Citroën C3 hečbekas yra automobilis, kuris iš karto patraukia akį išskirtiniu dizainu. Jis išsiskiria tarp kitų mažų automobilių savo žaismingomis formomis ir ryškiais stilistiniais elementais, primenančiais didesnį Citroën C4 Cactus modelį. C3 – tai pasiūlymas tiems, kurie nenori dar vieno nuosaikaus, panašaus į kitus automobilio.
Bendra apžvalga
Ieškantiems mažo automobilio, turinčio ryškų charakterį ir norintiems išsiskirti gatvėje, Citroën C3 tikrai verta atkreipti dėmesį. Tačiau šis modelis siūlo ne tik įdomią išvaizdą – čia yra ir stiprių, ir silpnesnių pusių, su kuriomis teks susitaikyti.
Stipriosios savybės
- Išskirtinis dizainas, kuris pastebimas iš tolo
- Stilingas ir šviesus interjeras su išmoningais spalvų sprendimais
- Ekonomiški, patikimi ir gyvybingi varikliai
Kurie trūkumai išryškėja naudojantis?
- Pakaba, siekiant komforto, yra gana minkšta – dėl to važiuojant miesto gatvėmis dažnai justi svyravimus ir automobilis sunkiai sugeria didesnius nelygumus
- Posūkiuose automobilis linkęs stipriau pasvirti, o vairavimas nėra itin informatyvus – norisi daugiau tikslumo, ypač lyginant su ryškesniais konkurentais
- Salonas ypač gale yra ankštas, o įlipimas per siauras galines duris gali kelti nepatogumų
- Dalinai naudojamos kietos plastmasės kelia pigių medžiagų pojūtį
Kas džiugina viduje?
Nors medžiagų kokybė salonui galėtų būti aukštesnė, bendra interjero išvaizda ir sumanus spalvų derinimas kuria jaukią atmosferą. Vairavimo pozicija yra aukštesnė nei daugelyje šios klasės konkurentų, todėl matomumas – puikus. Tačiau valdymo centre esanti lietimui jautri multimedijos sistema veikia lėtai ir ne visada patogi naudoti – net paprasčiausioms funkcijoms reikia ieškoti per meniu. Vėdinimo sistema neturi atskirų fizinių valdiklių, kas kasdienybėje gali erzinti.
Variklių pasirinkimas ir kuro sąnaudos
Citroën C3 dažniausiai siūlomas su 1,2 litro benzininiu arba 1,6 litro dyzeliniu varikliu. Abu jie žinomi dėl ekonomiškumo ir pakankamos galios kasdienėms reikmėms. Ypač dyzeliniai modeliai išsiskiria nuostabiai mažomis sąnaudomis – oficialiai nurodoma tik 3,1 l/100 km, o benzininiai modeliai dažniausiai sunaudoja apie 4,0–4,2 l/100 km. Net automatinės pavarų dėžės modeliai dažniausiai neperžengia 4,3 l/100 km ribos.
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje
Kasmetinis automobilių taršos mokestis priklauso nuo variklio pasirinkimo, CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų. Šio modelio automobiliai dažniausiai priklauso prie tų, kuriems mokestis nėra didelis dėl mažų emisijų ir ekonomiško variklio.
Reguliari techninė priežiūra ir remontas kainuoja palyginti nedaug, ypač kai automobiliui sukanka daugiau nei treji metai ir jis tampa įtrauktas į specialias Citroën profilaktinės priežiūros programas. Draudimas taip pat nesudaro didelių išlaidų.
Kiek kainuoja naudotas Citroën C3?
2018 metų modelį, priklausomai nuo komplektacijos ir būklės, galima įsigyti už maždaug 9360 eurų. Aukštesnės komplektacijos arba jaunesni (2019 metų) modeliai siekia apie 10 530–12 870 eurų, o už 2021–2022 metų C3 reikės atseikėti per 14 040 eurų.
Kurią Citroën C3 versiją rinktis?
Nors dyzeliniai varikliai išlieka ekonomiškiausi, daugiausiai pasiūlymų bus su benzininiais varikliais. Vertėtų vengti bazinio 1,2 l PureTech 67 AG varianto – jis yra kiek vangus ir retai sutinkamas. Geriausias pasirinkimas – 1,2 l PureTech 110 AG: jis ne tik galingiausias, bet ir itin efektyvus. Tiesa, 82 AG alternatyva tiks ir kasdieniams poreikiams, jei dažnai nevažiuosite magistralėmis.
Komplektacijos taip pat svarbios: bazinė „Touch“ siūlo skaitmeninį radiją, bluetooth ir kruizo kontrolę, bet gali trūkti oro kondicionieriaus ir lengvojo lydinio ratlankių. Dažniausiai sutinkama populiari „Feel“ versija turi ir klimato kontrolę, ir didesnį 7 colių multimedijos ekraną. Aukščiausia „Flair“ komplektacija išsiskiria papildoma įranga, bet kainuoja brangiau.
Alternatyvos Citroën C3
Tiems, kas siekia išraiškingo dizaino, galima pažvelgti į Mini Hatchback – ši alternatyva yra prabangesnė ir malonesnė vairuoti, bet jos kaina taip pat didesnė. Jeigu svarbiausia – praktiškumas ir kaina, Ford Fiesta išlaiko puikų kainos ir vertės santykį bei teikia smagų vairavimo malonumą. Ieškantiems daugiau erdvės, verta atkreipti dėmesį į Skoda Fabia – tai vienas erdviausių modelių savo klasėje, ypač gale ir bagažinėje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.