Pirmą kartą pasirodęs 1999 metais, „Audi TT“ iškart išsiskyrė rinkoje – tai vienas retų atvejų, kai koncepcinis automobilis tapo serijiniu modeliu be didelių kompromisų. Roadster versija dar labiau išplėtė šio sportiško automobilio gerbėjų ratą ir iki šiol traukia akį elegantišku, atpažįstamu dizainu.
Eksterjeras ir interjeras
Nors „Audi TT Roadster“ savo dizainu jau tapo savotiška klasika, ši atvira versija išlieka stilinga ir šiuolaikiška. Pasirinkus Roadster, galinės sėdynės buvo paaukotos lengvai sulankstomam, elektriškai valdomam stogui. Užtat komforto nepristigo – suaugusiems galinių sėdynių vis tiek nebūtų pakakę, tad toks sprendimas tik praplėtė automobilio praktiškumą. Nesvarbu, ar važiuojate su uždarytu stogu, ar mėgaujatės atviru dangumi – TT Roadster visuomet atrodo patraukliai.
Salone juntama bendra TT linijos dvasia – švarios, dailiai linijuotos formos ir puikiai surinktos medžiagos. „Audi“ reputaciją dėl kokybės šis modelis tik patvirtina, nors kai kurie konkurentai erdvės vairuotojui ir keleiviams siūlo daugiau.
Varikliai, valdymas ir transmisija
Roadster’as galima įsigyti su skirtingais varikliais ir pavarų dėžėmis. Pradžioje buvo siūlomi priekiniais ratais varomas 150 AG modelis ir kartu pristatytas 3.2 V6 Quattro. Galingesnė V6 versija pirmą kartą gavo naujovišką tiesioginio perjungimo automatinę transmisiją (DSG), kuri išnaikino sankabos pedalą, bet leido pavaras keisti greitai tiek svirtimi, tiek vairo mentelėmis.
Kai kuriems entuziastams TT Roadster valdymas gali pasirodyti per daug „civilizuotas“ – jis daugiau orientuotas į patogumą ir stilių nei į sportinį vairavimo jausmą. Taip pat, palyginti su kupė, Roadster kėbulas kiek mažiau standus, o tai svarbu renkantis galingesnes versijas.
Eksploatacijos išlaidos ir priežiūra
TT mechaninė bazė daugeliu komponentų sutampa su ankstesnės kartos „Volkswagen Golf“. Tai užtikrina pigesnes dalis ir lengvą remontą. Tačiau verta nepamiršti, kad „Audi“ atstovybių darbo įkainiai gali būti aukštesni, nors ir žemesni nei kai kurių kitų prabangių markių servisų. Reguliariai reikalingas pagrindinio diržo keitimas kas 96 560 km užtikrina 1,8 Turbo variklio patikimumą, tačiau ši procedūra nėra brangi, ypač apsilankius nepriklausomame specializuotame servise.
Kuro sąnaudos visoms, išskyrus 3.2 V6, modifikacijoms yra gana draugiškos atviro tipo sportiniam automobiliui. Padangų dėvėjimasis – geresnis nei pas daugumą tiesioginių konkurentų. Dėl šių priežasčių TT Roadster išlieka viena lengviausiai išlaikomų pasirinkimų savo segmente.
Kur ieškoti ir ką rinktis?
Perkant naudotą TT, verta pasidomėti ne tik oficialiais atstovais – nepriklausomi specialistai siūlo platų patikimų automobilių pasirinkimą už patrauklesnę kainą.
Iš visų versijų rekomenduojama rinktis 1,8 T Quattro 180 AG modelį. Ši modifikacija pasižymi optimaliu galios ir valdymo balansu, turi visų ratų pavarą, bet nėra pernelyg galinga, todėl išlieka ekonomiška ir mažiau reikalauja draudimo išlaidų. 225 AG ar 240 AG variantai įsibėgėja šiek tiek sparčiau, tačiau skirtumas kasdien važinėjant praktiškai nejuntamas, o padidėjusios sąnaudos dažnai nėra pagrįstos.
Pati pigiausia įsigyti – priekiniais ratais varoma 150 AG (arba vėlyvesnė 161 AG) Roadster versija. Ji buvo paprastesnė ir turėjo mažiau papildomos įrangos, tačiau su neprivaloma, bet patrauklia odine apdaila tokios TT išlieka patogios ir šiek tiek solidžios.
3.2 V6 pasižymi įspūdingu garsu ir puikiu pagreičiu, tačiau dėl didesnių eksploatacijos kaštų tinka ne visiems. Galingesni keturių cilindrų modeliai irgi gali pasirodyti per brangūs, jei vertinate racionalias išlaidas bei norite balanso tarp sportiškumo ir praktiškumo.
Palyginimai: ką verta svarstyti?
Tarp „Audi TT Roadster“ alternatyvų galima rasti nemažai atvirų sportiškų dviviečių, kurie pasižymi skirtingais privalumais ir trūkumais. Vertinant savo prioritetus – ar svarbiau stilius, patikimumas, valdymo savybės ar išlaikymo kaštai – verta palyginti keleto kitų markių modelius, kad pasirinktumėte geriausiai jums tinkantį roadsterį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.