Audi TT FV TTS dažniausios problemos

Audi TT FV TTS dažniausios problemos

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-02-21

Audi TT FV TTS, priklausantis trečiajai šio kultinio modelio kartai, garsėja savo elegantišku dizainu, sportišku valdymu ir aukštos klasės varikliais. Pristatytas 2014 metais, šis automobilis sužavėjo sportinių transporto priemonių entuziastus dėl galingo 2,0 litro turbininio variklio, „Quattro” visų varančiųjų ratų sistemos ir prabangaus salono. Tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilis, Audi TT FV TTS nėra visiškai atsparus tam tikroms dažnai pasitaikančioms problemoms. Toliau aptarsime dažniausiai pasitaikančius gedimus, jų priežastis ir galimus sprendimus, kad tiek dabartiniai savininkai, tiek būsimi pirkėjai būtų tinkamai informuoti.

Variklio našumo problemos

Audi TT FV TTS pagrindinis privalumas – galingas 2,0 litro TFSI variklis, suteikiantis įspūdingą dinamiką. Tačiau eksploatacijos metu kai kurie savininkai susiduria su variklio gedimais, tokiais kaip uždegimo praleidimai, alyvos nutekėjimas ar turbokompresoriaus gedimai.

Uždegimo praleidimai ir uždegimo ritės gedimai

Viena dažniausių problemų – variklio uždegimo praleidimai, kurie dažnai kyla dėl uždegimo ričių arba žvakių gedimo. Uždegimo ritės atsakingos už kibirkšties tiekimą degimo kameroms, tačiau laikui bėgant jos gali nusidėvėti, sukeldamos variklio trūkčiojimą, netolygų darbą ir sumažėjusią galią.

Simptomai, rodantys uždegimo ritės problemas:

  • Netolygus variklio darbas laisvąja eiga
  • Uždegimo praleidimai, ypač akseleruojant
  • Sumažėjusi galia ir jautrumas akceleracijai
  • Įsižiebusi variklio patikros lemputė

Diagnostikos metu galima nustatyti, kuri cilindro uždegimo ritė sugedo. Siekiant išvengti šių problemų, rekomenduojama keisti žvakes ir uždegimo rites kas 30 000-50 000 kilometrų.

Turbokompresoriaus gedimai

Turbokompresorius yra svarbus komponentas, padedantis varikliui generuoti daugiau galios, tačiau jis nėra apsaugotas nuo nusidėvėjimo. Dažniausios turbokompresoriaus gedimo priežastys – alyvos trūkumas, alyvos užterštumas arba per aukšta išmetamųjų dujų temperatūra.

Simptomai, rodantys turbokompresoriaus gedimą:

  • Galios praradimas, ypač aukštesnėse apsukose
  • Švilpimas ar cypimas iš variklio skyriaus
  • Išmetamųjų dujų dūmai (mėlyni arba juodi)
  • Padidėjęs alyvos sunaudojimas

Sugedus turbokompresoriui, variklis praranda didžiąją dalį galios, todėl automobilis tampa vangus. Kad išvengtumėte šios problemos, būtina reguliariai keisti alyvą ir naudoti tik aukštos kokybės sintetinę alyvą.

Alyvos nutekėjimas ir padidėjęs sunaudojimas

Daugelis Audi TT FV TTS savininkų praneša apie alyvos nuotėkius ir neįprastai didelį jos sunaudojimą. Tai dažniausiai pastebima automobiliuose su didesne rida.

Dažniausios alyvos nutekėjimo priežastys

Alyvos nutekėjimus dažniausiai sukelia susidėvėję sandarikliai ir tarpinės. Laikui bėgant vožtuvų dangčio tarpinė gali sukietėti ir pradėti trūkinėti, todėl alyva iš variklio pradeda sunktis. Be to, alyvos karterio tarpinė gali prarasti savo sandarumą, o turbokompresoriaus sandarikliai gali leisti alyvai patekti į išmetimo sistemą.

Alyvos nutekėjimo požymiai:

  • Alyvos dėmės po automobiliu
  • Degančios alyvos kvapas po važiavimo
  • Mėlyni dūmai iš išmetimo vamzdžio
  • Nuolat mažėjantis alyvos lygis

Svarbu reguliariai tikrinti alyvos lygį ir pastebėjus nutekėjimą kuo greičiau jį pašalinti, kad būtų išvengta rimtesnių variklio pažeidimų.

Per didelis alyvos sunaudojimas

Kai kurie Audi TT FV TTS automobiliai sunaudoja per daug alyvos dėl susidėvėjusių stūmoklių žiedų ar vožtuvų tarpinių. Kai šios dalys praranda savo sandarumą, alyva patenka į degimo kamerą ir sudega kartu su kuru.

Šią problemą gali išduoti mėlyni išmetamųjų dujų dūmai ir dažnas poreikis papildyti alyvą.

Laiko grandinės įtempiklio problemos

Laiko grandinė yra atsakinga už tikslų vožtuvų atsidarymo ir užsidarymo sinchronizavimą. Grandinės įtempiklis laiko ją įtemptą, tačiau, jei ši dalis sugenda, grandinė gali atsipalaiduoti, sukeldama didelį pavojų varikliui.

Gedimo požymiai:

  • Barškėjimas iš variklio skyriaus, ypač užvedant šaltą variklį
  • Variklio trūkčiojimas ar netolygus veikimas
  • Užsidegusi variklio patikros lemputė

Jei grandinė peršoka dantį, gali sutrikti variklio sinchronizacija, o tai gali baigtis rimtais pažeidimais. Laiku pastebėjus problemą ir pakeitus įtempiklį, galima išvengti brangių remonto darbų.

DSG pavarų dėžės problemos

Audi TT FV TTS naudoja DSG dviejų sankabų pavarų dėžę, kuri užtikrina greitą ir sklandų pavarų perjungimą. Tačiau ši transmisija gali patirti gedimų, ypač jei nebuvo reguliariai keičiami transmisijos skysčiai.

Dažniausi DSG pavarų dėžės gedimai:

  • Stiprus trūkčiojimas perjungiant pavaras
  • Uždelstas pavarų įjungimas važiuojant į priekį ar atgal
  • Pavarų dėžės perspėjimo lemputės užsidegimas

Šiuos gedimus dažniausiai sukelia susidėvėjusios sankabos, mechatronikos valdymo bloko gedimai arba per mažas transmisijos skysčio lygis. Audi rekomenduoja keisti DSG transmisijos skystį kas 40 000-60 000 kilometrų, kad būtų užtikrintas sklandus veikimas.

Pakabos ir vairo sistemos problemos

Audi TT FV TTS turi sportišką pakabą, kuri suteikia puikų valdymą posūkiuose. Tačiau, jei automobilis dažnai važiuoja prastais keliais, kai kurie komponentai gali susidėvėti greičiau.

Dažniausios problemos:

  • Greitas vairo trauklių ir šarnyrų nusidėvėjimas
  • Amortizatorių susidėvėjimas, dėl kurio pablogėja važiavimo komfortas
  • Traškėjimas ar bildėjimas važiuojant per duobes

Susidėvėjusias dalis būtina laiku pakeisti, kad automobilis išliktų saugus ir gerai valdomas.

Elektrinės sistemos gedimai

Kaip ir daugelyje modernių automobilių, Audi TT FV TTS gali kilti problemų su elektroninėmis sistemomis.

Dažniausi gedimai:

  • Multimedijos sistemos užstrigimai
  • Parkavimo ar ABS jutiklių gedimai
  • Centrinio užrakto problemos

Kai kuriais atvejais problemą galima išspręsti atnaujinant programinę įrangą, tačiau kai kurie komponentai gali reikalauti pakeitimo.

Aušinimo sistemos problemos

Dažniausiai pasitaikančios problemos:

  • Aušinimo skysčio nutekėjimas
  • Vandens pompos gedimas
  • Termostato veikimo sutrikimai

Aušinimo skysčio nutekėjimas

Skysčio nuotėkis dažniausiai kyla dėl susidėvėjusių žarnų, radiatoriaus komponentų ar susilpnėjusių tarpinių. Gumos žarnos laikui bėgant tampa trapios ir gali pradėti skilinėti, o radiatoriaus ar aušinimo skysčio bakelio sandarikliai gali prarasti savo sandarumą, dėl ko atsiranda nuotėkiai.

Požymiai:

Reguliariai tikrinant skysčio lygį ir apžiūrint žarnas bei sandariklius galima išvengti rimtesnių problemų, tokių kaip variklio perkaitimas.

Vandens pompos gedimas

Vandens pompa yra svarbus aušinimo sistemos elementas, cirkuliuojantis aušinimo skystį per variklį. Su laiku ji gali nusidėvėti, o gedimo atveju variklis gali pradėti kaisti.

Požymiai:

  • Girdimas cypiantis garsas iš variklio skyriaus
  • Aušinimo skysčio nuotėkis variklio priekyje
  • Padidėjusi variklio temperatūra

Vandens pompos keitimas gali būti sudėtingas darbas, priklausomai nuo automobilio konfigūracijos, tačiau jis būtinas, siekiant išvengti rimtų variklio pažeidimų.

Termostato gedimas

Termostatas reguliuoja variklio temperatūrą, kontroliuodamas aušinimo skysčio srautą. Jei termostatas užstringa uždarytoje arba atviroje padėtyje, variklis gali pradėti perkaisti arba, priešingai, veikti per šaltai.

Požymiai:

  • Per aukšta arba per žema variklio temperatūra
  • Temperatūros rodiklių svyravimai
  • Perkaitimas stovint arba važiuojant

Laiku nepakeitus sugedusio termostato, gali kilti rimtesnių variklio problemų, todėl šis remontas yra būtinas.

Stabdžių sistemos problemos

Audi TT FV TTS turi aukštos klasės stabdžių sistemą, pritaikytą dinamiškam vairavimui. Tačiau tam tikri komponentai gali nusidėvėti greičiau nei įprastuose automobiliuose.

Dažniausiai pasitaikančios stabdžių problemos:

  • Stabdžių kaladėlių ir diskų susidėvėjimas
  • ABS sistemos jutiklių gedimai

Stabdžių kaladėlių ir diskų susidėvėjimas

Sportiniams automobiliams stabdžių komponentai patiria didesnį karštį ir apkrovą, todėl gali greičiau susidėvėti.

Požymiai:

  • Cypiantis arba šlifavimo garsas stabdant
  • Vibracijos stabdant
  • Sumažėjęs stabdymo efektyvumas

Reguliarus stabdžių priežiūros grafiko laikymasis padės išvengti netikėtų gedimų.

ABS jutiklių gedimai

ABS sistema naudoja jutiklius, kurie stebi ratų greitį ir neleidžia stabdžiams užsiblokuoti. Jei jutiklis sugenda, sistema gali neveikti tinkamai.

Požymiai:

  • Įsižiebusi ABS lemputė prietaisų skydelyje
  • Prastesnis stabdymo efektyvumas slidžiame kelyje

Gedimą dažniausiai galima pašalinti pakeičiant sugedusį jutiklį.

Išmetimo sistemos problemos

Audi TT FV TTS išmetimo sistema ne tik pagerina variklio darbą, bet ir suteikia išskirtinį garsą. Tačiau laikui bėgant gali atsirasti nuotėkių, katalizatoriaus problemų ar per didelis triukšmas.

Dažniausiai pasitaikančios problemos:

  • Išmetimo sistemos nuotėkiai
  • Katalizatoriaus gedimai

Išmetimo sistemos nuotėkiai

Išmetimo sistemos pažeidimai dažniausiai atsiranda dėl korozijos, ypač ten, kur keliai žiemą barstomi druska.

Požymiai:

  • Padidėjęs triukšmas išmetimo sistemoje
  • Sumažėjęs variklio našumas
  • Nemalonus kvapas salone

Tokie nuotėkiai gali būti pavojingi, todėl būtina kuo greičiau juos pašalinti.

Katalizatoriaus gedimai

Katalizatorius sumažina kenksmingų išmetamųjų dujų kiekį. Laikui bėgant jis gali užsikimšti arba sugesti, sumažindamas variklio galią.

Požymiai:

  • Užsidegusi variklio patikros lemputė
  • Sumažėjęs variklio našumas
  • Padidėjęs degalų sunaudojimas

Naudojant aukštos kokybės degalus ir atliekant reguliarią techninę priežiūrą, katalizatoriaus tarnavimo laiką galima prailginti.

Langų ir priekinio stiklo sandarinimo problemos

Kai kurie Audi TT FV TTS savininkai skundžiasi langų ir priekinio stiklo sandariklių problemomis, dėl kurių gali prasiskverbti vanduo ar atsirasti vėjo keliamas triukšmas.

Dažniausiai pasitaikančios problemos:

  • Sandarinimo gumų nusidėvėjimas
  • Prasiskverbiantis vanduo lietaus metu
  • Padidėjęs triukšmas važiuojant didesniu greičiu

Simptomai:

  • Drėgmės pėdsakai salone po lietaus
  • Vėjo keliamas triukšmas važiuojant
  • Suprastėjusi garso izoliacija

Sugedusius sandariklius galima pakeisti, ir tai dažniausiai yra nesudėtingas remontas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *