Naudotas Dacia Duster 4×4 – praktiškas pasirinkimas tiems, kurie ieško paprasto, patikimo ir universalaus visureigio už prieinamą kainą. Šis automobilis sugeba atlikti visus šeimyninio SUV darbus, tačiau kainuoja nepalyginamai mažiau nei dauguma konkurentų. Skirtingai nei pirktumėte naudotą konservų skardinę, čia galima išlošti dar daugiau – naudotas Duster dažnu atveju bus pigesnis už panašius antrinius modelius rinkoje.
Duster išskirtinumas
Dacia Duster išsiskiria kaip patrauklus sprendimas ieškantiems ekonomiško automobilio, gebančio susidoroti tiek su miesto keliais, tiek su sudėtingesne danga užmiestyje. Už pinigus gaunate daug – talpi bagažinė, tikrai erdvus salonas, tvirtas kėbulas ir itin gera pravažumo savybė 4×4 versijoje. Net keturi suaugusieji čia jausis patogiai net ilguose maršrutuose, o esant poreikiui, galima susispausti ir penkiese.
Privalumai
- Palanki kaina už universalumą ir pravažumą
- Talpus bagažo skyrius
- Patikimas keturių varančių ratų veikimas
Trūkumai
- Pigus interjero įspūdis ir kukli įranga bazinėse versijose
- Saugumo vertinimas Europoje ne pats aukščiausias
Variklių gama ir pravažumas
Duster antrasis modelis buvo siūlomas su keliomis benzininių bei dyzelinių variklių versijomis. Iš pradžių bazinė benzinė 1,6 litro versija (83 kW/113 AG) buvo pakankamai vangiai traukianti, todėl greitai pakeista į dinamiškesnį ir ekonomiškesnį 1,0 litro (73 kW/99 AG) turbininį variklį. Didesnės galios 1,3 TCe benziniai agregatai (94 kW/128 AG ir 109 kW/148 AG) pasižymi švelnia eiga ir pakankamu elastingumu. Dyzelinis 1,5 litro (83 kW/113 AG) variklis garsėja taupumu, tylia veikla ir pakankama trauka tiek greitkelyje, tiek bekelėje.
Didžiausią potencialą šioje gamoje turi 4×4 versijos, kurios ypatingai tiktų nuotykių mėgėjams. Jų pravažumas džiugina – specialus valdymo ratukas leidžia fiksuoti keturių ratų pavarą, o stabilumo sistema paskirsto sukibimą ten, kur jo labiausiai reikia. Be to, galinė pakaba čia sudėtingesnė, tad kelio nelygumai įveikiami komfortiškiau nei varant tik priekinius ratus.
Važiavimas ir valdymas
Važiuojant asfaltu, Duster pasižymi pakankamai paprastu valdymu. Vairas lengvas, greičio dėžės ir sankabos valdymo jėgos švelnios, o važiavimo komfortas – ypač su 4×4 ar mažesniais ratais – malonus kasdieniams poreikiams. Žinoma, kitų konkurentų – tokių kaip Nissan Qashqai ar VW Tiguan – valdymas subtilesnis, tačiau Duster nuo pradžių buvo pigesnis ir labiau orientuotas į praktiškumą.
Salonas ir erdvė
Duster viduje rasite funkcionalumą, tačiau prabangos tiktai nebus. Pigesni kietieji plastikai nėra malonūs liečiant, tačiau automobilio salono architektūra atlaiko net aktyviausių vaikų išdaigas. Erdvės netrūksta nei galvai, nei kojoms – ilgesnėse kelionėse sėdintieji gale nesiskųs diskomfortu.
Bagažinė – vienas stipriausių Duster kozirių. Rinkdamiesi keturių varančiųjų ratų modifikaciją turėkite omenyje – dėl papildomos mechanikos bagažo skyrius kiek sumažėja, tačiau vis dar lieka bene didžiausias klasėje. Tai leidžia gabenti didelius ar ilgesnius daiktus net nenulenkus galinių sėdynių.
Įrangos lygiai
Duster komplektuojamas įvairiais įrangos lygiais. Bazinėje versijoje – itin kukli įranga, net be garso sistemos ar oro kondicionieriaus. Kiek brangesnės versijos (Essential, Comfort) prideda svarbiausius patogumus – multimediją su lietimui jautriu ekranu, galinio vaizdo kamerą, parkavimo jutiklius, kruizo kontrolę, 16 colių lengvo lydinio ratlankius ir elektrinius langus gale. Prestižinės komplektacijos siūlo ir klimato kontrolę, aklosios zonos stebėjimą bei aplinkinio vaizdo kamerų sistemą.
Saugumas
Nors Duster turi reikalingiausias saugumo priemones, tačiau pagal Europos vertinimą Peugeot ar Nissan modeliai surinko daugiau balų. Duster gavo tris iš penkių žvaigždžių, tad prieš renkantis verta apsvarstyti ir šiuos aspektus.
Išlaidos ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudotas Duster?
Naudotas antros kartos Duster kainuoja įvairiai priklausomai nuo amžiaus, komplektacijos ir ridos. 2018 m. modeliai Comfort versijoje kainuoja apie 11 700 eurų. Gerą 2019 ar 2020 m. automobilį galima rasti už 11 700–14 000 eurų. Už 2021-ųjų modelius dažniausiai prašoma 14 000–17 500 eurų, o naujesni – 2022 metų automobiliai – kainuoja apie 17 500–21 000 eurų. Vėliausių metų naudoti automobiliai rinkoje kainuos šiek tiek daugiau.
Eksploatacinės sąnaudos
- 1,6 litro benzininis variklis vidutiniškai naudoja apie 7,7 l/100 km, tad ekonomiškumu neišsiskiria. Jį pakeitęs 1,0 litro variklis pasiekia daug geresnį 5,7 l/100 km vidurkį.
- Populiarieji 1,3 TCe benzininiai varikliai būna kelių galios versijų – abi naudoja apie 6,0 l/100 km, o galingesnei 4×4 versijai šis rodiklis padidėja iki 6,4 l/100 km.
- Dyzeliniai Duster (1.5 dCi) – ekonomiškiausi: 4,4 l/100 km su priekiniais ratais ir 4,7 l/100 km su 4×4 sistema.
Teršalų mokestis Lietuvoje
Visiems šiems modeliams Lietuvoje taikomas metinis taršos mokestis. Jo dydis priklauso nuo CO₂ emisijos normų, degalų tipo bei pirmos registracijos datos. Mažiausiai CO₂ į aplinką išmeta dyzeliniai Duster modeliai su priekiniais varančiais ratais – 115 g/km, 4×4 dyzeliai – 123 g/km, benzininiai varikliai teršia kiek daugiau: 1,0 TCe – 126 g/km, 1,3 TCe – 137–140 g/km. Seniausia ir nenašiausia 1,6 SCe versija išmeta 149–158 g/km priklausomai nuo varančiųjų ratų skaičiaus.
Priežiūros ir draudimo išlaidos
Naudoto Duster aptarnavimo sąnaudos itin žemų ribų neišsiskiria. Fiksuotų aptarnavimo planų naujiems pirkėjams nauda dažniausiai netaikoma antram savininkui, tačiau paprasta konstrukcija lemia nedideles išlaidas tiek servisuose, tiek keičiant detales. Draudimo kaina paprastai žemesnė nei daugelio SUV konkurentų, priklausomai nuo variklio ir įrangos, dažniausiai patenka tarp 8 ir 15 draudimo grupių.
Patikimumas ir savininkų atsiliepimai
Duster laikomas patikimu automobiliu pagal realių savininkų apklausas. Naujų automobilių savininkai dažniausiai nesusiduria su rimtomis problemomis. Vis tik senesni eksploatuojami automobiliai gali pasireikšti smulkiomis elektros sistemos bėdomis – kartais stringa prietaisų skydelis ar apšvietimas. Servisų aptarnavimas vertinamas įvairiai – kai kurie savininkai giria greitį ir atidumą, kiti pasigenda kokybės ar susiduria su lėtu remontu, todėl nemažai žmonių renkasi nepriklausomus servisus.
Ką rinktis ir su kuo palyginti?
Kurį Duster verta pirkti?
Optimaliausias pasirinkimas būtų 1,3 TCe benzininis variklis (128 AG) su Comfort komplektacija – ji subalansuoja kainą, įrangą ir naudojimo komfortą. Tiems, kuriems labai svarbus ekonomiškumas ir pravažumas, verta pagalvoti apie dyzelinį 4×4 variantą.
Alternatyvūs modeliai
Jei ieškote ne tik pravažaus, bet ir geriau įrengto bei išvaizdesnio SUV, verta žvalgytis į Kia Sportage ar Seat Ateca – šie automobiliai dažnai turi pranašumų komforto, įrangos bei salono kokybės srityje, nors kainuoja brangiau. Jei pagrindinis prioritetas – praktiškumas ir minimali kaina, Dacia Duster 4×4 vis dar lieka labai stiprus pasirinkimas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.