Dacia Duster (2013–2018 m.) apžvalga

Dacia Duster (2013–2018 m.) apžvalga

Ieškote automobilio, kuris pasižymėtų šeimyninės visureigio praktiškumu, universalumu ir patraukliu dizainu, tačiau kainuotų tiek, kiek įprastas kompaktinis modelis? Tuomet verta atkreipti dėmesį į Dacia Duster. Šis modelis siūlo daug erdvės už nedidelę kainą, o naudotų automobilių pasirinkimas dar labiau vilioja mėgstančius racionalią investiciją.

Bendras vaizdas

Dacia Duster pirmosios kartos modelis suteikia talpumo, praktiškumo ir išraiškingo stiliaus, kuris būdingas brangesniems SUV automobiliams. Vis dėlto, šis modelis nesiekia prabangos – jo interjeras paprastas, o važiavimo bei valdymo kokybė grąžina prie senoviškesnių laikų.

  • Daug automobilio už santykinai mažą kainą
  • Erdvus salonas ir bagažinė
  • Galimos keturių varančiųjų ratų komplektacijos
  • Kompromisu tampa santūri apdailos kokybė ir paprastas interjeras
  • Saugesniu priskirti sunku – Euro NCAP įvertinimas žemas

Techninės savybės ir įranga

Duster sukonstruotas iš patikimų Nissan ir Renault komponentų, tai – penkerių durų, penkiavietis automobilis su solidžiu kėbulu. Pirkėjams siūlomi benzininiai arba dyzeliniai varikliai su pasirinktu varančiųjų ratų skaičiumi.

  • Varikliai – 1,2 l (123 AG) ir 1,6 l (112 AG) benzinas bei ekonomiškas 1,5 l dyzelinis (107 AG); visi su skersai montuojamais agregatais.
  • Pradinis įrangos lygis – bazinis, tačiau standartinėje komplektacijoje yra vairo stiprintuvas bei centrinis užraktas.
  • Aukštesni „Ambiance“ apdailos lygiai pasižymi modernesne įranga: rūko žibintais, skaitmeninėmis radijomis, Bluetooth ryšiu ir USB jungtimi, aukštesni – išskirtiniu dažymu, lengvojo lydinio ratlankiais, kondicionieriumi, šildomais veidrodėliais, lietimui jautriu ekranu, navigacija ir parkavimo jutikliais.

Važiavimo savybės

Duster varikliai stebuklų nepasiūlys – nė vienas iš jų nėra išskirtinai greitas ar labai rafinuotas. Ypač taupus 1,5 l dyzelinis modelis, tačiau benzininiai agregatai kuro sąnaudomis nepasižymi. Senamadiškas važiuoklės ir valdymo pojūtis išlieka.

Ką verta žinoti apie interjerą?

Nors viduje vietos netrūksta – tiek keleiviams, tiek bagažui – apdaila ir medžiagų kokybė atitinka žemesnę kainą. Dėl paprastesnių sprendimų ilgainiui gali pasitaikyti smulkių kvapų ar keistų garsų.

Kiek kainuoja naudotas Dacia Duster?

Pačius seniausius 2013 metų, daug kilometrų įveikusius dyzelinius Duster galima rasti už 3510–4680 eurų. Modeliai su vidutine rida ir tvarkinga aptarnavimo istorija paprastai kainuoja apie 4680 eurų. Už 5850–9360 eurų rasite 2014–2016 metų modelius su skirtinga komplektacija, o už 9360 eurų galima įsigyti prižiūrėtą ir mažai naudotą 2017 metų Duster. Už 10 530–11 700 eurų įsigysite jau ir 2018 metų automobilį.

Eksploatacijos kaštai

Dyzelinis 1.5 dCi (110 AG) modelis yra ekonomiškiausias – vidutinės realios sąnaudos siekia apie 5,6 l/100 km, o gamintojo rodikliais – net 4,4 l/100 km su mažesniais ratlankiais. Benzininiai modeliai naudos daugiau degalų ir ilgainiui gali brangiau kainuoti eksploatuoti.

Keturių varančiųjų ratų modeliai tiek naujai, tiek naudotam rinkoje kainuoja daugiau, o jų degalų sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos taip pat aukštesnės.

Automobilio taršos mokestis

Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo anglies dvideginio (CO₂) emisijos, automobilio kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai dažniausiai būna ekonomiškesni pagal išmetamų teršalų kiekį, o benzininiai rodikliais šiek tiek atsilieka, todėl mokesčių dydį vertėtų pasitikrinti pagal konkretų automobilį.

Draudimas ir priežiūra

Duster priskiriamas prie draugiškų draudimui – eksploatacijos ir išlaikymo išlaidos dažniausiai vienos mažiausių savo klasėje. Kadangi automobilis nesudėtingas, planinė priežiūra prieinama daugumos servisų specialistams.

Patikimumas

Remiantis vairuotojų atsiliepimais, Dacia Duster yra iš esmės patikimas automobilis, ypač pirmaisiais eksploatavimo metais. Dažniausi atvejai – smulkūs elektros sistemos sutrikimai, dažniau pasitaikantys vyresnio amžiaus modeliuose. Aptarnavimo kokybė priklauso nuo serviso, todėl kai kurie savininkai renkasi nepriklausomus servisus dėl didesnio patikimumo ir greitesnių remontų.

Kurį Duster rinktis?

Varikliai

Tarp siūlomų variklių rekomenduojamas 1.5 dCi dyzelinis modelis. Benzininiai motorai pasiūlo mažiau dinamikos ir reikalauja daugiau degalų, todėl dažniausiai apsimoka rinktis ekonomišką dyzelį, nors jis ir garsesnis, perduoda vibracijas į vairą ir pedalus.

Komplektacija

Vertinant kainos ir kokybės santykį, optimalus pasirinkimas – Ambiance komplektacija. Bazinė įranga (Access) pernelyg skurdi – pasirinkus Ambiance gausite radiją, Bluetooth, padangų slėgio daviklius ir elektrinius priekinius langus. Naujesniuose „Ambiance“ variantuose papildomai yra kondicionierius ir DAB radijas. Laureate ir Prestige lygiai patiks norintiems daugiau komforto, tačiau kainuos brangiau.

Pagrindiniai konkurentai

Tarp pagrindinių naudoto Dacia Duster alternatyvų – Skoda Yeti. Šis modelis pasižymi charakteringu dizainu, plačiu variklių ir įrangos pasirinkimu, erdviu salonu ir geru matomumu. Kitas pasirinkimas – Nissan Qashqai. Jis buvo vienas iš pirmųjų kompaktiškų visureigių, pasižymi ekonomiškumu, komfortu ir gausia įranga, tačiau naudotų kainos kiek aukštesnės už Duster, nors dažnai būna vyresni.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *