DS 3 hečbekas stipriai išsiskiria tarp stilingų miesto mažylių, konkuruodamas su tokiais populiariais pasirinkimais kaip Mini ar Fiat 500. Tai modelis, kuris atkreipia dėmesį originaliu dizainu ir kokybiška vidaus apdaila. Nors pirmoji versija buvo pristatyta su Citroën ženkleliu, vėliau modelis gavo savarankišką identitetą po DS vardu – taip siekta dar labiau pabrėžti jo išskirtinumą ir prabangos elementus.
Bendras vaizdas
DS 3 žavi ne tik išraiškingu dizainu, bet ir puikiomis variklių savybėmis. Vidaus interjeras gausus kokybiškų apdailos medžiagų, stilingų elementų, todėl sėdint automobilio viduje susidaro prabangus įspūdis. Priekyje esančių sėdynių ergonomika leidžia lengvai rasti patogią vairavimo poziciją, nors matomumą šiek tiek riboja platūs galiniai statramsčiai.
Visgi ne viskas čia idealu – galinių sėdynių erdvė ribota, tad DS 3 labiausiai tinka dviem ar mažesnei šeimai. Kita vertus, bagažinė viršija Mini ir Fiat 500 talpą, todėl praktiškumo šiek tiek daugiau.
Privalumai
- Išskirtinis, madingas dizainas
- Didelė pasirinkimo įvairovė tarp benzininių ir dyzelinių variklių
- Aukštos kokybės salonas
Trūkumai
- Minkštumo trūkumas važiuojant per nelygumus
- Ribota erdvė gale sėdintiems keleiviams
- Važiavimo malonumas nusileidžia Mini hečbekui
Varikliai ir valdymas
DS 3 gamoje rasite įvairių dinamiškų variklių. Trijų cilindrų benzininiai motorai (su 81 AG, 109 AG ir 128 AG) puikiai tinka miesto sąlygoms – net ir bazinis variantas užtikrina įstabų judrumą, nors greičio mėgėjams jis greičiau išsenka didesniame greičio ruože. 1,6 litro HDi dyzeliai (99 AG ir 118 AG) pasižymi universalumu ir taupumu, puikiai tinka balansuojantiems tarp ekonomijos ir gyvybingumo. Sportiškumo ištroškusiems skirtas 1,6 litro turbo benzininis agregatas su 207 AG, leidžiantis pasiekti 100 km/h vos per 6,5 sekundes ir aplenkti net Mini Cooper S.
Automobilio valdymas džiugina mieste – vairas reaguoja tiksliai, o posūkiuose žvitrumo netrūksta. Vis dėlto, lyginant su Mini, DS 3 važiuoklė mažiau rafinuota ir ne tokia dinamiška ekstremalesniais manevrais. Pakaba yra standoka, tad važiuojant prastesnės būklės keliais gali tekti atidžiau rinktis trasą, tačiau salonas izoliuotas gana gerai – pagrindinės pašalinės vibracijos kyla važiuojant su dyzeliniais varikliais ar pasigirsta šiek tiek kelio triukšmo.
Kasdienės išlaidos
Kuro sąnaudos ir priežiūra
Benzininės ir dyzelinės versijos DS 3 pagal kuro sąnaudas nenusileidžia tiesioginiams konkurentams. Automatinė pavarų dėžė kiek didina degalų sąnaudas, tačiau dauguma variklių pasižymi labai gerais rodikliais – populiariausios versijos vidutiniškai sunaudoja nuo 4,2 iki 5,8 l/100 km. Dyzeliniai modeliai pasižymi itin žemomis CO₂ emisijomis – kai kurios jų tesiekia 100 g/km ar mažiau, o tai leidžia taikyti minimalų taršos mokestį pagal Lietuvos įstatymus (vertinant pagal pirmos registracijos metus, degalų tipą ir taršos dydį).
Automobilio išlaikymo kaštai, ypač jei servisuojama oficialiuose servisuose, gali būti ne žemiausi savo klasėje. Visgi, rinkoje yra įvairių techninės priežiūros planų vyresniems automobiliams, kurie leidžia sumažinti periodinių aptarnavimų išlaidas.
Kainos
2015 m. modelio DS 3 su dyzeliniu varikliu, vidutine rida ir tvarkinga aptarnavimų istorija, nepriklausomame autodilerių tinkle kainuos nuo maždaug 7 605 € iki 8 092 €. 2016 m. automobiliai įprastai kainuoja nuo 8 092 € iki 10 530 €, o naujausi, 2017 m. modeliai – nuo 11 700 € pirkėjui perkant iš prekybinės įmonės. Už 14 040–15 210 € galima įsigyti automobilį iš atstovų su garantija.
Geriausios versijos
Dyzeliniai modeliai yra ekonomiški ir gyvybingi, tačiau mėgstantys tylų ir komfortišką važiavimą vertins 1,2 PureTech benzininį variantą su 109 AG. Šis trijų cilindrų motoras užtikrina optimalų galios ir taupumo santykį, o dinamika puikiai tinka tiek miestui, tiek užmiesčio keliams. Rinkoje populiariausia „Connected Chic“ komplektacija, kuri siūlo gausų įrangos paketą už priimtiną kainą: 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė, galiniai parkavimo jutikliai, dvispalvis kėbulas, išmaniojo telefono sąsaja (Apple CarPlay bei Android Auto) ir navigacija.
Pagrindiniai konkurentai
Pagrindiniai varžovai – Mini ir Fiat 500. Mini išsiskiria ne tik galima pasirinkti trims arba penkioms durelėms, bet ir puikiomis važiavimo savybėmis, didesne galine erdve ir talpia bagažine. Svarbu paminėti, kad šiame modelyje pasirinkimų bei individualizacijos variantų gerokai daugiau, todėl naudotų Mini kainos rinkoje labai skiriasi priklausomai nuo komplektacijos.
Fiat 500, net ir būdamas mažesnis, išlieka ypač populiarus tarp miesto gyventojų. Nors judrumu jis kiek atsilieka nuo DS 3 ir Mini, tačiau retro dizainas ir manevringumas miesto sąlygomis pelnė šiam modeliui „ikoniško“ statusą. Antrinėje rinkoje jų kainos išlieka konkurencingos.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.