Citroën C3 hečbekas yra modelis, kuris išsiskiria savo ekonomija, patogumu ir išvaizda, tačiau kai kuriais aspektais jį lenkia konkurentai. Tai kompaktiškas automobilis, tinkantis tiek naujiems vairuotojams, tiek ieškantiems praktiško modelio kasdieniam naudojimui.
Bendra apžvalga
C3 iškarto patraukia dėmesį nestandartiniu dizainu – automobilio aukštas vairuotojo sėdėjimas primena vienatūrius (MPV), todėl daug kam patiks platesnis aplinkos matymas. Visgi toks aukštis gali nepatikti žemesnių automobilių mėgėjams.
Keleivių erdvė priekyje išties gera – čia pakanka vietos net ir aukštesniems žmonėms. Valdymo mygtukai išdėstyti logiškai, tačiau skaitmeniniai prietaisai gali pasirodyti pernelyg įmantrūs. Gale vietos mažiau – sėdintiems už vairuotojo, ypač aukštesniems, gali trūkti laisvės kojoms. Bagažinė tik vidutinė, pakrovimo anga aukšta, todėl įkelti dideles prekes nėra patogu.
Važiavimo savybės
Nors Citroën daugelyje modelių garsėja itin minkšta pakaba, C3 iš pradžių buvo kitoks – ankstyvieji automobiliai linkę perduoti nelygumus į saloną. Po 2005 m. patobulinimų pakaba tapo patogesnė, bet anksčiau gamintose versijose nelygumus jausite dažniau.
Ant kelio C3 elgiasi užtikrintai, tačiau vairuotojai, mėgstantys dinamiškesnį važiavimą, norės daugiau sukibimo, tikslesnio vairo ir mažesnio kėbulo svyravimo posūkiuose.
Ekonomija ir išlaikymo kainos
C3 ne tik įsigyti galima už patrauklią kainą – jo eksploatacija taip pat labai nedaug kainuoja. Rinkoje gausu naudotų šio modelio variantų, todėl verta neskubėti ir palyginti pasiūlymus, kad permokėtumėte už naujesnį egzempliorių.
Degalų sąnaudos – viena stipriausių Citroën C3 savybių. Net didžiausias benzininis variklis (1.6 automatas) suvartoja apie 5.9 l/100 km, o 1.4 litro benzininis variklis leidžia pasiekti apie 5.6 l/100 km. Mažiausias benzininis 1.1 litro pasirinkimas tik nežymiai taupesnis – pagrindinis skirtumas jaučiamas važiuojant didesniu greičiu, kai jam pritrūksta jėgos.
Dyzeliniai 1.4 ir 1.6 litro varikliai – itin ekonomiški ir tylūs, gali pasiekti virš 4,7 l/100 km vidutines sąnaudas, tačiau jų kaina rinkoje kiek didesnė. 1.6 l dyzelinio 81 kW variklio aptarnavimas kiek brangesnis, todėl rekomenduojama rinktis kitus variantus.
Registracijos ir eksploatacijos mokesčiai Lietuvoje priklauso nuo variklio tipo, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų – C3 dažnai priskiriamas prie žemesnių taršos klasių, tad papildomų mokesčių galima išvengti arba sumokėti minimaliai.
Draudimo įmokos – taip pat vienos žemiausių savo klasėje, ypač jei pasirenkate bazines versijas su mažesniais varikliais.
Rekomenduojami varikliai ir įranga
Miestui tinka benzininis 1.1 litro, tačiau užmiestyje jis gali pritrūkti dinamikos. 1.4 litro benzininis variklis pasižymi geru balansu – pakankamai gyvybingas, malonus vairuoti ir gerokai pigesnis nei dyzeliniai variantai. Galingiausias 1.6 litro benzininis – našesnis, tačiau didesnė kaina dažnai nėra proporcinga jo privalumams.
Dyzeliniai 1.4 ir 1.6 – renkantis ekonomiškumą, tai geri pasirinkimai ilgesnėms kelionėms, tačiau brangesni įsigyti. Retesnią 1.4 litro versiją su stop-start sistema verta rinktis dėl mažesnių emisijų ir sąnaudų, jei prioritetas – ekologija ir taršos mokesčiai.
Standartinė bazinė įranga skurdi, todėl dairykitės SX komplektacijos, kurioje rasite oro kondicionierių ir CD grotuvą. Net ir įspūdingiausiai sukomplektuotos Exclusive ar sportiškesnės VTR versijos vis dar dažnos naudotų automobilių rinkoje, tad pasirinkimo tikrai yra.
C3 modelių galima rasti tiek didžiuosiuose salonuose, tiek pas privačius pardavėjus ar internetiniuose skelbimuose. Vertinant gerą kainos ir kokybės santykį, rinkitės kiek didesnę komplektaciją – taip kasdien turėsite daugiau komforto.
Kokius dar automobilius verta apsvarstyti?
Nusprendus rinktis Citroën C3, verta pažiūrėti ir į kitus miesto hečbekus. Šio segmento konkurentai siūlo platesnį modelių pasirinkimą, daugiau galios ar erdvės salone. Svarstant alternatyvas, atkreipkite dėmesį į ekonomiškus modelius su žemomis emisijomis ir pigia eksploatacija – tokių nedaug, bet rinka siūlo tikrai vertų dėmesio variantų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.