Vertinant sportinių automobilių rinką, Alfa Romeo vardas dažnai asocijuojasi su kompaktiškais, stilingais modeliais be stogo, pasižyminčiais išraiškingu sportiškumu. Tačiau šiuo metu gamintojo siūlomų modelių Lietuvoje asortimente tokios idėjos beveik nebeliko.
Alfa Romeo modelių pasirinkimas
Šiuo metu Alfa Romeo siūlo viso labo kelis modelius: Giulia sedaną bei du miesto visureigius – Stelvio ir Tonale. Nei vieno kabrioleto, sportiško dviviečio ar išskirtinai sportinės orientacijos modelio, jei neskaičiuosime Giulia Quadrifoglio versijos. Tai akivaizdžiai skiriasi nuo to, su kuo įprasta tapatinti Alfa Romeo įvaizdį.
Nauja plėtros kryptis
Gamintojas pastaruoju metu investuoja į modelių elektrifikaciją ir siekia pasiūlyti daugiau hibridinių bei elektrinių modelių tarp sedanų ir SUV. Tačiau, naujesni duomenys rodo, kad tokie pokyčiai dar nereiškia artėjančio naujo sportinio automobilio debiuto.
Rinkos strategija
- Naujos kartos Alfa Romeo automobiliai kuriami ant vieningos platformos, tinkamos tiek visiškai elektriniams, tiek hibridiniams modeliams.
- Ateities modeliai visų pirma orientuoti į pagrindinę rinką norint padidinti pardavimus ir įtikinti investuotojus dėl prekių ženklo konkurencingumo.
- Kiekvienais metais planuojama pristatyti bent po vieną naują modelį, siekiant užtikrinti tiek pakankamą pelningumą, tiek atitikti strateginius tikslus.
Anot Alfa Romeo marketingo vadovo, tik patvirtinus gebėjimą stabiliai ir pelningai gaminti pagrindinius modelius, galės būti svarstoma vėl grįžti prie tikro sportinio automobilio kūrimo.
Perspektyvos plėsti sportinių modelių pasirinkimą
Tik tolimesnis pardavimų augimas suteiktų galimybę kurti naują, aukštos klasės elektrinį sportinį automobilį, galintį konkuruoti su kitais žinomais elektromobiliais savo segmente. Šiuo metu gamintojas laikosi pozicijos, kad svarbiausia yra lanksti modelių kūrimo strategija – nereikalaujama iškart atsisakyti didesnių siekių, bet reikia nuosekliai stiprinti pozicijas rinkoje.
Istorinis patirties pavyzdys
Paskutinis legendinis sportinis modelis buvo 33 Stradale, kuris buvo gaminamas tiek su V6 vidaus degimo varikliu, tiek kaip elektromobilis. Pagaminta buvo vos 33 vienetai ir visi šie automobiliai buvo parduoti iš karto.
Pardavimų iššūkiai
Nepriklausomai nuo technologinės platformos ar variklio tipo, sportinio automobilio plėtra iš esmės priklauso nuo to, ar Alfa Romeo pasieks didesnius pardavimus. 2024 metais parduota apie 8 865 automobiliai, tai – beveik penktadaliu mažiau nei ankstesniais metais. Tokios tendencijos menkina tikimybę greitu metu išvysti naują sportinį flagmaną gamoje.
Kodėl sportinių modelių pristatymas vėluoja
Pagrindinė priežastis, stabdanti naujo sportinio automobilio pasirodymą, yra poreikis įrodyti, kad pagrindiniai modeliai rinkoje sėkmingai parduodami ir generuoja ilgalaikę vertę investuotojams. Tik tuomet galimas nuoseklus žingsnis į užsidegimą keliančius, sportiškus projektus, kurių laukia ilgamečiai prekės ženklo gerbėjai.
- Didinamas dėmesys pagrindinėms (sedanų ir SUV) modelių kategorijoms.
- Investuojama į elektrinių ir hibridinių technologijų plėtros bazę.
- Sportinio automobilio projektas gali būti svarstomas tik po sėkmingų pagrindinių modelių prekybos rezultatų.
Norint ateityje pamatyti naują išskirtinį Alfa Romeo sportinį automobilį, būtina didesnė pirkėjų parama dabartinės modelių gamos atžvilgiu. Jei ieškote sportiškų važiavimo savybių, verta atkreipti dėmesį į Giulia – šis sedanas vis dar laikomas puikiu pasirinkimu sportiškų sedanų segmente.




