Dacia Sandero (nuo 2021 m.): apžvalga

Dacia Sandero (nuo 2021 m.): apžvalga

Jei ieškote nebrangaus, bet praktiško miesto automobilio, naudotas „Dacia Sandero“ gali būti taiklus pasirinkimas. Tai viena iš tų mašinų, kurios vertinamos ne tik dėl mažos kainos, bet ir už tai, ką už tą kainą gaunate. Naujausia Sandero versija dar labiau ištobulinta nei ankstesnė, gaminta 2013–2020 m. laikotarpiu, ir užtikrina gerą kainos ir kokybės santykį.

Bendras vaizdas

Nors „Sandero“ kaina patraukli, automobilis stebina komfortu, praktiškumu ir ekonomiškumu. Tai vienas iš erdviausių mažų automobilių klasėje, kuriame komfortiškai jausis tiek priekyje, tiek gale sėdintys keleiviai. Didelis bagažinės tūris ir gausybė daiktadėžių suteikia papildomo patogumo kasdienėse kelionėse.

Pagrindiniai privalumai

  • Minkšta pakaba ir efektyvus kelio nelygumų slopinimas
  • Labai daug vietos tiek priekyje, tiek gale
  • Pritaikyta gausybei papildomos įrangos už prieinamą kainą

Minusai, apie kuriuos verta žinoti

  • Saugumo įvertinimai – vidutiniai
  • Yra mažesnių automobilių, kurie važiuoja tyliau ir komfortiškiau
  • Konkurentai gali būti smagesni posūkiuose

Varikliai ir važiavimo savybės

Po Sandero variklio gaubtu dažniausiai rasite vieną iš dviejų 1.0 litro TCe variklių: TCe 90 benzininį arba TCe 100 Bi-Fuel, galintį naudoti tiek benziną, tiek suskystintas dujas (LPG). TCe 90 turi 89 AG, su šešių laipsnių mechanine greičių dėže (yra ir CVT automatas), ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 11 sekundžių. Bi-Fuel versija pasiekia 99 AG bei suteikia galimybę važiuoti ekonomiškiau naudojant LPG.

Taip pat egzistuoja 1.0 SCe 65 atmosferinis benzininis variklis, bet jis – gerokai lėtesnis, nes jam iki 100 km/val. reikia net 16,7 sekundės. Tokios versijos rinktis neverta.

Važiavimo įspūdžiai

Svarbi „Sandero“ stiprybė – patogus važiavimas. Pakaba gana minkšta, todėl nelygumai sugeriami efektyviai. Nors yra dar šiek tiek komfortiškesnių konkurentų, „Sandero“ siūlo tikrai solidžią važiuoklės kokybę už žemesnę kainą. Automobilio valdymas stabilus, tačiau posūkiuose kėbulas kiek pasvyra. Vairas mieste lengvas, užmiestyje – pakankamai informatyvus. Tai nėra sportiškas modelis, tačiau vairuoti jį malonu.

Salonas ir praktiškumas

Interjeras – paprastas, bet šiuolaikiškas. Plastikas vizualiai malonus, prietaisų skydelio dekoras suteikia subtilumo. Aukštesnėje Comfort komplektacijoje rasite net kai kuriuos prabangių automobilių elementus, kaip chromuoti apdailos akcentai ar „soft touch“ vairas.

Sandero siūlo daug vietos tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams. Erdvus bagažinės tūris ir išmanūs smulkūs daiktadėžiai (erdvus dėtuvė prie keleivio, du puodelių laikikliai, talpos duryse ir kitos nišos) užtikrina patogų naudojimąsi kasdien. Vienintelis trūkumas – gan aukštas bagažinės slenkstis.

Komplektacijos ir įranga

Pagrindinis pasirinkimas – Comfort komplektacija, pasižyminti itin gausiu standartinės įrangos sąrašu: galiniai elektriniai langai, šildomi ir elektriškai reguliuojami veidrodėliai, lietaus jutikliai, galiniai parkavimo jutikliai, galinė vaizdo kamera, 8 colių multimedijos ekranas, išmaniųjų telefonų „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ palaikymas, beraktė sistema. Essential lygmuo turi būtiniausią įrangą, įskaitant kūno spalvos buferius, LED žibintus, kruizo kontrolę ir oro kondicionierių.

Bazinis Access modelis itin paprastas ir be kai kurių įprastų dalykų, kaip aliumininiai ratlankiai ar centrinis užraktas, tačiau yra priekyje elektriniai langai ir LED žibintai.

Išlaikymo kaštai

Pirkimo kaina

Rinka siūlo naujesnius, 2021 m. „Dacia Sandero Essential“ automobilius nuo maždaug 9360 eurų, su iki 32 200 km rida. Norintys geriau įrengtos Comfort komplektacijos turėtų skaičiuoti apie 10 500 eurų. Senesnės, bazinės Access versijos – itin retos, tačiau kainuoja apie 9945 eurus. Už 2022–2023 m. geros būklės Sanderos rasite už 10 500–12 870 eurų, naujausios – dar šiek tiek brangesnės.

Eksploatacija

  • Degalų sąnaudos: TCe 90 ir SCe 65 oficialiai vartoja apie 5,3 l/100 km, realiomis sąlygomis galima tikėtis apie 6,3 l/100 km. TCe 100 Bi-Fuel – šiek tiek didesnės sąnaudos, bet naudojant LPG važiuosite pigiau.
  • Taršos mokestis: Lietuvoje registruojant automobilį taikomas metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Daugumai Sandero modelių nustatomas vidutinio dydžio tarifas.
  • Draudimo išlaidos – nedidelės, nes Sandero priskiriamas pigesnei draudimo grupei.
  • Techninė priežiūra: markės numatytas 3 metų (48 300 km) techninės priežiūros planas kainuoja apie 467 eurus, tačiau galima rinktis ir ilgesnius fiksuotų kainų paketinius aptarnavimus.

Patikimumas

Naujos kartos (nuo 2021 m.) „Sandero“ modelių patikimumo vertinimai nevienareikšmiai – realių vairuotojų atsiliepimai skiriasi. Dalis savininkų mini dažnai įsižiebiančias indikacines lemputes ir problemas su variklio valdymo sistema, dėl kurių teko ne kartą lankytis servise. Aptarnavimo kokybė labai priklausė nuo konkretaus atstovo – vieni problemą išspręsdavo greitai, kitur klientai susidurdavo su delsimo ar informacijos trūkumo problemomis.

Kurią Sandero rinktis?

Geriausias kainos ir įrangos balansas – Comfort komplektacija. Ji tik šiek tiek brangesnė už Essential, bet gausite viską, ko gali prireikti kasdieniam patogiam eksploatavimui.

Iš variklių racionaliausias pasirinkimas – TCe 100 Bi-Fuel. Mašina džiaugiasi didesniu sukimu ir tyliau dirba esant mažiems variklio sūkiams, o galimybė naudoti LPG padeda dar sumažinti išlaidas degalams.

Alternatyvos

Tarp nedidelių miesto automobilių išsiskiria „Ford Fiesta“ – jis pasižymi sportiškesniu vairavimu, bet už panašią kainą dažnai būna prasčiau įrengtas. „Peugeot 208“ gali būti patrauklus tiems, kam svarbesnis komfortas ir stilinga išvaizda, tačiau jo kaina bus aukštesnė. Patikimai universaliu sprendimu išlieka „Seat Ibiza“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *