Citroën Grand C4 Picasso yra populiarus naudotų didesnių šeimyninių automobilių pasirinkimas, kuris gali tapti puikiu sprendimu tiems, kurie nori patogumo už palankią kainą. Šis automobilis išsiskiria septynių vietų interjeru, daugybe praktiškų daiktadėžių ir ekonomiškomis benzininėmis bei dyzelinėmis jėgainėmis. Ankstyvieji Grand C4 Picasso modeliai šiandien pasiekiami už mažiau nei 1200 eurų, tad tai vienas įdomesnių pasirinkimų taupioms šeimoms.
Privalumai ir minusai
- Net septynių sėdimų vietų galimybė
- Paprasčiausiai valdoma – ypač tinkama pradedantiesiems vairuotojams
- Erdvus, šviesus salonas su daug vietos bagažui ir daiktams
- Ekonomiški varikliai
- Vidutinė surinkimo kokybė ir ne pati komfortiškiausia važiavimo kokybė miesto greičiu
- Galimi brangūs pakabos ir automatinės transmisijos (EGS) remonto darbai
Salonas ir praktiškumas
Grand C4 Picasso iš esmės yra didesnioji C4 Picasso versija, kuri leidžia įrengti papildomą trečiąją sėdynių eilę. Penki suaugusieji čia įsitaisys patogiai, o dvi galinės sėdynės tiks tik mažesniems keleiviams. Tai nebus geriausias sprendimas kūdikių kėdutėms, tačiau praktiškumo netrūksta: vidurinėje eilėje – trys Isofix ruožai, reguliuojamų padėčių sėdynės, o trečioji eilė lengvai sulankstoma ir paslepiama į grindis, todėl galima lengvai sumodeliuoti tiek erdvę kojoms, tiek bagažinei.
Dideli langai užtikrina gerą matomumą visiems keleiviams ir sumažina galimybę jausti judesio diskomfortą kelionėje. Tačiau važiuojant didesniu greičiu pasitaiko vėjo keliamo triukšmo. Pakaba komfortiškai sugeria kelio nelygumus, nors posūkiuose automobilis gali kiek pasvirti, o vairas – būti ne itin informatyvus.
Įranga ir versijos
Bazinės komplektacijos (LX) modeliai aprūpinti paprastais privalumais, tokiais kaip kruizo kontrolė, šildomi veidrodėliai ir elektra valdomi priekiniai langai. Norintiems kondicionieriaus verta ieškoti SX versijos, o stilingų lengvojo lydinio ratlankių – VTR arba VTR+ modelių. Vėlesnės VTR+ versijos jau turi ir parkavimo jutiklius. Prabangesnis Exclusive variantas siūlo dviejų zonų klimato kontrolę, patogesnes sėdynes su juosmens atrama bei nivelycinę galinę pneumatinę pakabą, kuri leidžia automobiliui išlaikyti pastovų prošvaistį net pilnai pakrautus ir palengvina bagažo pakrovimą.
Kaina ir eksploatacinės išlaidos
Naudotų Grand C4 Picasso vertė stipriai priklauso nuo būklės ir ridos. Ankstyvieji automobiliai gali kainuoti apie 1200–1500 eurų, tačiau dažnai pasižymi didele rida arba reikalauja investicijų. Už 2350–2900 eurų galima rasti tvarkingą, pilnai aptarnautą automobilį su iki 160 000 km rida. Atjaunintos išvaizdos (nuo 2011 metų) modeliai kainuoja apie 5250 eurų. Jei norite naujausių iš 2013 m., jų kaina siekia apie 9950 eurų, o rida dažniausiai siekia 32 000–48 000 km.
Dyzeliniai 1,6 L ir 2,0 L varikliai – patys ekonomiškiausi: realios kuro sąnaudos gali siekti apie 5–5,3 L 100 km, o benzininės versijos – apie 7–8 L 100 km, priklausomai nuo variklio. Kiekvienais metais reikia nepamiršti Lietuvoje taikomo taršos mokesčio, kuris priklauso nuo automobilio išmetamų CO₂ kiekių, kuro tipo ir pirmos registracijos metų.
Draudimo kainos palyginti vidutinės, tačiau remonto išlaidos gali išaugti net po nedidelių avarijų. Techninė priežiūra Grand C4 Picasso atsieina brangiau nei kai kurių konkurentų: nedidelis periodinis aptarnavimas kas 16 000 km kainuoja apie 210 eurų, o didesnis, kas dvejus metus arba 32 000 km, – apie 350 eurų oficialiame servise.
Rekomenduojami modeliai
Didelio šeimyninio vienatūrio atveju optimaliausias pasirinkimas – dyzelinė 1,6 L versija, kuri pasižymi puikiu ekonomiškumo ir galios balansu. 2,0 L galingesnis variantas kiek brangesnis, tačiau realių privalumų kasdieniam naudojimui nesiūlo daug. Ieškantiems benzino – labiau rekomenduotinas 1,8 L variklis, nes skirtumas su 2,0 L galia nėra didelis.
Vertėtų atidžiau žiūrėti į SX ar VTR+ versijas, nes bazinė LX komplektacija nestokoja būtiniausių patogumų. Prabangiausias Exclusive modelis tiks ieškantiems visų įmanomų komforto funkcijų, tačiau kainuos brangiau. Tradicinė mechaninė pavarų dėžė laikoma patvaresne ir pigesne eksploatuoti nei automatinė EGS, kuri gali pridaryti daugiau rūpesčių ilguoju laikotarpiu.
Pagrindinės alternatyvos
Panašaus dydžio septynviečiai MPV jau senokai užleido vietą visureigiams, tačiau jų pasiūla vis dar išlieka. Tokie modeliai kaip Ford S-Max ar Galaxy puikiai tiks didesnėms šeimoms, pasižymi praktišku septynių vietų išdėstymu ir talpiu salonu, nepaisant mažesnės prošvaistės ar įprastos varančiosios ašies.
Norintiems sutaupyti, verta atkreipti dėmesį ir į Renault Grand Scenic. Nors jis ne toks malonus vairuoti, modelis garsėja saugumu, gausia vieta smulkiems daiktams bei labai ekonomiškais dyzeliniais varikliais.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.