„Audi TT Coupé“ 2014–2024 apžvalga

„Audi TT Coupé“ 2014–2024 apžvalga

Audi TT kupė jau daugiau nei dešimtmetį buvo vertinamas kaip vienas geriausiai subalansuotų sportinių automobilių savo klasėje. Paskutinė jo karta rinkoje laikėsi nuo 2014 iki 2024 metų ir per tą laiką nuolat pelnė įvairių apdovanojimų. TT pasižymėjo išskirtiniu valdymu, plačia variklių gama ir patrauklia kaina tiek įsigyjant, tiek eksploatuojant.

Kas išskiria Audi TT kupė?

Trečios kartos Audi TT – tai kupė, kuris vienodai džiugina ne tik sportiniu charakteriu, bet ir kasdieninio naudojimo paprastumu. Tikslus valdymas, puikus kėbulo surinkimas, efektyvūs turbomotorai – visa tai pritraukia tiek jaunus vairuotojus, tiek subrendusius automobilių entuziastus.

Modelyje įrengtas kokybiškas interjeras, kuriame vairuotojui ir keleiviui netrūksta vietos, o galinės sėdynės labiau tinkamos vaikams ar trumpoms kelionėms suaugusiems. Galinių sėdynių praktiškumas pasireiškia tuo, kad jas nuleidus bagažinė tampa daug talpesnė ir patogiai pasiekiama pro dideles dureles.

Variklių pasiūla ir charakteristika

Visi naujausio TT varikliai – benzininiai arba dyzeliniai su turbina. Pradinis pasirinkimas buvo 1,8 litro TFSI benzininis variklis su 178 AG, kiek vėliau atsirado ir galingesni variantai: 2,0 litro TFSI su 227 AG (TTS versijoje – net 306 AG), išskirtinis 2,5 litro penkių cilindrų 395 AG TT RS ir ekonomiškas 2,0 TDI dyzelis (181 AG) su pasirinkimu tarp priekinio bei visų varomų ratų.

2019 metais pasirinkimas patobulėjo: atsisakyta dyzelinio variklio, o benzininiai padalinti pagal naują pavadinimų logiką. Pirkėjas gali rinktis 2,0 TFSI su 194 AG (40 TFSI), 241 AG (45 TFSI) arba sportišką TTS su 302 AG. TT RS, kaip ir anksčiau, lieka galingiausiu TT šeimos atstovu.

Įranga ir pasirinktos versijos

Bazinius modelius galima rinktis su Sport arba sportišku S line apdailos lygiu. Pirmasis siūlo oro kondicionierių, Alcantara apmušalus, ksenoninius žibintus, „Bluetooth“ ryšį ir DAB radiją. S line papildomai prideda LED žibintus. Ieškant naudoto automobilio vertėtų dairytis tokių, kurie turi papildomai užsakytą automatinį klimatą, priekinio parkavimo daviklius ar navigacijos sistemą.

Važiavimas ir valdymas

Trečios kartos Audi TT tik dar labiau ištobulino vrokišką pagrindą – šis automobilis lengvai valdomas, pasižymi labai gyvomis važiavimo savybėmis posūkiuose bei tvirtai jaučiasi tiek mieste, tiek magistralėje. Jame dera sportinis charakteris ir komfortas, net ir pravažiuojant duobėtus miesto kelius.

Net paprasčiausia 1,8 TFSI versija maloniai stebina dinamika už prieinamą kainą. Antras pagal galingumą – 2,0 TFSI variklis – yra puikus kompromisas tarp ekonomiškumo (0–100 km/h įsibėgėjimas per mažiau nei 6 sekundes), kultūringumo ir galios. TTS versija (galingesnis 2,0 TFSI) jau reikalauja didesnių išlaidų, tačiau už jas atlygina sportiniu temperamentu. TT RS galingas ir itin greitas (0–100 km/h per 3,7 sekundės), tačiau jo manevringumas posūkiuose gali kiek nuvilti dėl didesnio svorio. Dyzelinė 2,0 TDI versija išlieka labai racionaliu ir ekonomišku pasirinkimu.

Interjeras ir praktiškumas

TT viduje jaučiama išskirtinė kokybė – aukštos klasės apdailos medžiagos ir modernus valdiklių išdėstymas. Vairuotojui bei keleiviui priekyje vietos apstu, o mažos dėtuvės leidžia organizuoti smulkius daiktus. Tiesa, gale sėdintys suaugusieji jausis suvaržyti dėl žemos stogo linijos, nebent vairuotojas ir priekinis keleivis atsisėstų toliau nuo vairo.

Bagažinė talpi ir patogiai pasiekiama dėl didelės galinių durų angos. Atlenkus galines sėdynes galima dar ženkliai padidinti transportavimo erdvę, o tai – retas praktiškumo elementas sportinių kupė tarpe. O norint dar daugiau laisvės – yra dvivietis Audi TT Roadster atviras variantas.

Kaina ir eksploatacija

Šiandien trečios kartos Audi TT kainos prasideda nuo maždaug 9 360 eurų (už senesnį ir labiau eksploatuotą egzempliorių). Už 11 700 eurų dažnai pavyks surasti tvarkingą 2016 arba 2017 metų automobilį, o už 14 040–16 380 eurų – nedaug nuvažiavusį 2018–2019 metų modelį iš oficialaus atstovo. 2020–2021 metų versijų kainos svyruoja nuo 16 380 iki 21 060 eurų. Paskutinių 2023 metų modelių kainos siekia 29 250–35 100 eurų ir kiek daugiau už naujausius 2024 metų automobilius. Visų varančiųjų ratų sistemos (quattro) papildomai kainuoja nedaug, lyginant su priekiniais ratais varomomis versijomis.

Degalų sąnaudos

  • 1,8 TFSI benzininis variklis: vidutinės deklaruojamos sąnaudos – apie 6 l/100 km (pagal NEDC testą).
  • 2,0 TFSI (230 AG): 6,4 l/100 km.
  • Galingesnės 2,0 TFSI ir 2,5 TFSI RS versijos – didesnės sąnaudos dėl sportinio charakterio.
  • Vėlesnėse versijose 40 TFSI – 6,1 l/100 km, 45 TFSI – 6,5 l/100 km (pagal WLTP metodiką).
  • 2,0 TDI dyzelis įspūdingai ekonomiškas – deklaruojama 4,7 l/100 km.

Kiti eksploataciniai kaštai

Kelių mokestis nustatomas pagal CO2 emisiją automobiliams, registruotiems iki 2017 m. balandžio, o vėliau – taikoma vienoda metinė įmoka. Jei jūsų modelio pradinė kaina viršijo 46 800 eurų, penkerius metus teks mokėti papildomą „prabangos“ mokestį. Standartinė metinė įmoka dabar sudaro 222 eurus, o prabangos mokestis – 480 eurų per metus.

Draudimo grupė paprastai svyruoja tarp 35 ir 45 (iš 50), kas yra palanku sportiniams automobiliams. Aptarnavimo kainos – vidutinės: už 2,0 litro arba mažesnio variklio periodinę priežiūrą sumokėsite nuo 234 eurų už smulkią ir nuo 404 eurų už pagrindinę apžiūrą. TT RS aptarnavimas dar brangesnis – atitinkamai apie 305 eurus ir 461 eurą.

Perkant modelį su S Tronic automatine pavarų dėže, svarbu pasitikrinti, ar pavarų dėžės alyva buvo pakeista po 61 000 km – tai padės išvengti brangios remonto rizikos ateityje.

Patikimumas

Audi TT vardą visuomet lydėjo patikimumo reputacija, o remiantis realių naudotojų apklausomis – dažniausiai pasitaikantys gedimai iš esmės smulkūs ir buvo išsprendžiami greitai. Nors kai kurių savininkų patirtys su servisu skyrėsi, didžioji dauguma išskiria meistrų profesionalumą, ypač keičiant sudėtingesnes dalis ar elektroniką.

Kuri Audi TT kupė geriausia rinktis?

Optimaliausias pasirinkimas – 2,0 TFSI benzininis variklis su 227 AG. Jis siūlo puikų komforto ir galios santykį, kartu išlaikydamas protingą ekonomiškumą. Iš įrangos labiau verta ieškoti Sport apdailos modelio su papildomu klimato valdymu, priekiniais parkavimo jutikliais ir navigacija – visa tai dažnai buvo papildomai pasirenkama naujiems automobiliams.

Mūsų favoritas – Audi TT 2.0 TFSI Sport.

Alternatyvos Audi TT kupė

TT ilgą laiką galima vadinti išskirtiniu tarp sportinių kupė, tačiau yra keletas alternatyvų, kurias verta apsvarstyti. BMW 2 serijos kupė siūlo neblogą balansą tarp sportiškumo ir komforto, ypač 220d modelyje su ekonomišku dyzeliu ir erdvesnėmis galinėmis sėdynėmis. Seat Leon SC, nors atrodo santūraus dizaino, pasižymi dinamika ir praktiškumu – jis greitas, ekonomiškas ir patogus kasdienybėje, nors nepranoksta TT savo interjero kokybe.

Vairavimo malonumo ieškantiems verta pažiūrėti į Toyota GT86 arba Subaru BRZ – tai galiniais ratais varomi sportiniai automobiliai, pasižymintys aštriu valdymu ir džiuginančiai maža mase, tačiau prastesniu komfortu ir interjero apdaila. Peugeot RCZ stiliumi artimiausias TT, bet tik jo galingiausias RCZ R variantas kelia sportinių emocijų, o kaina jau prilygsta aukščiausios klasės TT modeliams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *