Ieškote naudoto Audi TT Roadster kabrioleto? Šis modelis – vienas iš tų retų atvejų, kur sportiškumas dera su kasdieniu praktiškumu. Trečiosios kartos TT Roadster, gamintas nuo 2014 metų, išsiskiria elegantišku dizainu ir puikiai subalansuotomis savybėmis – tai automobilis, kuris kelia šypseną ir prie vairo, ir pasižymi aukšta interjero kokybe.
Bendra apžvalga
Audi TT Roadster – tai automobilis, kuris vos sėdus už vairo sužavi išskirtiniu salonu ir maloniomis vairavimo savybėmis. Jis atrodo solidžiai, pasižymi tvirtumu posūkiuose ir, svarbiausia, išlieka prieinamas tiek įsigyjant naudotą, tiek ir išlaikymo kaštais. Tiesa, ieškant prabangesnės komplektacijos ar daugiau komforto, reikės apsišarvuoti kantrybe – konkurentų modeliai dažnai būna dosniau aprūpinti papildoma įranga.
Varikliai ir važiavimas
Renkantis naudotą TT Roadster, galima rasti skirtingų variklių – nuo ekonomiško 1.8 litro benzino (178 AG), iki 2.0 litro (242 AG) ar net ypač galingų 2.0 litro (316 AG, TT S versijoje) ir 2.5 litro (395 AG, TT RS). Norintiems dizelinės alternatyvos siūlomas 2.0 litro (181 AG) dyzelis.
Paprastai net bazinis variklis užtikrina gerą dinamiką – iki 100 km/h įsibėgėja per 7 sekundes. 227 AG 2.0 benzininis variantas šį laiką sutrumpina iki 6,2 sekundžių, o TT S ir RS versijos yra itin greitos, atitinkamai 4,5 ir 3,8 sekundės iki 100 km/h.
Audi TT Roadster važiuoklė – tvirta, bet kietoka, kaip ir priklauso sportiškam automobiliui. Vairuotojo rankose – tikslus, lengvas automobilis, kuris leidžia įveikti posūkius užtikrintai ir su šypsena. Quattro visų varančiųjų ratų versijos pasižymi dar didesniu sukibimu, o priekiniais ratais varomos – kiek paprastesnės, tačiau vis dar įtraukiančios valdymo prasme.
Nors entuziastai pastebės, kad vairavimo pojūtis nėra toks grynas ir įtraukiantis kaip galiniais ratais varomų Mazda MX-5 ar Toyota GT86/GR86, TT Roadster neabejotinai turi šarmo ir išskirtinės prabangos. Be to, net ir ilgose kelionėse jis nepraras patogumo – važiuoklė pakankamai komfortiška, o salone galima mėgautis kokybiškais apdailos sprendimais, tik teks susitaikyti su kiek didesniu vėjo ir kelio triukšmu, palyginti su uždaru kupė tipu.
Salonas ir praktiškumas
Saloje vyrauja modernus ir itin kokybiškas dizainas. Apvali orlaidžių forma, šalia jų integruoti klimato kontrolės valdikliai, o visa informacija vairuotojui pateikiama inovatyvia „Virtual Cockpit“ skaitmeninio prietaisų skydelio ekrane. Tai ne tik estetiška, bet ir labai funkcionalu – visi svarbiausi duomenys matomi vienoje vietoje, valdymas paprastas.
Nors TT Roadster turi tik dvi vietas, erdvės pakanka tiek keleiviams, tiek smulkiems daiktams susidėti. Bagažinė – viena didžiausių tarp dviviečių kabrioletų, tad šis Audi puikiai tarnauja ir savaitgalio kelionėms dviese.
Komplektacijos ir įranga
Dauguma TT Roadster variklio versijų gali būti komplektuojamos su trimis pagrindiniais įrangos lygiais. Bazinis „Sport“ siūlo dalinai alkantaros sėdynes, kondicionierių ir ksenoninius žibintus. „S line“ prideda automatinę LED žibintų sistemą, didesnius ratus, sportiškesnį kėbulą ir lietaus jutiklį. „Black Edition“ – tai stilingi juodi akcentai. Tuo tarpu TT S turi reguliuojamą pakabą, šildomas odines sėdynes. Reikėtų žinoti, kad navigacija ir automatinė klimato kontrolė dažnai būdavo papildomos įrangos dalis – ne visi naudoti automobiliai turės šias opcijas.
Kainos ir eksploatacija
Naudotų Audi TT Roadster kainos prasideda nuo maždaug 11 700 € už modelį, turintį didesnę ridą ar avarijų istoriją. Už 14 040 € galima rasti švaresnį 2016-2017 metų automobilį iš oficialaus atstovo. Jeigu siekiate naujesnių, mažai nuvažiavusių (2018-2019) pavyzdžių, biudžetą reikės padidinti iki 18 720–25 740 €. 2020-2021 metų variantai kainuoja apie 25 740–28 080 €, o už 2022–2023 metus dar kiek brangiau. Visų varančiųjų ratų modeliai paprastai kainuoja šiek tiek daugiau nei priekiniais ratais varomos versijos. TT S prasideda nuo 17 550 €, TT RS – apie 23 400 €.
Išlaikymo kaštai – gana draugiški. Ekonomiškiausias 1.8 litro benzininis TT sunaudoja vidutiniškai apie 6,1 l/100 km. Kelio mokestis už vėlesnius nei 2017 metų automobilius siekia apie 190 € per metus, o už itin brangius ar pilnai „prifarširuotus“ modelius taikomas papildomas 480 € metinis mokestis nuo antro iki šešto eksploatacijos metų (jei naujo automobilio kaina viršijo 46 800 €).
Senasis mokestinis režimas leido benzininio 2.0 turbo versijai išlaikyti metinį mokestį iki 234 €, o dyzelinėms – net ir iki vos 41 € per metus. Remontas ir aptarnavimas Audi centruose nebus pats pigiausias, tačiau lyginant su konkurentais, TT Roadster nebrangus išlaikyti. Pasiekus trejų metų amžių, automobilis tampa tinkamas fiksuoto tarifo aptarnavimui – jo kainos dažnai yra net labai konkurencingos.
Draudimo klasė svyruoja nuo 30 iki 40 priklausomai nuo variklio ir komplektacijos, todėl draudimo mokestis – vidutinis lyginant su kitais sportiniais automobiliais.
Patikimumas
Remiantis savininkų apklausomis, Audi TT pasižymi žemu gedimų lygiu. Rimtų mechaninių problemų fiksuota itin mažai – dažniausiai pasitaikė smulkios elektroninės bėdos, kurios buvo greitai išsprendžiamos ir netrukdė kasdienai.
Servisų kokybė priklauso nuo konkretaus atstovo – dauguma klientų liko patenkinti darbu, tačiau kai kuriems teko ilgiau palaukti ar susidurti su brangesniu remontu. Visgi bendrai žiūrint, techninis aptarnavimas vertinamas kaip profesionalus ir kompetentingas.
Kurią versiją rinktis?
Nors 1.8 litro benzininis variklis džiugina ekonomija, dažniau pasitaiko ir už tą pačią kainą galima rasti 2.0 litro variklius (mūsų favoritas – 227 AG variantas). Šis derina puikų dinamiškumą su draugiškomis išlaidomis ir yra smagesnis vairuoti be didesnių kuro sąnaudų, tad rekomenduotume būtent šį modelį. Priderinus jį prie bazinio „Sport“ įrangos lygio, gaunamas puikus kainos ir kokybės santykis.
Alternatyvos
Tarp dviviečių kabrioletų sportiškiausia ir prabangiausia laikoma Porsche Boxster, tačiau jo kaina taip pat atitinkama. BMW Z4 – kiek ramesnis, ne toks išraiškingas vairavimo prasme, tačiau patrauklus dizainu ir neretai konkurencinga kaina. Ieškantiems „grynesnių“ sportinių įspūdžių vertėtų apsvarstyti Mazda MX-5 ar Toyota GT86/GR86 modelius, ypač jei norisi galinių varančiųjų ratų ir mechaninės pavarų dėžės teikiamų pojūčių. Prie jų galima prijungti ir Abarth 124 Spider.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.