Citroën Berlingo Multispace – tai modelis, kuris iš karto užkariavo vairuotojų simpatijas. Nors iš pradžių jo dizainas ir praktiškumas atspindėjo komercinę paskirtį, daugeliui šeimų jis tapo itin patraukliu pasirinkimu dėl funkcionalumo, universalaus salono ir patrauklios kainos. Perėjęs įnaudotų automobilių rinką, Berlingo išlaikė praktiškumo kortą, tačiau jau atgimęs kaip tikras šeimos vienatūris.
Kas išskiria Citroën Berlingo Multispace?
Antrosios kartos, pasirodžiusios 2008 m., Berlingo Multispace labai stipriai patobulėjo. Modelis buvo kuriamas kartu su seseriniu automobiliu – Peugeot Partner Tepee. Kaip ir anksčiau, šią platformą galima rasti tiek keleiviniame, tiek krovininiame variante. Tačiau būtent Multispace su dideliais langais ir komfortiška važiuokle tampa patrauklus šeimoms, ne tik meistrams ar smulkiojo verslo atstovams.
Iš išorės antrasis Berlingo gerokai paaugo, jo priekyje išsiskiria būdingas „Citroën“ stilius. Bene svarbiausia – viduje erdvės dar daugiau nei pirmtakoje, tiek priekyje, tiek gale, o tiesus stogas ir didžiulis bagažo skyrius leis komfortiškai keliauti net gausiai šeimai. Pagal konfigūraciją čia gali būti tiek stumdomos, tiek paslankios, išimamos sėdynės. Aukštos lubos suteikia galimybę susikurti įvairiausių papildomų saugojimo vietų mažiems daiktams laikyti.
Variklių ir įrangos pasirinkimas
Citroën siūlė keletą variklių tipų: standartinis 1,6 l benzininis 68 kW, naujesnis 1,2 l turbo „PureTech“ (80 kW), o dyzelinių – du 1,6 l variantai (73 kW ir 87 kW). Kadangi šie automobiliai nebuvo išpuošti gausiu pasirinkimu, dažniausiai rasite dvi pagrindines komplektacijas: Feel ir Flair.
- Feel aprūpintas 15 colių plieniniais ratlankiais, spalvotais kėbulo elementais, dalinai nulenkiama galine durele, kondicionieriumi, kruizo kontrole bei „Bluetooth“ ir USB jungtimis.
- Flair papildo įrangą 7 colių lietimui jautriu ekranu, parkavimo jutikliais, šildomais bei elektra užlenkiamais veidrodėliais, galiniais staleliais iš pikniko komplekto ir 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais.
Važiavimo ir komforto įspūdžiai
Važiuojant Berlingo maloniai stebina pakabos darbas, kuris sėkmingai sugeria daugelį kelio nelygumų. Tik gilesnės duobės ar ryškios aštrios nelygumų briaunos gali perduoti smūgį į saloną, tačiau kasdienėse miesto ir užmiesčio trasose komfortas tikrai tenkina. Vairuotojai pastebi, kad vairo svoris kiek neįprastas – jis noriai grįžta į pradinę padėtį. Tuo tarpu sankaba ir pavarų svirtis yra kiek „veržlios“, tačiau pripratus tai netrukdo.
Svarbiausia – universalumas. Dėl 60:40 dalimis susilankstančių arba pilnai išimamų galinių sėdynių galima lengvai transformuoti saloną kroviniams, o dėka boxiškų proporcijų neaukojama erdvė keleiviams. Vairuotojo pozicija aukšta, apžvalga puiki, tačiau kai kuriems prie didelio vairo ir sėdėsenos reikia priprasti.
Išlaidų skaičiavimas – vertės ir ekonomijos balansas
Lietuvoje populiariausias pasirinkimas – 1,6 HDi dyzelinis variklis. Įrengus automatinę (ETG6) pavarų dėžę, vidutinės sąnaudos siekia apie 4,2 l/100 km, o CO₂ emisija – 109 g/km. Su mechanine dėže sąnaudos bus apie 4,3 l/100 km, emisija – 113 g/km. Galingesnis dyzelinis variantas naudoja iki 5,1 l/100 km ir išmeta 134 g CO₂/km. Tuo tarpu ekonomiškiausias benzininis 1,6 VTi variklis „valgo“ apie 6,4 l/100 km, aplinkos tarša – 148 g/km.
Automobilio priežiūra nėra brangi: dažniausiai remontą galima atlikti tiek atstovybėje, tiek savarankiškai pasirinktame autoservise, o dalys – nebrangios ir plačiai prieinamos. Draudimo kaina santykinai nedidelė, o Lietuvos taršos mokestis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, degalų rūšį ir pirmosios registracijos metus. Tad ekonomiški dyzeliniai variantai čia gali būti itin patrauklūs.
Kainos naudotoje rinkoje
Berlingo Multispace Lietuvoje siūlomas už labai platų kainų spektrą, priklausomai nuo amžiaus, ridos ir būklės. Senesnius ir didelę ridą turinčius egzempliorius galima rasti už 1 170–1 760 eurų. Ne senesnis nei dešimties metų automobilis su šiek tiek didesne rida gali kainuoti apie 2 340–5 850 eurų. Gerai išlaikytas, naujesnis (2017–2018 m.) modelis su pilna priežiūros istorija bus vertinamas 11 700–14 040 eurų ribose. Tokie modeliai dažniausiai bus su geresne komplektacija ir maža rida.
Verdiktas – ką rinktis?
Populiariausias ir kasdienai tinkamiausias – 1,6 HDi 100 AG variklio „Feel“ komplektacijos modelis. Jis turi optimalų galios ir ekonomiškumo balansą, o pasirinkus mechaninę pavarų dėžę – ir pakankamai malonų vairavimą. Jeigu radote aukštesnės „Flair“ komplektacijos modelį už prieinamą kainą – verta svarstyti dėl papildomų patogumų.
Kokie kitų markių modeliai verti dėmesio?
Alternatyvų daug – vienas iš pagrindinių konkurentų yra erdvusis Ford Galaxy. Šį modelį vairuotojai renkasi dėl patrauklios trečios eilės sėdynių ergonomikos ir manevringumo, tačiau viduje nėra itin išmoningų sprendimų smulkmenoms laikyti ar stumdomų durų, kaip Berlingo.
Dar vienas pasirinkimas – Volkswagen Sharan arba labai panašus Seat Alhambra. Abu šie modeliai siūlo milžinišką erdvę, kokybišką saloną bei praktiškas stumdomas galines duris, kurios labai patogios ankštoje stovėjimo aikštelėje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.