BMW Z4 – tai dviem keleiviams skirtas kabrioletas, kuris traukia akį išvaizda ir malonumu vairuoti. Dėl išskirtinio valdymo, tvirtos važiuoklės ir galingo sukibimo šis automobilis dažnai laikomas vienu geriausių tarp sportinių modelių. Nors Sport komplektacijos pasižymi itin standžia pakaba, tai yra tik nedidelis kompromisas siekiant nepriekaištingos dinamikos.
Bendra apžvalga
Klasikinio dizaino, stilingas ir patikimas BMW Z4 puikiai tinka tiek trumpiems pasivažinėjimams, tiek kasdieniam naudojimui. Automobilis pasižymi ne tik solidžiu įvaizdžiu, bet ir praktiškumu – patogiai jausitės vairuodami visais metų laikais. Net važiuojant atvira stogo versija, salone juntamas stebėtinas tylumas ir komfortas.
Beprasmis ieškoti pigių naudotų Z4 – paklausa šiems „BMW“ išlieka didelė, tad išlaiko vertę ir mėgstami ieškančių stilingo ir pilnai sukomplektuoto kabrioleto. Rinkoje geri egzemplioriai dažnai parduodami greitai ir už kainą, artimą pardavėjo prašomai sumai.
Variklių pasirinkimas
Z4 siūlomas su keliais varikliais. Pradinio lygio 2,0 l keturių cilindrų variantas pasižymi žvalumu ir ekonomiškumu, todėl dažniausiai rekomenduojamas kaip universaliausias. Norintys daugiau galios gali rinktis 2,5 l, 3,0 l arba net 3,2 l šešių cilindrų variklius – šie pasiūlys žaibišką pagreitėjimą ir charakteringą garsą didėjant apsukoms. Vis dėlto galingesnės versijos reiškia ženkliai didesnes eksploatacines išlaidas, tad 2,0 l modelis puikiai tiks kasdieniam vairuotojui.
2,0 l variklis komplektuojamas tik su mechanine pavarų dėže. Jeigu norite automatinės transmisijos, teks rinktis bent 2,5 arba 3,0 l variantus. Dinamiškumas priklauso ir nuo variklio – 2,0i modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,2 sekundės.
Išlaidos ir eksploatacija
Naudotas BMW Z4 nudžiugins ne tik vairavimo patirtimi, bet ir ekonomiškumu. 2,0 l modelis gali pasiekti iki 7,6 l/100 km bendro kuro suvartojimo, 2,5 l – apie 8,2 l/100 km, 3,0 l – 8,6 l/100 km. Galingiausias, 3,2 l 338 AG motoras, sunaudoja apie 12,3 l/100 km, bet tokio galingumo rodiklis – įspūdingas.
Ekonominės išlaidos – dviprasmiškos: draudimas ir atsarginės dalys kainuoja nemažai, o sportinės padangos (ypač užpakalinės) nusidėvi greitai, ypač intensyviai vairuojant. Vis dėlto techninės priežiūros kainos yra palyginamos su populiarių BMW sedanų sąnaudomis, o automobilio elektronika pati stebi, kada reikia atlikti techninį aptarnavimą.
Vertinant bendrai, reikėtų atsižvelgti į Lietuvoje galiojančius taršos mokesčius, kurie priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų – būtent šie veiksniai turi įtakos metinėms išlaidoms.
Komplektacijos ir įranga
BMW Z4 pasirinkimas platus – pirkėjai gali rinktis standartinę, SE arba Sport komplektacijas. Visos jos pasižymi gausia įranga, tačiau būtent SE versija dažniausiai pasitaiko antrinėje rinkoje, nes būdavo ypač populiari naujiems savininkams. Sport versija žavi vairavimo pojūčiu, tačiau pasižymi labai kieta važiuokle.
Vertingiausių papildomų opcijų sąraše – parkavimo jutikliai, navigacija ir kokybiškai atnaujinta garso sistema. Prieš perkant naudotą automobilį verta įsitikinti, ar nesiūlomas modelis neturi itin didelių ratlankių ir žemo profilio padangų – toks komplektavimas dar labiau sumažina važiavimo komfortą.
Ką rinktis?
Kai renkatės Z4, verta pagalvoti apie 2,0i modelį – jis išlieka bene universaliausias ir ekonomiškiausias. Jei reikalingas automatas ar labiau sportiškas pojūtis, verta dėmesį nukreipti į galingesnes modifikacijas, tačiau reikia susitaikyti su aukštesnėmis eksploatacinėmis išlaidomis. Svarbu atkreipti dėmesį į automobilio istoriją ir papildomą įrangą – tai padidins Jūsų investicijos vertę ir kasdienio važiavimo malonumą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.