Pastaruosius kelerius metus aukštoji aplinkosaugos grupė „The Sierra Club“ parengė metinę ataskaitą, kurioje seka elektromobilių priėmimo pažangą JAV. Šių metų „Rev Up“ ataskaita yra paskelbta ir joje pateikiamas įdomus vaizdas, kodėl vis daugiau amerikiečių dar nepadarė perjungimo. Pasirodo, tai ne tik nerimas.
„Sierra Club“ darbuotojai ir savanoriai susisiekė su 800 atstovybių visoje šalyje. Prekiautojai tyrime atstovavo 18 automobilių markių. („Tesla“ nebuvo įtraukta dėl akivaizdžios priežasties, kad ji parduodama tik elektromobiliais.) Apklausoje prekiautojams buvo pateikti du klausimai: ar jie turėjo elektromobilių sandėlyje? O jei ne, ar jie būtų suinteresuoti parduoti elektromobilius, jei galėtų juos įsigyti?
Atsakymai pabrėžė šią esminę pasiūlos ir paklausos dalį: jei norite parduoti produktą, turite jį turėti sandėlyje. Ir 66 % apklaustų automobilių pardavėjų savo sklype neturėjo parduoti elektromobilio. Tai daugiau nei 500 atstovybių su bupkus.
Beveik pusė prekiautojų (44 %) tikrai norėtų parduoti elektromobilį. Klientai turėjo užsisakyti transporto priemones ir laukė mėnesius, kol jas gaus.
Nenuostabu: pagrindinė rinkos trūkumo priežastis yra gerai dokumentuota tiekimo grandinės problema, kuri trukdė gamybai.
Bet štai netikėtas atradimas: tiek pat pardavėjų, kurie aikštelėje neturėjo elektromobilio nenorėjo nė vieno – jie teigė, kad „nepasiūlys parduoti EV, nepaisant automobilių gamintojų paskirstymo ir tiekimo grandinės apribojimų“, pranešė apklausa. Daugelis sakė, kad kada nors tai priims, arba juos atbaidė poreikis įrengti įkrovimo stotis arba gauti jų technikų EV sertifikatą.
Tai skaičius, kuris sudaro 30 % visų apklaustų automobilių prekybos įmonių. Dabar atstovybė dažniausiai didžiąją dalį pinigų uždirba aptarnavimo skyriuje, todėl suprantamas nenoras parduoti produktą, kuriam reikia daug mažiau priežiūros. Vis dėlto tai yra galvos draskymas. Šie prekiautojai galbūt nepastebėjo, kur jų produktus gaminančios įmonės išleidžia 1,2 trilijono USD. Rašymas, siena.
Tačiau tiekimo grandinės apribojimai nėra vienintelė priežastis, dėl kurios elektromobilius sunku rasti. Regionas, kuriame labiausiai trūksta, yra Vakarų pakrantė – Kalifornija, Oregonas ir Vašingtonas – vien todėl, kad ten vartotojai mėgsta elektromobilius. Prekiautojai elektromobilius perkelia taip greitai, kaip tik gali. Kai „Sierra Club“ jiems paskambino, tik 27 % prekiautojų tose valstijose galėjo pasakyti, kad aikštelėje sėdi elektromobilis.
Daugiau elektromobilių pardavimo išvadų:
- Vakarų pakrantės valstijos sudarė 45% visų elektromobilių pardavimų visoje šalyje.
- 90 % Mercedes-Benz pardavėjų teigė, kad jie turi EV arba PHEV sandėlyje. „Mercedes“ rinkoje siūlo penkis akumuliatorinius elektrinius modelius, kurių bus ruošiama daugiau.
- Tik 11% „Honda“ atstovų ir tik 15% „Toyota“ pardavėjų turėjo elektromobilius arba PHEV. Abu prekių ženklai ypač pasivijo. Ataskaitoje buvo pasiūlymų, kaip klientams pasiekti daugiau elektromobilių, o vienas didelis – automobilių gamintojams: Sukurkite daugiau.