Automobilių savininkai dažnai tikisi, kad nauja transporto priemonė bus be trūkumų, tačiau realybėje gamybos klaidų kartais išvengti nepavyksta. Remiantis kitų vairuotojų pasidalintomis patirtimis, automobilių atšaukimai sukelia įvairių problemų – nuo netinkamai atliktų remonto darbų iki ilgai trunkančių taisymų ar abejotinos gamintojų ir atstovybių komunikacijos. Toliau pateikiamos įsimintiniausios istorijos apie sudėtingus ar itin nemalonius susidūrimus su transporto priemonių atšaukimais.
Sugadinti remontai problemų tik padaugina
Vieno vairuotojo patirtis su 1986 metų automobiliu atskleidė, kad atšaukimas dėl išmetimo kolektoriaus įtrūkimo rizikos baigėsi dar didesnėmis problemomis. Registravus automobilį servise, po kelių valandų paaiškėjo, jog remontas atliktas netinkamai – prietaisų skydelis veikė netvarkingai, langai savavališkai judėjo, žibintai įsijungdavo ir išsijungdavo be jokios priežasties. Atidaręs variklio skyrių savininkas pastebėjo, kad vietoje atjungimo mechanikai buvo tiesiog perkirpę laidų pynę ir sujungę ją lipnia juosta. Galiausiai automobilio laidų skyriuje liko didžiulis lipnios juostos kamuolys, o servisas atsisakė pakeisti visą laidų pynę, nors buvo pateikta nuotraukų, įrodančių ankstesnę būklę. Visą laiką klientui buvo siūloma iškeisti automobilį į naują modelį, už seną pasiūlant vos 100 eurų.
Remonto laukiama su baime
Kai kurių automobilių forumuose dažnai aptarinėjamas per ilgas atšaukimo darbų atlikimas ir abejotinas aptarnavimas. Yra buvę atvejų, kai dėl turbinos alyvos linijos atšaukimo darbo, kuris pagal gamintoją turėtų trukti 3 valandas, servise prireikė net dvigubai daugiau laiko, o darbuotojai nežinojo, kaip tinkamai atlikti darbus, kai kur net svarstyta išimti visą variklį. Tokios situacijos kelia savininkams nerimą dar iki realaus apsilankymo servise.
Nebūtinos detalės – vis dar naudojamos
Prieš kelis dešimtmečius vienas vairuotojas įsigijo naujas padangas, kurios vėliau buvo atšauktos dėl defektų, tačiau buvo pakeistos dar iki problemos pasireiškimo. Po dvidešimties metų toje pačioje transporto priemonėje atsarginė padanga tebebuvo senoji, defektuota, ir netikėtai kelių šimtų kilometrų kelionėje teko ją naudoti, kai viena iš padangų sprogo. Taip pasirodė, kad kai kurie komponentai lieka automobilyje dešimtmečius, nors yra atšaukti dėl saugumo pažeidimų.
Sunkumai tvarkant atšaukimą, kai gamintojo Lietuvoje nebėra
Automobilių atšaukimai dažnai tampa sudėtingi, jei gamintojas ar markės atstovybė Lietuvoje jau neveikia. Vienas savininkas sulaukė oficialaus laiško dėl oro pagalvių pakeitimo, tačiau buvo nurodyta kreiptis tik į sertifikuotą serviso centrą, kuris rinkoje jau nedirbo beveik dešimtmetį. Tuomet teko kreiptis į gamintojo pagalbos liniją, kuri nukreipė vairuotoją į partnerių servisą, esantį už daugiau nei 100 kilometrų nuo gyvenamosios vietos.
Problemos net ir gamintojų darbuotojams
Net automobilių gamintojų darbuotojai kartais susiduria su skaudžiais atšaukimo padariniais. Vienas serviso vadovas dalijasi prisiminimais apie automatinės transmisijos defektą – šis komponentas vidinėje rinkoje buvo išleistas nespėjus iki galo ištirti kokybės, todėl vos įsigyti automobiliai dažnai sugedo ir tapo praktiškai nevažiuojami. Į servisus pradėjo plūsti nepatenkinti klientai, o reikalingų dalių ar specialistų neužteko. Nors gamintojas privalėjo išsiuntinėti atšaukimo pranešimus greitai, realios priemonės gedimams pašalinti buvo ribotos – net ir pačiam darbuotojui teko patirti tą patį gedimą savo tarnybiniame automobilyje.
Trūkumų priedanga – tik naujos problemos
Viename atvejyje hibridinio automobilio savininkas gavo pranešimą apie būtinybę įdiegti programinę įrangą, apsaugančią nuo pavojaus suskilti varikliui. Tačiau po remonto, jau po keliasdešimties kilometrų važiavimo, variklyje pasigirdo ūžesys, kuris greitai baigėsi visišku sugedimu. Papildomai išryškėjo ir kitos bėdos: sugedo aukštos įtampos akumuliatorius, laidų pynė, o dėl elektros grandinės trumpo išsikraudavo pagalbinė akumuliatorių sistema – bendrai automobilis servise prastovėjo beveik pusantrų metų. Už gamintojo pasiūlytą kompensaciją savininkas turėjo sutikti su sąlyga, kad nelaimės atveju pats būtų atsakingas už žalą, jei naujas savininkas nuspręstų kreiptis į teismą.
Nepatenkinamas gamintojo atstovybių aptarnavimas
Kartais remontas dėl atšaukimo tampa neįmanomu net dėl tiekimo sutrikimų ar gamyklos darbuotojų streikų – teko laukti keturis mėnesius, kol buvo pakeista transmisija, o hibridinės pavaros įkrovimo sistemos defektas liko neišspręstas daugiau kaip metus. Automobilio įsigijimo pagrindinė priežastis – būtent galimybė jį įkrauti – tapo beprasmė, nes įkrovimo sistemai sutaisyti atsarginių dalių nebuvo.
Atsisakymas tvarkyti pagal garantiją
Kai kurie vairuotojai patyrė, jog net atšaukimui esant galiojančiai gamintojo garantijai ir atitikimui visiems kriterijams, remontas buvo vilkinamas ar visai neatliktas. Vienu atveju, atnaujinus saugumo jutiklį, automobilis įsijungė į avarinį režimą ir tapo beveik nevaldomas. Oficialus servisas kaltino, kad įdėtas neoriginalus alyvos filtras, nors ankstesnė priežiūra buvo atlikta pagal visus reikalavimus, ir tik po ilgų ginčų savininkas vėliau gavo naują variklį, tačiau už kai kuriuos pakeitimus teko sumokėti pačiam.
Rūkstančios stabdžių linijos
Kai kurios transporto priemonės buvo atšauktos dėl ankstyvo stabdžių vamzdelių ar povazės korozijos. Vairuotojas, pats būdamas serviso darbuotojas, pastebėjo, kad automobilio stabdžiai vos veikė atvežus į pardavėjo aikštelę. Galiausiai teko naudotis tik rankiniu stabdžiu, kad galėtų saugiai pasiekti aptarnavimą.
Neeksploatuojamas automobilis dėl atšaukimo
Oro pagalvių atšaukimo atveju savininkui buvo liepta automobilio visai nenaudoti iki atvyks reikiamos dalys – laukti teko pusmetį. Nors advokatui pavyko išsiderėti nemokamą nuomos automobilį visam laikotarpiui, tai tapo papildomu iššūkiu ir nepatogumu.
Remonto pabaigos sulaukti – ne tik džiaugsmas
Būta atvejų, kai dėl atšaukimo reikėjo atlikti programinės įrangos atnaujinimą, po kurio būtina nuvažiuoti daugiau nei 160 kilometrų iki atliekant techninę apžiūrą. Kitaip sistema nespėja susikalibruoti, tad savininkai, retai naudojantys automobilį, gauna baudas už pavėluotą registraciją, nes per trumpą laiką nesukaupia reikiamos ridos.
Bėda ištiko anksčiau nei atšaukimo pranešimas
Pasirodo, kai kuriuos savininkus kritinės detalės sužaloja net dar negavus oficialaus atšaukimo laiško. Vienas vairuotojas pateko į avariją pakeliui atsiimti savo pašto, tarp kurio buvo ir laiškas apie pavojingos oro pagalvės atšaukimą – deja, spėta tik po nelaimės.
- Netinkamai atliktas atšaukimo remontas gali pabloginti automobilio būklę ir sukelti papildomų išlaidų
- Gamintojų ar atstovybių vengimas prisiimti atsakomybę ar komunikacijos stoka gerokai apsunkina procesą
- Ilgas laukimas atsarginių dalių ar remonto darbams dažnai neleidžia normaliai naudotis automobiliu
- Gali būti siūlomos nepalankios sutarties sąlygos ar kompensacijos mainais į papildomą atsakomybę
- Kartais pavojaus keliančios detalės pasirodo anksčiau, nei lankosi atšaukimo pranešimas




