BMW X1 (2009–2015) apžvalga

BMW X1 (2009–2015) apžvalga

Pirmosios kartos BMW X1 – tai kompaktiškas visureigis, kuris puikiai tinka šeimoms ir ieškantiems patikimo kasdienio automobilio. Šis modelis buvo pigiausias BMW siūlomas visureigis, užimantis kuklesnes pozicijas nei didesnieji BMW X3, X5 ar sportiškasis X6. Dėl mažesnės kainos ir šeimai tinkamų savybių, naudotas X1 šiandien pasiūloje sudaro solidų pasirinkimą.

Pagrindiniai bruožai

BMW X1 buvo kuriamas siekiant užimti vietą augančioje šeimos SUV kategorijoje. Jis savo gabaritais trumpesnis, siauresnis, bet gerokai aukštesnis nei tų pačių metų BMW 3 serijos universalas, kurio techninę bazę „paveldėjo“. Aukšta vairavimo pozicija daugeliui patiko, tačiau dizaino atžvilgiu nuomonės išsiskyrė – vieniems X1 rūpėjo dėl praktiškumo, kitiems – dėl išvaizdos.

Nors X1 pasižymi nedidelėmis eksploatavimo išlaidomis ir maloniu stabilumu posūkiuose, kai kurie konkurentai siūlo rafinuotesnį įvaizdį arba didesnį komfortą. Mieste ir užmiestyje BMW X1 išsiskiria tylumu, o triukšmas nuo vėjo ar kelio yra gerai izoliuotas.

Važiavimo savybės ir komfortas

Visos pirmosios kartos X1 versijos posūkiuose elgiasi stabiliai ir tvirtai, tačiau vairavimo pojūtis čia ne toks aštrus kaip kituose BMW ar tokiose alternatyvose kaip Mazda CX-5. Kietoka pakaba, ypač sportiškose M Sport versijose su žemaprofilinėmis padangomis, prastina komfortą nelygiame kelyje.

Viduje X1 neužtikrina tokio premium jausmo kaip kai kurie kiti BMW modeliai. Plastikinės detalės vietomis atrodo gana pigiai, o prietaisų išdėstymas gana paprastas. Gale vietos pakanka tiems, kurie neaukštesni nei 1,83 m, o keliaujant trise gale teks susispausti. Įlipti gali būti kiek sudėtinga dėl siaurų durų angų, tačiau galvai vietos užtenka.

Bagažinė ir praktiškumas

Bagažinės talpa siekia 420 litrų – daugiau nei Nissan Qashqai. Galiniai atlošai reguliuojami ir sulankstomi 40/20/40 proporcijomis, o juos pastūmus į priekį bagažinės talpa padidėja iki 480 litrų. Bagažinės slenkstis aukštesnis, todėl stambesnius daiktus gali būti nepatogu kelti.

Varikliai ir pavara

Pradėjęs savo karjerą 2009 metais, BMW X1 iš pradžių buvo siūlomas tik su trimis dyzeliniais varikliais. Iki gamybos pabaigos 2015-aisiais paletė išsiplėtė iki penkių dyzelių ir vieno benzininio variklio. Pirkėjai galėjo rinktis tarp galinių varančiųjų ratų (sDrive) arba visų, xDrive, kuris suteikė geresnį pravažumą žiemą ar sudėtingomis kelio sąlygomis.

Išlaikymo ir eksploatacijos kaštai

Lietuvoje eksploatuojant BMW X1 reikia atsižvelgti į CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmosios registracijos metus. Taršos mokestis augantis kartu su didele CO₂ emisija ir senesniais gamybos metais, todėl ekonomiškesni dyzeliniai modeliai yra pigesni išlaikyti. Benzininės versijos teršia šiek tiek daugiau, todėl domina mažesnę dalį pirkėjų.

Remontas ir aptarnavimas kainuoja daugiau nei daugumai paprastų automobilių, tačiau senesnius modelius galima patikėti ir specializuotiems servisams, kurie dažnai dirba pigiau nei oficialūs atstovai. Kuro sąnaudos nustebina ekonomiškumu – ypač Efficient Dynamics versijos, kurių sąnaudos gali siekti apie 4,5 l/100 km. Standartiniai dyzeliai taip pat neblogai taupo, puikiai konkuruodami net su Mazda CX-5 ar mažiau ekonomiškais analogiškais visureigiais.

Draudimo kaina priklauso nuo variklio galios ir komplektacijos, dažniausiai patenka į vidutinę grupę.

Geriausi pasirinkimai

Kokią BMW X1 versiją rinktis?

Jei planuojate važinėti bekelėmis ar žiemą, verta rinktis visų varančiųjų ratų xDrive 20d. Tačiau daugeliui pakaks sDrive 18d, kuris ekonomiškesnis ir pakankamai galingas kasdienėms kelionėms. Jeigu rinksitės tarp M Sport, SE ir xLine – geresnį komfortą užtikrina SE ar xLine su minkštesne pakaba, nes M Sport bus pernelyg kietas mūsų keliams.

Mūsų favoritai: sDrive 18d SE

Tai subalansuotas pasirinkimas – ekonomiškas, patikimas ir pritaikytas keliavimui po Lietuvą kasdien.

Alternatyvos

Tarp alternatyvų pirmiausia verta paminėti Audi Q3 nuo 2011 iki 2018 metų – ji šiek tiek komfortiškesnė, nors ir kainuoja daugiau. Range Rover Evoque – prestižinis ir brangus variantas, pasižymintis taip pat santykinai siaura ir kietesne vidine erdve.

Ieškantiems praktiškesnio visureigio labai logiškas pasirinkimas būtų Mazda CX-5 – jis talpesnis, ekonomiškas ir smagiai vairuojamas. Papildomai, Nissan Qashqai vilioja savo kainos, erdvės bei eksploatacinių savybių balansu; jis yra vienas iš populiariausių sprendimų ieškantiems ekonomiško SUV.

Apibendrinant, BMW X1 išsiskiria žemu kuro suvartojimu, maloniu stabilumu ir išlaiko praktinius privalumus, tačiau jo komforto lygis kiek nusileidžia kai kuriems konkurentams. Vertinantiems ekonomiškumą ir dinamiką, tai gali būti tinkamas pasirinkimas šeimai ir miestui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *