Dalis mitų apie automobilius, nors ir atrodo nekalti, gali tapti finansinių nuostolių ar net saugos problemų priežastimi. Daugelis klaidingų įsitikinimų perduodami iš kartos į kartą, todėl jie vis dar dažnai aptinkami įvairiuose pokalbiuose apie transporto priemones.
Klaidingos nuostatos apie stabdžius su skylėmis
Stabdžių diskai su perskrostomis skylėmis dažnai laikomi geresniu sprendimu, galinčiu pagerinti stabdymo efektyvumą. Tačiau šis požiūris šiuolaikiniuose automobiliuose jau nėra pagrįstas. Skylės diskuose tik sumažina jų masę, tačiau dabartiniuose modeliuose neatneša jokios realios naudos aušinimui ar stabdymui, o gali net padidinti gedimų riziką. Gamintojai, gamindami sportinius modelius, šias skyles įdeda gamybos metu ir papildomai apdoroja diskus, tačiau daugeliui kasdienių automobilių tai nėra aktualu.
Automobiliai su elektroniniu kuro įpurškimu ir pašildymas
Vis dar pasitaiko nuomonė, kad naujos kartos automobilį su elektroniniu tiesioginiu kuro įpurškimu būtina ilgai pašildyti prieš važiuojant. Iš tikrųjų užtenka palaukti, kol apsukos nusistovi, o važiuojant neviršyti 2500 aps./min., kol variklis įkaista iki darbo temperatūros. Nevertėtų ilgai laikyti variklio laisvoje eigoje, nes transmisijos komponentai šilumai taip pat nejautrūs stovint vietoje.
Automobilių kokybė praeityje
Paplitęs teiginys, kad senesni automobiliai buvo patikimesni ir kokybiškesni. Tiesą sakant, šiandieniniai automobiliai pagal patvarumą ir techninę pažangą gerokai lenkia praeities modelius. Senesni automobiliai dažnai buvo problematiškesni ir reikalavo daugiau priežiūros.
Mitas apie minimalų naudojimą ir ridos reikšmę
Daugelis ieško naudotų automobilių su kuo mažesne rida, tikėdamiesi geresnės būklės. Tačiau mažos ridos automobiliai neretai būna mažiau prižiūrėti: juos galima rasti miestuose, kur jie stovėjo gatvėje, rečiau naudoti ir blogiau prižiūrėti, tad išvaizda ir salono būklė gali nustebinti neigiamai. Tuo tarpu didesnę ridą sukaupęs, nuolat naudojamas automobilis, dažnai būna geresnės techninės būklės, jei buvo laikomas garaže ir reguliariai eksploatuojamas.
Kolekcinių automobilių srityje taip pat nėra prasmės rinktis modelį, kuris per dvidešimt metų nuvažiavo vos keliolika tūkstančių kilometrų. Toks pasirinkimas reiškia, kad teks atsisveikinti su išdžiūvusiomis tarpiklėmis, senais darbo skysčiais ir kitomis bėdomis, kurios iškyla dėl ilgo nenaudojimo.
Išpūstos kalbos apie „visą gyvenimą“ naudojamus skysčius
Dalis gamintojų deklaruoja, kad tam tikri darbiniai skysčiai, pvz., transmisijų ar pavarų dalių alyva, esą yra „visam naudojimosi laikui“. Praktiškai per ilgą laikotarpį net ir aukštos kokybės alyva praranda savo savybes, todėl reguliari priežiūra ir keitimas lieka aktualūs net šiuolaikiniuose automobiliuose. Ignoruojant skysčių keitimo būtinybę galima pastebėti nuosėdas ar net rimtus mechaninius pažeidimus.
Klaidinančios išvados apie netyčinį automobilio pagreitėjimą
Paplitęs įsitikinimas, kad netyčinio staigaus pagreitėjimo atvejai buvo susiję tik su netinkamu vairuotojų elgesiu ar neteisingu kilimėlių išdėstymu. Visgi kai kuriais atvejais šią problemą lėmė tam tikri elektroninės valdymo sistemos sutrikimai ir klaidos programinėje įrangoje. Nors iš pradžių apkaltinti vairuotojai, tikroji priežastis galėjo būti techninė ir ne visada buvo tinkamai iškomunikuota.
Išankstinė nuostata dėl padangų slėgio
Visuomenėje dažnai teigiama, kad niekada nereikia pripūsti padangų iki maksimalaus gamintojo nurodyto slėgio, nes taip esą padidėja sprogimo rizika. Vis tik lengvas padidėjimas virš rekomenduojamos reikšmės iš esmės nėra pavojingas, tačiau gali paveikti automobilio valdymą bei komfortą važiuojant per duobes ar nelygumus. Tinkamas slėgis svarbus norint užtikrinti geriausią sukibimą, degalų sąnaudas ir saugumą.
Klaidingas požiūris į saugos diržus
Vis dar galima sutikti vairuotojų, manančių, kad avarijos metu naudingiau nesegėti saugos diržo, tikintis būti „išmestas“ iš automobilio. Ši nuostata pavojinga ir visiškai prieštarauja saugaus eismo taisyklėms bei realiai statistikai – segint diržą rizika nukentėti yra kelis kartus mažesnė.
Mitai apie miesto planavimą ir automobilių poreikį
Mąstymas, kad automobilis – patogiausia ir vienintelė transporto priemonė visiems atvejams, nulėmė neefektyvią urbanizaciją. Intensyvus orientavimasis į automobilių infrastruktūrą sumažino galimybes vaikščioti pėstiesiems ar naudotis dviračiais. Gerai suplanuoti kvartalai, kuriuose galima judėti be automobilio, prisideda prie patogesnio ir saugesnio gyvenimo būdo.
- Pagrindinė priežastis, kodėl daug kas renkasi visureigius ar krosoverius, – prasta infrastruktūra bei nepatogus susisiekimas be automobilio.
- Gerai išvystytas viešasis transportas ir patogūs dviračių takai sumažintų būtinybę kasdien naudotis automobiliu.
Pikapų pritaikymas žiemai
Daugelis galvoja, kad pikapų tipo automobiliai žiemą – geriausias pasirinkimas. Tačiau toks požiūris klaidingas, nes pikapų galinė dalis dažniausiai būna lengva, todėl jie prasčiau laikosi ant kelio esant slidžiai dangai. Į kėbulą sukrauti kroviniai gali kiek pagerinti stabilumą, tačiau vis tiek reikėtų rinktis automobilius su nuolatine visų varomųjų ratų sistema ir žieminėmis padangomis.




