Daihatsu Terios (1997–2006) apžvalga

Daihatsu Terios (1997–2006) apžvalga

Daihatsu Terios 4×4 iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip sumanus pasirinkimas – mažas visureigis mieste, turintis bent jau išoriškai rimto bekelės automobilio bruožų. Tačiau kasdienėje eksploatacijoje ryškėja tam tikri trūkumai, dėl kurių ši transporto priemonė ne visada pateisina lūkesčius.

Vietos trūkumas ir praktiškumas

Pagrindinė Terios silpnybė – itin siauras salonas. Net dviem žmonėms sėdint priekyje sunku išvengti kontaktų per pečius. Galinės sėdynės – taip pat ne pačios erdviausios, o bagažinė itin nedidelė. Jeigu norite gabenti didesnius daiktus, dažnai tenka nulankstyti vieną iš galinių sėdynių, todėl automobilis tampa trijų vietų.

Važiavimo ypatumai ir komfortas

Keliaujant Terios mieste, svarbiausias privalumas – kompaktiški gabaritai ir nedidelis apsisukimo spindulys. Tačiau važiuojant užmiestyje ar nelygiu keliu gali pasirodyti, kad automobilio pakaba per standi, todėl komforto jausmas nukenčia. Ilgesnėse kelionėse juntamas nemažas kelio, vėjo ir padangų triukšmas, kuris ilgainiui vargina.

Ekonomiškumas ir išlaikymo kaštai

Daihatsu Terios dažnai įvardijamas kaip pigiausias būdas įsigyti visureigį. Tai vienas ekonomiškiausių pasirinkimų savo klasėje – pavyzdžiui, modernesni modeliai sunaudoja apie 7,7 l/100 km (36,7 mpg mišriu režimu). Tai geresnis rodiklis, palyginti su panašiais Mitsubishi ar Kia markės modeliais.

Terios kasdienės priežiūros išlaidos priimtinos – reguliari priežiūra kainuoja panašiai kaip ir kitų šios klasės automobilių. Draudimo kaštai taip pat nedideli, o dažniausiai serviso darbų kainos nėra didelės. Remonto darbų išlaidos pagal vidurkį mažai kuo skiriasi nuo kitų šios klasės automobilių, tad netikėti gedimai neturėtų išgąsdinti didelėmis sąskaitomis.

Taršos mokestis ir eksploatacija Lietuvoje

Daihatsu Terios, kaip ir kiti automobiliai Lietuvoje, yra apskaičiuojamas pagal galiojantį taršos mokestį. Jo dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio tipo bei pirmos registracijos metų. Kadangi Terios varikliai nėra galingi, emisijos lygis dažniausiai vidutinis, tačiau svarbu pasitikrinti konkretaus modelio duomenis prieš perkant.

Įrangos versijos ir modifikacijos

Visi Terios modeliai komplektuojami tik su vienos talpos – 1,3 litro – varikliu. Ankstyvieji egzemplioriai naudojo tą patį agregatą kaip ir Charade, bet po 2000-ųjų atnaujinimo sumontuotas modernesnis Toyota Yaris pagrindu pagamintas variklis. Pastarasis kiek ekonomiškesnis, gyvesnis ir tylesnis.

Papildoma įranga priklauso nuo komplektacijos – pigesniuose modeliuose jos bus mažiau, brangesniuose gali būti kondicionierius, lengvojo lydinio ratlankiai ar papildomos saugumo sistemos. Po 2000-ųjų pasirodė E, EL ir SL versijos, vėliau – Tracker ir Sport.

Kokiais automobiliais verta pasidomėti?

Jei Daihatsu Terios atrodo per ankštas ar kuklus, verta apsvarstyti kitus nedidelius visureigius iš Mitsubishi ar Kia. Šie modeliai dažnai pasižymi kiek didesniu komfortu ir erdvumu, tačiau eksploatacijos išlaidos paprastai būna didesnės nei Terios.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *