Audis RS3 hečbekas – tylus išvaizda, sportiškas charakteris. Iš pirmo žvilgsnio sunku pagalvoti, kad šis modelis gali aplenkti net ir kai kuriuos sportinius automobilius – pavyzdžiui, Alpine A110. Daugumai jis atrodo tarsi kiek sportiškas šeimos hečbekas, tačiau tikruosius jo sugebėjimus išduoda akimirksniu įsibėgėjimas, kai tik užsidega žalia šviesa sankryžoje.
Apžvalga
Audi RS3 geba derinti greitį su kokybišku interjeru bei praktiškumu. Nors kai kurie konkurentai pasiūlo daugiau vairavimo malonumo ar įsitraukimo, nedaug karštų hečbekų sugebės prilygti RS3 visų orų dinamikai bei išbaigtumui salone.
- Pašėlusiai greitas
- Puikios kokybės interjeras
- Kasdieniam gyvenimui tinkamas praktiškumas
- Brangus išlaikymas ir eksploatacija
- Mažiau azarto nei kai kurie varžovai
Varikliai ir dinamika
Debiutavęs 2015 m., šios RS3 kartos modelis turėjo 2.5 litro penkių cilindrų variklį su 362 AG. 2017-aisiais modelis sulaukė atnaujinimo, kurio metu įdiegta visiškai nauja aliuminio variklio versija – galia šoktelėjo iki net 394 AG.
Pastoviai veikianti visų varančiųjų ratų sistema perduoda jėgą keliui efektyviai, todėl 0–100 km/h prasprintama vos per 4,1 sekundės. Atnaujinimo metu RS3 buvo pasiūlytas ir kaip keturių durų sedanas – ši versija kiek labiau orientuota į stilių nei į krovumo galimybes.
Kasdienėje aplinkoje RS3 stebina jėgos rezervais – įsibėgėjimas verčia šypsotis, o duslus variklio garsas tampa svarbia patirties dalimi. Standartiškai montuojama septynių pavarų automatinė dvigubos sankabos pavarų dėžė užtikrina greitą ir švelnų pavarų perjungimą.
Važiuoklė ir valdymas
RS3 modelio priekyje sumontuotas sunkokas variklis netrukdo jautriai reaguoti posūkiuose. Senesni automobiliai, įveikiant greitus posūkius, linkdavosi per plačiai, bet atnaujinus modelį kelio laikymasis tapo tikslesnis. Jeigu mėgstate dinamišką važiavimą, galite net išprovokuoti galinės ašies slydimą, tačiau RS3 labiau orientuotas į nuoseklų, saugų greitį nei į aktyvų įsitraukimą.
Vairas čia gana inertiškas ir neperduoda tiek informacijos, kiek galėtų – todėl, skirtingai nei kai kurie varžovai, RS3 nekelia didelių iššūkių patyrusiam vairuotojui, greitėti juo labai paprasta.
Standartinė pakaba išlaiko balansą tarp komforto ir stabilumo – nelygumai jaučiami, tačiau kėbulas elgiasi sklandžiai ir rieda be didelių svyravimų. Pasirinkę adaptyvią pakabą, komforto režime pajusite daugiau minkštumo, tačiau dinaminis rėžimas daugeliui Lietuvos kelių veikia pernelyg standžiai.
Interjeras ir praktiškumas
Sportinė RS3 versija salone išsiskiria itin kruopščiu surinkimu ir prabangiomis medžiagomis. Lakoniškame salone gausu minkštų plastiko elementų, solidžiai veikia valdymo jungikliai, žvilga chromo apdaila. Plokščio dugno vairas malonus rankoms, Nappa oda aptrauktose sėdynėse puikuojasi RS emblemos, o Audi Virtual Cockpit – vizualiai spūdingas ir praktiškas skaitmeninis prietaisų skydelis – sumontuotas standartiškai.
Norint daugiau, galima pasirinkti papildomą Bang & Olufsen muzikos sistemą su 14 garsiakalbių, deimantiniu raštu siūtas Super Sports sėdynes ar belaidį telefono pakrovėją.
Vietos priekyje netrūks ir aukštesniems keleiviams. Elektrinės, šildomos ir reguliuojamos sportinės sėdynės su juosmens atrama užtikrina komfortą kasdienėse kelionėse ir puikų laikymą posūkiuose. Galinėje sėdynėje tilps trys vaikai, nors centrinis keleivis turės taikytis prie mažos iškilumos grindyse.
Bagažinė – viena didžiausių šiame segmente. Ji turi platų angą, grindų aukštis reguliuojamas, tad nuleidus galines sėdynes gausite lygų paviršių. Jei reikia pervežti ilgesnius daiktus, siūlomas pervežamas skyrius, kuris leis nesulankstant visų sėdynių transportuoti, pavyzdžiui, slides.
Kainos ir išlaikymas
Kiek kainuoja naudotas Audi RS3?
Verta ruoštis investicijai – 2015–2016 metų RS3, nuvažiavę apie 112 650 km, dažniausiai kainuoja nuo 24 570 eurų. Jei siekiate mažesnės ridos (apie 64 370 km), kaina šokteli iki 31 590 eurų ar daugiau. Naujesni, 2019–2020 metų modeliai, kainuoja nuo 35 100 eurų.
Eksploatacijos kaštai ir degalų sąnaudos
Oficialūs duomenys apie naujesnių RS3 modelių degalų sąnaudas nurodo vidutinį 8,3 l/100 km, o anglies dvideginio emisija siekia 188 g/km. Automobiliai, registruoti iki 2017 m. balandžio, turi progresinį metinį mokestį pagal išmetimą, todėl metiniai mokesčiai bus didesni. Po šios datos taikomas 164 eurų fiksuotas mokestis ir dar 398 eurų prabangaus automobilio mokestis, jei kaina viršija 46 800 eurų.
Ne mažiau dėmesio reikalauja ir draudimas, nes RS3 priskiriamas aukštai grupei. Taip pat ir periodinė techninė priežiūra brangesnė, ypač jei servisas – oficialus Audi atstovas.
Patikimumas
Bendra Audi A3 šeimos patikimumo reputacija – gera. Daugelis savininkų džiaugiasi ilgamete eksploatacija be didelių problemų, tačiau pirmosios serijos modeliuose pasitaikė elektronikos ar variklio gedimų.
Atstovybių serviso kokybė sulaukia ir pagyrimų už profesionalumą, ir skundų dėl aukštų kainų ar ilgo laukimo.
Kurią Audi RS3 Sportback rinktis?
RS3 turi vieną variklio ir apdailos versiją, o automatinė pavarų dėžė yra standarte. Galima rinktis tarp universalesnio hečbeko (Sportback) ir stilingesnio sedano, tačiau hečbekas praktiškesnis kasdienėje eksploatacijoje.
Rekomenduotinas pasirinkimas – RS3 2.5 Sportback.
Alternatyvos
Ieškantiems įspūdingų alternatyvų, verta atkreipti dėmesį į BMW M140i – tai grynakraujis galiniais ratais varomas karštas hečbekas su įspūdinga dinamika ir puikiai veikiančia multimedija.
Sportinio charakterio ir kasdienybės pusiausvyros ieškantiems, Honda Civic Type R – dar vienas puikus pasirinkimas. Jis ne tik siūlo įspūdingą valdymą, bet ir yra pakankamai patogus bei praktiškas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.