BMW 1 serija (nuo 2019 m.): apžvalga

BMW 1 serija (nuo 2019 m.): apžvalga

BMW 1 serijos hečbekas – išmanus kompromisas tarp sportiškumo ir praktiškumo. Verta žinoti, kad nuo 2019 metų modelis pakeitė važiuoklę: vietoj galinių varančiųjų ratų BMW pereina prie priekinės varomosios ašies. Toks sprendimas padidina vietą į salone, todėl keliauti patogiau ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams.

Praktika ir vairavimo malonumas

Naujos kartos BMW 1 serija išsiskiria tiksliai valdomu vairu, itin geru surinkimo lygiu bei didesniu galiniu keleivių komfortu nei ankstesnis modelis. Vairavimas čia nenuvilia, tačiau, lyginant su artimiausiais konkurentais, tokiais kaip Audi A3 ar Mercedes-Benz A klasė, sukibimo lygis posūkiuose šiek tiek nusileidžia, o stabdžiai nėra itin progresyvūs, todėl švelniai sustabdyti automobiliį šviesofore gali būti sudėtingiau. Sportiškas M Sport Pro paketas su didesniais stabdžiais šią problemą išsprendžia.

Vienas pastebimesnių minusų – kylantis kelio triukšmas, ypač pasirinkus didesnius, 18 arba 19 colių, ratlankius. Visgi, lyginant su kitais segmento automobiliais, viduje vis dar išlieka komforto jausmas, ypač ilgesnėse kelionėse.

Varikliai ir transmisija

BMW 1 serijai būdingas platus variklių pasirinkimas, prie kurio prisideda ir bendradarbiavimas su Mini modeliais. Benzininių agregatų gama pradeda 118i su 1,5 l varikliu ir 138 AG, sportiškesnis 128ti su 2,0 l ir 261 AG, o galingiausias – M135i su 302 AG.

Dyzelinių variantų yra trys: 116d (113 AG), 118d (148 AG) ir 120d (187 AG). Galingiausi 120d ir M135i turi keturių varomų ratų sistemą bei 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, o likę modeliai komplektuojami su priekine varoma ašimi ir šešių laipsnių mechanine arba septynių elementų dvigubos sankabos automatine dėže.

Komplektacijos ir įranga

Komplektacijų pasirinkimas – trys pagrindiniai variantai: SE, Sport arba M Sport. SE versijos pirkėjai gauna 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, LED žibintus, klimato kontrolę, parkavimo jutiklius priekyje ir gale bei 8,8 colių jutiklinį multimedijos ekraną. Sport komplektacijoje – didesni 17 colių ratai, patogesnės sportinės priekinės sėdynės bei dviejų zonų klimato kontrolė. M Sport išsiskiria sportiška išvaizda bei 18 colių ratlankiais – pasirinkus papildomą M Sport Plus paketą, ratlankiai gali būti didesni, be to, gaunama adaptyvi pakaba.

Salonas ir universalumas

BMW 1 serijos interjeras vertinamas už kokybiškus plastikinius paviršius, paprastą valdymą ir išmanią multimediją. Nors vizualiai „Mercedes-Benz A klasė“ labiau patraukli akiai, BMW priekinių sėdynių erdvė lenkia konkurentus tiek pagal kojų, tiek pagal galvos vietą. Galiniai keleiviai taip pat džiaugsis didesniu plotu nei anksčiau, nes sumažėjo centrinis tunelis ir atsirado daugiau vietos kojoms.

Bagažinės talpa popieriuje identiška arba didesnė nei konkurentų, tačiau dalis tūrio užima ertmė po dvigubu dugnu – į tai verta atsižvelgti vertinant praktines galimybes.

Išlaidos ir turėjimo kaštai

Įsigijimo kaina

Naudotos BMW 1 serijos 118i bazinė versija prasideda nuo maždaug 14 000 eurų. Už 2020 metų modelius prašoma 16 400–21 000 eurų, o naujesni – 2021–2022 metų egzemplioriai gali siekti 21 000–24 600 eurų. Už naujausius, 2023–2024 metų automobilius, kainos svyruoja nuo 24 600 iki 35 100 eurų. M135i versijų kaina prasideda nuo 21 000 eurų.

Eksploatavimo kaštai

  • Dyzeliniai 116d ir 118d modeliiai vidutiniškai sunaudoja apie 4,6 ir 4,7 l/100 km. 120d su pilna pavara ir automatine dėže – apie 5,5 l/100 km.
  • Benzininis 118i vidutiniškai sudegina 6 l/100 km, 128ti – apie 6,9 l/100 km, o sportiškiausias M135i – 8 l/100 km.

Lietuvoje šiam automobiliui taikomas metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų. Naujų automobilių CO₂ emisijų lygis svarbus ir perkant naudotą, o benzininiai varikliai paprastai priskiriami mažesnio tarifo grupei nei didesnio darbinio tūrio dyzeliai.

Vidutinės draudimo grupės siekia apie 20-ąją – tai įprastas lygis kompaktiškai šeimos klasei. BMW siūlo fiksuotos kainos aptarnavimus, bet atsarginių dalių ir remonto darbų kainos yra vienos aukščiausių segmente.

Patikimumas

Dauguma vairuotojų vertina BMW 1 seriją už dinamiškumą ir komplekto kokybę, tačiau pasitaiko elektroninių sistemų gedimų, tokių kaip jutiklių ar prietaisų skydelio klaidos. Šie nesklandumai dažnai reikalauja kelių apsilankymų servise bei gali padidinti priežiūros išlaidas. Nepaisant to, profesionalus ir greitas aptarnavimas leidžia daugumai savininkų likti patenkintiems.

Renkantis naudotą BMW 1 reikėtų įvertinti galimą elektronikos priežiūros kainą ir įprastus aptarnavimo kaštus.

Geriausias pasirinkimas ir alternatyvos

Jei per metus neplanuojate įveikti didelių atstumų, populiarus 118i benzininis variklis bus optimalus pasirinkimas kasdienai – jis išlieka taupus ir pakankamai dinamiškas. Sport komplektacija tiks tiems, kas nori daugiau komforto, o M Sport rinkinys – ieškantiems sportiškumo bei papildomos įrangos: šildomos sėdynės, odinis salonas, elektriniai veidrodžiai, standesnė (bet vis tiek patogi) pakaba.

Mūsų rekomenduojamas variantas: 1.5 118i M Sport.

Rinkos konkurentai

  • Audi A3 – siūlo didelį multimedijos ekraną ir skaitmeninį prietaisų skydelį, išlieka viena patraukliausių šeimų automobilių.
  • Mercedes-Benz A klasė – patogesnis nei ankstesnės kartos, talpesnis viduje ir ypač taupus su 1,3 l varikliu (modelyje A200).

Renkantis naudotą BMW 1 seriją verta palyginti ir su šiais lyderiais – kiekvienas modelis pasiūlys savų privalumų tiek dinamikoje, tiek komforte, tiek technologijose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *