Citroën C5 X universalo patirtis išties išskirtinė – šis modelis stengiasi atkurti žaismingą šios markės dvasią. Nors šiuolaikiniai Citroën automobiliai tapo solidesni, C5 X siūlo originalų dizainą ir netipišką derinį – tai ne tik universalas, bet ir šiek tiek SUV primenanti transporto priemonė.
Stilius ir išorė
C5 X pasižymi pakelta važiuokle, masyviais 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais bei išraiškingais kėbulo apsauginiais elementais. Dizainas aiškiai išsiskiria iš kitų universalių automobilių, bet kartu išlaiko eleganciją ir praktiškumą. Galima pastebėti tam tikrų „off-road“ elementų, tačiau pagrindinė paskirtis – komfortiškas kelionių automobilis.
Važiavimo komfortas ir dinamika
Važiuojant įvairiais keliais Citroën C5 X įspūdinga savo minkšta pakaba ir gebėjimu slopinti kelio nelygumus net su standartiniais 19 colių ratais. Nors posūkiuose kėbulas šiek tiek labiau svyruoja, kaip ir daugumos komfortui orientuotų modelių, vairavimas tikslus ir pasitikėjimą keliantis. Sportiškesnių potyrių gerbėjams labiau tiktų kiti modeliai, tačiau C5 X svarbiausias akcentas – ramumas ir prabanga kasdienėse kelionėse.
Varikliai ir našumas
Rinktis galima iš 1,2 l arba 1,6 l PureTech benzininių variklių bei įkraunamo hibrido (PHEV) versijos. 1,2 l variklis (130 AG) atlieka darbą efektyviai kasdienėse situacijose, o 1,6 l (180 AG) leidžia greičiau įsibėgėti – nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjama per 8,8 s. PHEV 225 yra dinamiškiausias (0–100 km/val. – 7,9 s) ir geriausiai tinka norintiems važiuoti elektriniu režimu.
1,2 l variklis gali būti kiek triukšmingas, ypač stipriau jį spaudžiant, tuo tarpu galingesnė 1,6 l versija dirba tyliau. Hibridinė versija – tyliausia ir ramiausia važiuojant. Visi varikliai patenka į skirtingas taršos mokesčio kategorijas, kuris Lietuvoje nustatomas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus.
Degalų sąnaudos ir eksploatacija
- 1,2 PureTech 130: vidutiniškai apie 5,9 l/100 km
- 1,6 PureTech 180: vidutiniškai apie 6,4 l/100 km
- PHEV: gamintojas deklaruoja 1,1 l/100 km, o nuvažiuojamas atstumas elektra – iki 63 km (įkrautomis baterijomis)
Visais atvejais, priklausomai nuo CO₂ emisijos, automobilio taršos mokestis Lietuvoje skaičiuojamas individualiai.
Sėdėjimo padėtis ir salono kokybė
C5 X pasižymi unikalia vairuotojo padėtimi – sėdima kiek aukščiau nei įprastame universale, tačiau žemiau nei SUV modelyje. Salone pasitinka išskirtinio minkštumo, tačiau gerai prilaikančios Advanced Comfort sėdynės su atminties putų sluoksniu.
Jau bazinėje įrangoje montuojamas 10 colių horizontalaus išdėstymo jutiklinis ekranas, aukštesnėse komplektacijose (Shine ir Shine Plus) – 12 colių. Grafika aiški, tačiau meniu pasirinkimai galėtų būti intuityvesni, o reakcijos laikas – spartesnis. Vidaus apdaila ir medžiagų pasirinkimas tikrai džiugins ieškančius kokybės.
Erdvumas ir bagažinė
Priekinėje dalyje bei gale vietos užteks net ir aukštiems keleiviams, o galinė sėdynių erdvė itin erdvi ir prilygsta net kai kuriems limuzinų klasės automobiliams. Bagažinėje tilps iki 545 l (PHEV versijoje – 485 l), tad vietos užteks šeimos poreikiams, pirkiniams ar vaikų vežimėliams.
Komplektacijos ir įranga
Net ir bazinė Sense Plus versija praturtinta gausia įranga: dviejų zonų klimato kontrolė, 19 colių ratlankiai, raktų atpažinimas be rakto, tamsinti galiniai langai, pastovaus greičio palaikymo sistema, automatiniai LED žibintai bei lietaus davikliai.
Vidurinio Shine lygio įranga papildo komplektaciją šildomu vairu, aplinkos apšvietimu, belaidžiu telefono įkrovikliu, didesniu ekranu ir projekciniu ekranu.
Aukščiausio Shine Plus paketo pirkėjai gauna šildomas ir elektriškai reguliuojamas odines sėdynes, papildomą akustinę langų izoliaciją, elektrinę bagažinę, aklosios zonos stebėjimą ir pažangesnę visapusišką galinio vaizdo kamerą.
Kainos ir pirkimas
Naudotų C5 X modelių rinkoje galima rasti nuo 15 210 € už ankstyvą 2022 metų automobilį. Už 17 550–19 890 € galima rasti geros būklės vėlesnių metų egzempliorių su saikingu rida arba pirmąsias PHEV modifikacijas. 2023–2024 metų automobiliai atsieis 19 890–25 740 €, o naujausi, 2025 metų egzemplioriai kainuos nuo 26 910 €.
Servisas ir išlaikymo kaštai
Techninę priežiūrą rekomenduojama atlikti kasmet arba kas 16 000 km. Dažniausiai pirmojo serviso kaina prasideda nuo 233 €, antrųjų metų – nuo 292 €, vėliau už mažesnio apimties priežiūrą mokėsite apie 210 €, o už kapitalinį patikrinimą – apie 350 €.
Patikimumas
Savininkų apklausų duomenimis, C5 X patikimumas vertinamas nevienareikšmiškai. Dažniausiai pasikartojantys nesklandumai – elektronikos bei multimedijos sistemos trikdžiai, tačiau daugeliu atvejų jie pašalinami garantiniu laikotarpiu. Klientų požiūris į gamintojo atstovybių darbo kokybę skiriasi – vieni giria aptarnavimą, kiti susiduria su ilgesniu laukimu ar komunikacijos trūkumais.
Kokia versija geriausia?
Rekomenduojama rinktis PureTech 130 variklį derinyje su Sense Plus įranga. Tai optimalus kainos ir įrangos santykis, o dinamiškumas tenkina net ir reiklesnius vairuotojus. Be to, ši versija pati dažniausia naudotų automobilių rinkoje.
Kokie pagrindiniai alternatyvūs modeliai?
Ieškantiems universalo galima žvalgytis į BMW 3 serijos Touring – jis pasižymi itin kokybišku salonu ir vairavimo malonumu, nors kaina kiek didesnė. Audi A4 Avant pasiūlys rafinuotą komfortą, o Ford Focus Estate – patrauklų kainos ir kokybės santykį bei dyzelinių motorų dinamiką. Verta atkreipti dėmesį ir į ankstesnės kartos Volkswagen Golf Estate ar Octavia Estate, jei prioritetas – ekonomiškumas. Norintiems daugiau išraiškos ir tvirtesnio SUV įspūdžio, galima svarstyti Cupra Formentor, tačiau šio modelio patikimumas pagal savininkų atsiliepimus vidutinis.
Apibendrinimas
Citroën C5 X išsiskiria komfortišku važiavimu, originaliu dizainu ir puikia įrangos gausa. Naudotas automobilis – tai protingas pasirinkimas šeimai ar tiems, kas vertina praktiškumą bei unikalumą kasdienėse kelionėse. Nors salonas nėra pats talpiausias savo klasėje, visgi bendra automobilio vertė ir pritaikymas Lietuvos eismo sąlygoms stebina maloniai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.