Citroën Xsara universalas dažnai išsiskiria savo praktiškumu tarp naudotų automobilių. Šis modelis pasiūlo stebėtinai daug vietos – bagažinėje net ir su visomis vietomis lieka pakankamai erdvės keturiems dideliems lagaminams bei golfo lazdų krepšiui. Jei prireiktų daugiau vietos, galinės sėdynės lengvai išlankstomos ir nulenkiamos, todėl sukuriamas platus, lygus krovinių skyrius. Papildomam bagažui galima pasinaudoti tvirtomis gamyklinėmis stogo bagažinėmis.
Erdvė ir kasdienio naudojimo patogumas
Nors Citroën Xsara universalas pasižymi didele bagažine ir praktiškais sprendimais, priekinės salono detalės kiek nuvilia paprastumu. Visi valdikliai išdėstyti patogiai, tačiau salono dizainas gana santūrus, o plastmasės gali pasirodyti pigios. Visgi vietos priekyje ir gale tikrai netrūksta – tiek keleiviai, tiek vairuotojas jausis laisvai ir patogiai ilgose kelionėse.
Važiuoklė ir varikliai
Nors miesto gatvėmis Xsara universalas važiuoja gana standžiai, užmiestyje automobilio pakaba tampa komfortiška. Posūkiuose galima jausti kiek didesnį kėbulo svyravimą, tačiau vairavimas išlieka tikslus, o automobilio valdymas – užtikrintas. Ypač pagirtini vėlyvesni dyzeliniai varikliai, tokie kaip 1,9 ir 2,0 litro turbodyzeliai, kurie pasiūlo puikų balansą tarp galios ir ekonomiškumo.
Ekonomiškumas ir eksploatacijos išlaidos
Citroën Xsara universalų kuro sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio. Mažiausiai efektyvus – 1,8 litro benzininis automatas, kuriam vidutinės sąnaudos siekia apie 7,8 l 100 km. Kur kas ekonomiškesni dyzeliniai modeliai: 1,9 litro, 71 AG dyzelis sunaudoja apie 6,3 l 100 km, o šiek tiek galingesnis, 90 AG turbodyzelis – apie 6,6 l 100 km. Galingiausias ir ekonomiškiausias yra 2,0 litro HDI variklis, kurio 90 AG versijai reikia viso labo 5,2 l 100 km, o 110 AG modifikacijai – 5,4 l 100 km.
Draudimo įmokos nėra didelės, o priežiūros ir remonto darbų kainos paprastai priimtinos. Dėl paprastos konstrukcijos automobilį lengva prižiūrėti, o remontai kainuoja mažiau nei daugeliui panašių modelių. Nors”Xsara” universalas nėra laikomas brangiu išlaikyti, būtina įvertinti ir Lietuvoje galiojantį taršos mokestį – jis priklausys nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, pirmos registracijos metų ir pasirinkto variklio tipo.
Modelių pasirinkimas ir patarimai renkantis
Renkantis naudotą Citroën Xsara universalą, verta žinoti, kad bazinėje pasiūloje buvo 1,4 litro benzininis variklis. Jis ekonomiškas, bet silpnas – pilnai pakrautam automobiliui jo galios nepakaks. Žymiai tinkamesni kasdienai – 1,6 litro (103 AG) arba 1,8 litro (112 AG) benzininiai motorai. Visgi ekonomiškumą ir gerą dinamiką geriausiai sujungia dyzeliniai modeliai.
Iki 2000 metų buvo gaminami 1,9 litro (68 AG ir 90 AG turboversijos) dyzeliai, tačiau 1999 metais rinkoje atsiradusi 2,0 litro HDI „common rail“ technologijos versija, turinti 90 arba 110 AG, išsiskiria efektyvumu. Renkantis apdailą, rekomenduojama ieškoti „Exclusive“ komplektacijos – ji pasižymi patogumais, tokiais kaip lieti ratlankiai, šildomi veidrodėliai, CD keitiklis ir papildoma bagažinės įranga. Po 1999 metų visi modeliai komplektuojami su ABS stabdžiais, o nuo 2000-ųjų LX (ir aukštesnės) komplektacijose jau rasite kondicionierių. SX apdaila papildomai siūlo reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynę.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Tinkamas pasirinkimas tiems, kam svarbi talpi bagažinė ir galimybė transportuoti daug krovinio.
- Ekonomiški dyzeliniai varikliai leidžia sumažinti išlaidas degalams.
- Kai kuriems modeliams būdingos patikimumo problemos ir nuvilianti salono apdailos kokybė.
- Pavarų perjungimas gali būti ne toks sklandus kaip kituose modeliuose.
Kokius konkurentus verta įvertinti?
Ieškant universalo, verta žvilgtelti ir į kitus panašaus dydžio automobilius, pavyzdžiui, „Renault Megane“, „Opel Astra“ ar „Volkswagen Golf Variant“. Jie gali pasiūlyti alternatyvių techninių sprendimų ar modernesnio dizaino, tačiau „Citroën Xsara“ universalas išsiskiria unikalia erdve bei praktiškumu už prieinamą kainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.