vidutinės klasės SUV rinkoje.

Land Rover Discovery Sport išsiskiria galimybe vežti septynis žmones, nors galiniai dvi vietos – skirtos tik trumpiems nuotoliams ir vaikams. Važiuoklė ir valdymas solidūs, saugumo elektronikos daugiau nei Q5 konkurente tame pačiame amžiuje. Visgi patikimumo tyrimai šiam modeliui kol kas nelabai palankūs.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *