Šiuo metu „Dodge“ susiduria su iššūkiais – modelių gama gerokai sumažėjusi ir apima tik tris automobilius: mažai populiarų visureigį, pasenusį, jau 14 metų gaminamą SUV, kurio galingiausios, tačiau itin brangios modifikacijos jau nebeaktualios, ir naują, brangų elektrinį sportinį modelį, kuris atgrasė nemažą dalį ištikimų klientų. Akivaizdu, kad markei reikia naujo, platesnei auditorijai prieinamo pasiūlymo, kuris vėl pritrauktų automobilių entuziastus.
Ar galėtų „Dodge“ pasiūlyti įperkamesnį sportinį automobilį?
Vadovas Matt McAlear vis dažniau kalba apie būtinybę ieškoti naujų sprendimų – ne tik aukštos klasės modelių, bet ir prieinamesnių automobilių, galinčių tapti nauju markės traukos centru. Pasak jo, automobilių rinkoje šiuo metu aiškiai matoma niša – žmonės trokšta ne tik brangiausio, išskirtinio „halo“ tipo automobilio, bet ir įperkamo, entuziastams skirto sportinio modelio.
Poreikis prieinamam sportiniam automobiliui
Vadovas pabrėžė, kad dabar vairuotojai ieško automobilių, kurie būtų prieinami tiek kainos, tiek eksploatacinių savybių atžvilgiu. Jis nurodė, kad įkvėpimo galima semtis iš įvairių technikos sričių – nuo galingesnių motociklų, triračių iki sportiškų, nebrangių transporto priemonių. Žmonės turi įvairių pomėgių, tad investuoti dideles sumas į vieną automobilį tampa vis mažiau aktualu.
- Daugumai pirkėjų aktualus ne itin brangus, bet važiuoti malonus automobilis.
- Didelė dalis klientų siekia išskirtinumo už pagrįstą kainą, o ne perteklinių funkcijų ar prabangių interjero sprendimų.
- Poreikis racionaliems, sportiškiems modeliams nuolat auga.
Kainos aspektas ir tikslinė auditorija
M. McAlear tvirtina, kad sportinis automobilis turi būti prieinamas – jo kaina neturėtų viršyti 27 000 Eur. Tokiam modeliui nereikalingos visos naujausios komforto ir saugumo technologijos, užtenka klasikinio sportiško charakterio. Vadovo teigimu, šiame kainų segmente yra paklausa automobilio, kuris taptų savaitgalio pramoga ir atgaivintų tuos pirkėjus, kuriems tokie modeliai kaip, pavyzdžiui, „Viper“ buvo per brangūs.
- Daugelis žmonių norėtų automobilio, kuris skirtas laisvalaikiui, bet nereikalauja milžiniškų investicijų.
- Rinkoje trūksta paprastų, neperkrautų sportinių automobilių, orientuotų į važiavimo malonumą, o ne gausybę papildomų funkcijų.
Kaip „Dodge“ galėtų įgyvendinti šią idėją?
Jei tokio tipo sportinis automobilis būtų sukurtas, jis taptų pirmu biudžetiniu „Dodge“ pasiūlymu per kelerius metus. Ankstesni bandymai pasiūlyti pigesnį automobilį, pavyzdžiui, modelis „Dart“, nesulaukė sėkmės, o pigiausias dabartinis variantas – „Hornet“ – prasideda nuo 30 000 Eur. Akivaizdu, kad gamintojas turi apsvarstyti ne tik kainodarą, bet ir automobilio išskirtinumą.
- Svarbu, kad naujas modelis būtų ne tik prieinamas, bet ir atitiktų „Dodge“ charakterį bei skirtųsi nuo konkurentų sprendimų.
- Tikėtina, kad tokio modelio atsiradimas leistų atkurti pirkėjų pasitikėjimą prekės ženklu.
- Automobilis turėtų būti patrauklus ne tik dėl žemos kainos, bet ir dėl tikro sportiškumo bei unikalaus dizaino.
Perspektyvos ir galimi pokyčiai
Vadovas pabrėžė, kad masėms prieinamas sportinis modelis turėtų tapti daugiau nei tik ekspozicinės salės akcentu – būtina, kad jis iš tiesų taptų populiarus tarp entuziastų ir kasdieniams vairuotojams. Jis pažymėjo, kad svarbu orientuotis į vertės siūlymą – taip bus galima efektyviau pritraukti naujus pirkėjus ir atkurti prarastą prestižą dėl nebepagamintų galingų V8 modelių. Jei „Dodge“ pavyks įgyvendinti šią viziją, markė gali atgauti dalį savo buvusių klientų ir įsitvirtinti kaip šiuolaikiškų sportinių automobilių gamintoja.




