BYD Atto 2 turėtų didelį potencialą tarp pirkėjų, jei tik jis būtų visiškai tinkamas kasdieniam naudojimui ir siūlytų puikią kainą. Deja, šie aspektai kelia iššūkių šiam elektriniam SUV. Pateikiame pirminę apžvalgą su pagrindine informacija apie nuvažiuojamą atstumą ir kainas.
Nuo 2023 metų kinų automobilių gamintoja BYD pradėjo veikti Vokietijos rinkoje. Iš pradžių buvo parduodami modeliai Han ir Tang, tačiau dabar asortimente yra septynios visos elektrinės lengvųjų automobilių serijos. Populiariausi yra vidutinės klasės limuzinas Seal, SUV variantas Seal U (taip pat siūlomas su vidaus degimo varikliu), bei kompaktinės klasės Dolphin ir vienas iš labiausiai perkamų vidaus modelių Atto 3.
Jau parduoti modeliai iš BYD nebuvo labai populiarūs. 2024 metais Vokietijoje buvo parduoti tik 2891 automobilis, o rinkos dalis sudarė tik 0,1 procento. Šie skaičiai stipriai spaudžia labiausiai pasaulyje atpažįstamą elektromobilių gamintoją ir neatitinka jos ambicijų.
2025 metais tikimasi pasikeisti situaciją. Kūrėjai pasirinko pereiti prie „prieinamo SUV miesto nuotykiams“, kaip teigia gamintojas, su naujausiu Atto 2 modeliu. Ar tai bus įgyvendinta?
ADAC atliko pirmąją šio naujo elektromobilio bandymą, o įspūdžiai iš bandomosios kelionės pateikiami žemiau.
Kinijos elektrinis SUV išsamiai
Su 4,31 metro ilgiu Atto 2 yra 15 centimetrų trumpesnis už savo kompaktišką brolį Atto 3, tačiau beveik tokio pat ilgio kaip Dolphin (4,29 metro). Lyginant su Dolphin, Atto 2 elektrinis variklis pasižymi 130 kW galia, kuri yra 20 kW mažesnė, o akumuliatoriaus talpa yra 45 kWh prieš 60 kWh, dėl ko nuvažiuojamas atstumas mažesnis. Atto 2 turėtų pasiekti 312 kilometrų pagal WLTP standartą, o Dolphin – 427 kilometrus.
Atlikus kainos ir našumo analizę, Atto 2 bazinės versijos kaina yra nustatyta 29 990 eurų, o geresnės įrangos Boost versija kainuoja 31 990 eurų. Pagal katalogo kainą Dolphin modelis kainuoja 32 990 eurų. Taigi, priklausomai nuo įrangos lygio, Atto 2 Active yra arba tik 1000 eurų, arba 3000 eurų pigesnis už Dolphin. Tai šiek tiek provokuojama teigia: ar verta mokėti beveik tiek pat už 100 kilometrų mažesnį nuvažiuojamą atstumą?
Ar Visgi kyla klausimas, kodėl BYD pasirinko taip arti viena kitą savo modelių pozicijų. Ar šie du elektriniai modeliai ne atims vienas iš kito pirkėjų? Ar būtų prasmingiau, jei būtų pristatytas elektromobilis su mažesne kaina nei 25 000 eurų, siekiant pritraukti daugiau klientų?
BYD atsako drąsiai, teigia būdami volume gamintoju, norinčiu pritraukti kuo daugiau klientų Europoje su produktais iš Kinijos. Tačiau jie neketina būti pigiausia marke, nes jiems svarbiausia būti „premium“ ženklu, ir tai turi atsispindėti kainoje. Be to, jie turi dar daug elektros energijos automobilių modelių, kurie vėliau pasirodys Vokietijos rinkoje.
Atto 2 privalumai
Taigi, ką iš tikro gali pasiūlyti BYD Atto 2? Jis turi keletą stipriųjų vaidmenų. Visų pirma, medžiagų ir surinkimo kokybė nenusileidžia premium klasės automobiliams. Beveik viskas automobilyje jaučiasi puikiai ir atrodo aukštos kokybės. Be to, Atto 2 pasižymi gausia įranga, į kurią įeina panoraminis stogas, šilumos siurblys, elektriškai reguliuojamos priekinės sėdynės, individualiai pritaikomas valdymas per lietiminį ekraną, integruotos infotainment programos, išmaniojo telefono belaidis prijungimas, belaidės įkrovimo platformos, garso sistema, USB lizdai galinėje sėdynėje, įvairios NFC technologijos raktams (telefono programėlė, laikrodis, kortelė), nuotolinis šildymo valdymas ir net karaokės funkcija. Jei įkrovimo stotelėje pasirodys nuobodu.
Vietos požiūriu Atto 2 yra geras variantas kompaktiškos klasės automobiliui. Sėdynės priekyje ir gale yra patogios. Bagažinės tūris taip pat yra 400 – 1340 litrų su galimybe dalyti pagal tarpinę lentyną.
Atto 2 amortizacija yra patogi, o posūkiuose jis saugiai išlaiko savo kelią. 130 kW galingumas užtikrina pakankamą kasdienę dinamiką. Be to, šiek tiek padidėjęs prošvaisa, važiuoklės konstrukcija ir trumpi kėbulo iškyšuliai leidžia drąsiai nuvažiuoti iki lauko kelių.
Atto 2 trūkumai
Pagrindinis BYD Atto 2 trūkumas yra mažas akumuliatorius kartu su silpna DC krovimo galia. Šis modelis gerokai atsilieka nuo kitų. Tikėtina, kad daugelis vartotojų realybėje nepasieks deklaruojamo 312 kilometrų nuvažiuojamo atstumo (kaip ir su daugiu×m kita elektromobiliais) net mieste. Dar kyla klausimas, ar ir kaip greitai BYD Atto 2 pasiekia savo nurodytą maksimalų 65 kW DC krovimo galią ir kiek laiko ją gali išlaikyti, tai tikimės išsiaiškinti per artėjančius testus. Spėjam, kad kitų markių vairuotojai savo kelionę galės tęsti greičiau.
AC krovimo galia miesto įkrovimo stotelėse arba prie sieninių įkroviklių siekia 11 kW, todėl prireiks keturių valandų, kad pilnai įkrautumėte tuščią akumuliatorių. Bandymo metu, esant geroms sąlygoms, buvo realistiška tikėtis, kad 100 kilometrų bus sunaudota nuo 16 iki 19 kWh energijos, priklausomai nuo vairavimo stiliaus.
Kalbant apie Atto 2 išvaizdą, jis nėra labai išskirtinis ir panašus į didelę dalį šio segmento SUV. Atsižvelgiant į jo dizainą, galima spėti, kad Smart #1 modelis galėjo būti tam tikra įtaka. Pagal savo formą, BYD labai panašus į savo vokišką-kinietišką konkurentą, kuris turi didesnį akumuliatorių ir geresnę galios talpą.
Nors priekinėje sekcijoje yra nemažai vietos, BYD neįrengė „frunk“ skyriaus smulkmenoms ir krovimo laidams sudėti. Nėra ir vairo mentelių rekuparecijos intensyvumui reguliuoti. Taip pat trūksta akumuliatoriaus pirmiausia pašildymo funkcijos, skirtos greitesniam DC įkrovimui, tačiau BYD tvirtina, kad tokios funkcijos nereikia. Laukiame artėjančio, detalesnio ADAC testo.
Gaila, tačiau panoramės stogą nei už pinigus, nei už gerus žodžius negalima atidaryti. Vaizdas sklendžiant laukuose saulėtą pavasario dieną, ko gero, būtų puikus pardavimo argumentas. Taigi, nors BYD Atto 2 gali būti įdomi pasiūla kai kuriems pirkėjams, jam daug ko trūksta, kas padarytų automobilį patrauklesnį.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.