Kai kurie sprendimai automobilių pasaulyje tampa tikrais sėkmės pavyzdžiais, paskatinančiais kitus gamintojus sekti tuo pačiu keliu. Jei pažvelgtume į prabangių SUV su kupė tipo kėbulu segmentą, Audi Q8 iš karto išsiskiria. Jis buvo sukurtas tiesiogiai konkuruoti su BMW X6 ir Mercedes GLE Coupé, o debiutavęs 2018 m. per kelis metus tapo vienu geidžiamiausių tokio pobūdžio modelių.
Apžvalga
Audi Q8 – tai prabangi visureigė su sportišku, kupė dvasia alsuojančiu dizainu. Modelio išvaizda traukia akį, o salone pasitinka modernios technologijos, puiki garso izoliacija ir kruopščiai parinktos kokybiškos medžiagos. Čia derinama gausi variklių gama – nuo dyzelinių ir benzininių iki įkraunamų hibridų, todėl pasirinkimą ras tiek dinamikos, tiek ekonomiškumo ieškantys vairuotojai.
Salone vietos netrūks nei priekyje, nei gale sėdintiems. Audi Q8 taip pat gali pasigirti labai geru surinkimo lygiu bei maloniu važiavimu net ir blogesniuose keliuose. Visgi, norintiems praktiškumo, Q7 liks geresnis pasirinkimas – jis erdvesnis ir kainuoja mažiau. Svarbu nepamiršti, kad dalies Audi modelių patikimumas – ne visada pats geriausias.
Pagrindiniai Audi Q8 privalumai
- Erdvus interjeras su daug vietos keleiviams gale
- Aukštos kokybės apdailos medžiagos ir puikus surinkimas
- Išskirtinė akustika ir komfortas viduje
- Sklandus važiavimas net ant prastos dangos
Minusai
- Nedidelė variklių pasiūla, ypač pirmuosiuose leidimuose
- Ne visų Audi modelių patikimumas žavi
- Sunkiau perprantama multimedijos sistema
Varikliai ir modifikacijos
Pirminė Q8 gamoje buvo vos kelios versijos: 210 kW (282 AG) trijų litrų dyzelinis variklis (50 TDI) ir 250 kW (335 AG) trijų litrų turbininis benzininis (55 TFSI). Sportiškąją pusę atstovavo dar galingesnė SQ8 su keturių litrų 314 kW (427 AG) dyzeliniu motoru. Vėliau pasirodė RS Q8 – čia jau 441 kW (592 AG) 4.0 l V8 variklis suteikia sportinį charakterį.
Abu pagrindiniai motorai suteikia skirtingas patirtis: 50 TDI džiugina sklandžia eiga ir pakankama galia, o 55 TFSI traukos nestinga, tačiau degalų sąnaudos pastebimai didesnės. Nuo 2021 metų pirkėjai gali rinktis ir įkraunamus hibridus – 55 TFSI e (276 kW, 376 AG) ir 60 TFSI e (336 kW, 456 AG). Abu jie derina trijų litrų benzininį variklį su elektros pavara.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindinis Q8 S line modelis komplektuojamas itin gausiai: 53 cm (21 colio) ratlankiai, LED žibintai, skaitmeninis prietaisų skydelis, šildomos sportinės sėdynės priekyje ir prisitaikanti pneumatinė pakaba – viskas jau standartinėje įrangoje.
Dar daugiau stilių ir komforto siūlo Black Edition – čia didesni 56 cm (22 colių) ratlankiai, juodų detalių paketai, panoraminis stiklinis stogas, keturių zonų klimato kontrolė ir detalesnis Virtual Cockpit Plus ekranas. Aukščiausios klasės Vorsprung pasižymi dar prabangesnėmis detalėmis – ventiliuojamos sėdynės, itin kokybiška oda, Bang & Olufsen garso sistema bei visų ratų vairavimo technologija.
Važiavimas ir valdymas
Palyginti su Q7, Q8 siūlo sportiškesnį važiavimo pojūtį – duobės jaučiamos šiek tiek stipriau net ir komfortiškiausiu pakabos režimu, tačiau automobilis išlaiko puikią pusiausvyrą. Jo valdymas stebina, turint omenyje automobilio dydį – posūkiuose kėbulo svyravimų beveik nejaučiama. Tai ypač jaučiama SQ8, kur įdiegta aktyvi stabilizatoriaus sistema. Vosprung modeliai taip pat turi visų ratų vairavimą, kas palengvina manevravimą ankštose vietose.
Interjeras ir praktiškumas
Salone vyrauja solidūs pojūčiai – minkštos plastiko detalės, kokybiška oda ir aukštos klasės metaliniai intarpai. Naujame Q8 diegta dviejų ekranų valdymo sistema, kurią galima valdyti lietimu. Nors ji moderni, kai kuriems vartotojams įprastų fizinių mygtukų vis dar trūksta, o ekranus labai nesunku ištepti pirštų atspaudais, ypač saulėtą dieną.
Gale sėdintiems keleiviams vietos nestinga net ir aukštesniems žmonėms, o galvos aukščio užtenka nepaisant žemėjančio stogo. Q8 bagažinė talpesnė už BMW X6, tačiau kiek nusileidžia GLE Coupé modeliui. Priekyje sėdintys jokių nusiskundimų taip pat neturės.
Kainos ir išlaikymo kaštai
Kiek kainuoja naudotas Audi Q8?
Pigesni naudotų 2018 metų Audi Q8 50 TDI S line prasideda nuo maždaug 36 270 eurų. Benzininių variantų pasiūla mažesnė, tad už juos teks išleisti bent 37 440 eurų. Jei taikysitės į 2022 metų modelį, pasiruoškite išleisti nuo 49 140 eurų, o 2023–2024 m. automobiliai kainuos apie 53 820 eurų ir daugiau. Sportiškoji SQ8 versija kainuoja nuo 49 140 eurų, o RS Q8 – apie 59 670 eurų.
Kiek kainuoja Q8 išlaikymas?
Kuro kaštai šiam modeliui gana dideli – miesto sąlygomis 50 TDI dyzelinis variklis vidutiniškai sudegina apie 8,5 l/100 km, o 55 TFSI benzininis – net apie 10,7 l/100 km. Tai panašūs skaičiai, kaip ir kitų šio segmento konkurentų.
Metinis kelių mokestis (VED) priklausomai nuo kuro tipo siekia 222–460 eurų, o prabangių automobilių mokestis antraisiais–šeštaisiais eksploatacijos metais papildomai kainuoja 480 eurų per metus.
Techninė priežiūra pigesnė nei Mercedes alternatyvų – dviejų techninės priežiūros darbų kaina Audi Q8 siekia 736 eurus, tuo metu Mercedes GLE servisai atsieis apie 1 039 eurus.
Ką rinktis?
Geriausias pasirinkimas
Perkant naudotą Audi Q8, geriausia rinktis S line komplektacijos su 50 TDI dyzeliniu varikliu modelį – jis išsiskiria pusiausvyra tarp komforto, dinamikos ir ekonomiškumo. Jei norite daugiau prabangos, variantų taip pat netrūksta, tačiau pigiausia komplektacija nebūtinai nereiškia prastesnės kokybės – priešingai, net pagrindinėse versijose įranga įspūdinga.
Alternatyvos Audi Q8
Pagrindiniai konkurentai – Mercedes GLE Coupé ir BMW X6. Mercedes pasižymi didžiausia bagažine, tačiau naudojama bazė – atnaujinta GLE platforma – nėra pati moderniausia. Tuo metu BMW X6 traukia išskirtiniu valdymu ir galingais dyzeliniais varikliais, nors salone tiek vietos nėra. BMW iDrive multimedijos sistema išlieka viena intuityviausių rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.