Citroën Berlingo (nuo 2018 m.) apžvalga

Citroën Berlingo (nuo 2018 m.) apžvalga

Citroën Berlingo universalas – praktiškas ir talpus automobilis, kurį įvertins ieškantys šeimai pritaikytos transporto priemonės. Nors jo išvaizda išsiskiria kampuotumu ir galbūt neprilygsta stilingiems konkurentams, svarbiausi šio modelio pliusai slypi funkcionalume ir išlaikymo kaštuose. Tai viena iš įdomesnių alternatyvų norintiems erdvaus automobilio, tačiau nenorintiems mokėti už visureigį.

Praktika ir komfortas

Berlingo siūlo didžiulę erdvę keleiviams bei kroviniams. Penkiavietės versijos bagažinė – labai talpi, o vidus suplanuotas, kad tilptų daug įvairių smulkmenų, net jei standartinis „pirštinių skyrius“ negalimas. Kai kuriose versijose rasite papildomą spintelę lubose bei permatomą lentyną, kurios pravers vežantis daug daiktų. Šeimos, vežančios daugiau nei vieną vaiką, įvertins galimybę antroje eilėje įmontuoti tris atskiras vaikiškas kėdutes. Prireikus daugiau vietos keleiviams, galima rinktis septynvietį Berlingo XL – šis modelis ilgesnis ir siūlo papildomą, nors ir labiau vaikams skirtą, trečią sėdynių eilę.

Berlingo dažnai pasirenkamas dėl patogaus važinėjimo net ir esant pilnam automobiliui. Net jei aukšta kėbulo forma nereiškia sportiškos dinamikoje, automobilis stabilus posūkiuose, nesvyruoja pernelyg stipriai, o lengva vairavimo sistema ypač praverčia parkuojantis. Didžiausias XL modelis siekia 4,75 metro ilgį, todėl gera manevringumo savybė šioje klasėje – svarbus argumentas.

Varikliai ir važiavimo savybės

Berlingo siūlomas su keliais skirtingais varikliais. Galima rinktis 1,2 litro benzininį turbininį variklį (109 AG) arba 1,5 litro dyzelinį, gaminantį 74 AG, 99 AG arba 128 AG. Benzininis motoras pasižymi tylumu ir pakankamu pajėgumu kasdieniam važiavimui net ir didesniame XL kėbule, nors visiškai apkrautas automobilis gali tapti vangokas. Mieste naudotojui benzininė versija – tinkamas pasirinkimas, o reguliariai keliaujantiems ilgesniais atstumais su šeima labiau tiks galingesnis 128 AG dyzelis.

Baziniuose dyzeliniuose modeliuose įdiegta penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, galingesnėse versijose – šešių laipsnių, o kai kuriuose modeliuose galima rinktis ir sklandžiai perjungiančią aštuonių laipsnių automatinę dėžę.

Važiuojant didesniu greičiu galima išgirsti oro srautų ūžesį dėl statmenos priekinio stiklo konstrukcijos ir didelių veidrodėlių, tačiau kelio triukšmas lieka minimalus. Net ir ilgesnėje kelionėje automobilis išlieka komfortiškas – pakaba švelni, bet ne perminkšta.

Įranga ir saugumas

Net bazinėje Feeling komplektacijoje rasite automatinį oro kondicionavimą, automatinį priekinių žibintų ir lietaus daviklį, tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį, greičio palaikymo įrangą bei 8 colių multimedijos ekraną su Android Auto ir Apple CarPlay palaikymu. Standartiškai montuojamos ir modernios saugumo priemonės: pagalbinė juostos palaikymo sistema, nuovargio atpažinimas, automatinis avarinis stabdymas, greičio apribojimų atpažinimas.

Papildomai Flair lygio Berlingo turi 16 colių lengvo lydinio ratlankius, parkavimo jutiklius gale, navigacijos sistemą ir reguliuojamą juosmens atramą vairuotojo sėdėje. Ieškantys išskirtinumo gali rinktis modelius su XTR paketu – tokiame bus kitokio dizaino ratlankiai, ryškūs oranžiniai eksterjero akcentai bei savitas sėdynių audinys.

Kainos ir eksploatavimo išlaidos

Naudotas Citroën Berlingo su vidutinės metinės ridos duomenimis (2018 m.) galima įsigyti maždaug už 14 625 eurus. Ilgesnis, septynvietis XL modelis kainuos nuo 16 380 eurų, o naujesni, 2020–2021 metų automobiliai – nuo 17 550 eurų.

Visi Berlingo modeliai Lietuvoje apmokestinami pagal šiuo metu galiojantį taršos mokestį. Jo dydis priklauso nuo variklio tipo, anglies dvideginio emisijos ir pirmosios registracijos metų. Dėl šių parametrų šis modelis dažnai išlieka palyginti ekonomiškas eksploatuoti.

Pagal universalo versiją, 109 AG benzininis modelis sunaudoja apie 6,1 l/100 km, o 128 AG versija – 6,4 l/100 km. Dyzeliniai 74 AG ir 99 AG varikliai – apie 4,1 l/100 km, o 128 AG dyzelis – šiek tiek daugiau, iki 4,2 l/100 km. Draudimo grupės įprastai nesiekia 10 lygio, tad išlaikymas draudimo ir kasdienių taisymų požiūriu yra palankus. Techninės priežiūros kainos – konkurencingos, o norintys sutaupyti gali rinktis neoriginalias, bet patvirtintas atsargines dalis.

Kurį Berlingo rinktis?

Jei daugiausiai važinėsite mieste ar vešite mažiau žmonių, rekomenduojamas 1.2 litro benzininis 109 AG motoras. Dažnai keliaujantiems ilgesniais atstumais su pilnu ekipažu pravartesnis 1.5 litro 128 AG dyzelis. Penkiavietis Berlingo – lengviau parkuojamas ir dažnai turi panoraiminį stogą, kuris šviesina saloną, bet ilgesnis XL modelis užtikrina papildomas sėdimas vietas bei milžinišką bagažinę.

Komplektacijos atžvilgiu Feel versija išlieka optimaliausia, nes pasižymi puikiu saugumo ir komforto įrangos deriniu. Aukštesnė Flair versija reikšmingų saugumo pranašumų nebesuteikia, tad verta rinktis nebent esant nedideliam kainų skirtumui.

Galimos alternatyvos

Tarp pagrindinių šeimyninių vienatūrių konkurentų paminėtini tokie modeliai, kaip Ford Galaxy – jį verta rinktis norint malonesnio vairavimo bei talpaus trečios eilės zonos. Taip pat populiarios alternatyvos – Volkswagen Sharan ar Seat Alhambra. Abi jos stebina erdviu vidumi, kokybiška apdaila, o slankiojančios galinės durys išlieka puikiu kasdieniu patogumu šeimoms.

Apibendrinant, Citroën Berlingo – viena praktiškiausių transporto priemonių šeimai, ypač jei vertinate erdvę, taupią eksploataciją ir nenorite permokėti už visureigį. Platus variklių bei komplektacijų pasirinkimas leidžia priderinti automobilį prie individualių poreikių, tad kiekvienas ras sau tinkamiausią variantą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *