Citroën Saxo hečbekas – tai klasikinis miesto automobilis, kuris dažniausiai siejamas su paprastumu ir lengvumu. Šis modelis pasižymi kompaktišku kėbulu, o rinkoje galima rasti tiek trijų, tiek penkių durų versijų, tačiau viduje vietos jam būdinga ne itin daug. Vairuotojo sėdynės aukštis ir vairo padėtis nėra reguliuojami, o pedalai išdėstyti kiek neįprastai, todėl patogi pozicija už vairo gali kelti iššūkių.
Bazinė įranga ir saugumas
Kalbant apie saugumą, Saxo modeliui būdinga gana kukli standartinė įranga. Daugelio iš jų salonuose rasite tik vairuotojo oro pagalvę, o papildomų saugumo sprendimų čia trūksta. Galingesni VTS modeliai turi stabdžių antiblokavimo sistemą, tačiau apskritai, saugumo lygio pagal šiuolaikinius standartus tikėtis neverta – net ir atnaujinti po 2000 metų Saxo hečbekai surinko žemus įvertinimus saugumo bandymuose.
Erdvė ir patogumas kasdienybėje
Automobilio prietaisų skydelis atrodo paprastai, pigių medžiagų pojūtis jaučiamas lyginant su naujesniais konkurentais, tačiau oro ventiliacija veikia efektyviai. Priekyje sėdintiems užtenka erdvės, tačiau galinė dalis labai ankšta. Visų sėdynių forma gana plokščia ir minkšta, todėl ilgesnėse kelionėse komfortas stipriai sumažėja. Bagažinės tūris – nedidelis, tad tilps tik būtiniausias vairuotojo bagažas.
Valdymo ir dinamikos ypatybės
Nors Citroën Saxo nėra komforto etalonas, valdyti šį automobilį smagu dėl jautrios vairo sistemos ir lengvų valdymo elementų. Važiuojant jaučiamas nemažas variklio ir vėjo triukšmas, tačiau vairavimo pojūtį vertinantys vairuotojai įvertins mechaninio vairo kontrolės tikslumą. Sportinių VTR ar VTS versijų savininkai išskiria ypač smagią, dinamišką važiavimo patirtį.
Eksploatacijos išlaidos
Citroën Saxo ypač populiarus tarp pradedančių vairuotojų ar ieškančių ekonomiško pirmojo automobilio. Rinkoje jie pigūs, o per daugelį eksploatavimo metų nuvertėjo tiek, kad didesnių vertės kritimų baimintis neverta. Draudimo įmokos šio modelio savininkams išlieka žemos, o detalės ir remonto darbai dažnai paprasti bei nebrangūs – daugumą jų lengvai įveiks bet kuris automobilio meistras.
Pavyzdžiui, daugumai Saxo modelių draudimas nesiekia didelių sumų, išskyrus sportinius VTR ir VTS – jų draudimas brangesnis, tačiau vertinant pagal sportinių hečbekų segmente tai – gan palankūs rodikliai.
Dauguma Citroën Saxo benzinu varomų versijų vidutiniškai sunaudoja apie 5,9 l/100 km, o dyzeliniai modeliai – apie 4,7 l/100 km. Tačiau sportiniai variantai, stipriau spaudžiant akseleratorių, sunaudoja daugiau – net iki 7,8 l/100 km. Benzininiams modeliams rekomenduojama techninę priežiūrą atlikti kas 20 000 km, dyzeliniams kas 16 000 km, o paskirstymo diržą būtina keisti kas 96 500 km arba kas penkerius metus, priklausomai nuo to, kas įvyks anksčiau.
Norintiems išvengti didesnių eksploatacinių kaštų, pravartu pasitikrinti automobilio techninę būklę ir pasirinkti patikimesnį egzempliorių. Atsargiai rinkitės, nes rinkoje galima aptikti netvarkingų, neprižiūrėtų modelių.
Modelių įvairovė ir rekomendacijos
Vienas populiariausių Saxo modelių – 1,6 l VTR, dar vadinamas „šilto“ hečbeko etalonu. Jis išsiskiria išraiškingais ratlankiais, aptaku ir temperamentingu 73 kW (99 AG) varikliu – tai ideali kombinacija miesto vairavimo entuziastams.
Galingiausioje Saxo VTS versijoje sumontuotas 88 kW (120 AG) variklis bei gausesnė įranga, tačiau tokie automobiliai Lietuvoje pasitaiko retai.
Ekonomijos ieškantiems patrauklus 1,5 l dyzelinis variklis, kuriam pakanka apie 4,7 l/100 km, o benzininės alternatyvos – 1,1 l bei 1,4 l varikliai. Būtent didesnės darbo apimties varikliai laikomi vertingesniu pasirinkimu kasdienėms kelionėms.
Papildomai verta žinoti, kad komforto įranga čia minimali – net ir aukštesnės įrangos versijose kondicionieriaus nerasi. Optimaliausia rinktis LX arba SX komplektaciją, nes SX modeliai turi centrinį užraktą ir elektrinius langus. Rinkoje dažnai pasitaiko specialių laidų – joms būdingi išskirtiniai pavadinimai, tačiau vertės jos dažniausiai neprideda.
Nesuklysite rinkdamiesi atnaujintą Saxo, pagamintą po 2000 metų – tokie modeliai laikomi patikimesniais. Geriausiomis kainomis paprastai pasižymi privatūs pardavėjai arba nepriklausomos automobilių parduotuvės.
Automobilio taršos mokestis
Lietuvoje įsigyjant ar perregistruojant Citroën Saxo, būtina atsižvelgti į transporto priemonės išmetamo CO₂ kiekį, variklio tipą bei pirmosios registracijos metus. Taršos mokestis gali skirtis atsižvelgiant į šiuos rodiklius: kuo didesnė emisija ir automobilio senumas, tuo didesnė mokėtina suma – ypatingai aktualu renkantis senesnį, benzininį ar dyzelinį Saxo modelį.
Alternatyvūs pasirinkimai
Jeigu ieškote panašaus dydžio naudoto miesto automobilio, verta atkreipti dėmesį į kitus nedidelius, ekonomiškus hečbekus, pasižyminčius geresniu komfortu, didesniu saugumo lygiu ar modernesniu dizainu. Verta palyginti Citroën Saxo su kitų gamintojų tos pačios klasės modeliais ir apsvarstyti eksploatacijos kaštus, saugumo įrangą bei vairavimo pojūtį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.