DS 9 sedanas siekia pritraukti vairuotojus ieškančius prabangos, bet norinčius išsiskirti iš įprastų vokiškų modelių masės. Nors didžiosios klasės rinkoje tradiciškai dominuoja tokie vardai kaip BMW 5 serija ar Mercedes-Benz E klasė, prancūziškas DS 9 pasiūlo alternatyvą mėgstantiems ne vien standartus, bet ir savitumą.
Bendra apžvalga
Pagrindinė DS 9 stiprybė – vertė naudotų automobilių rinkoje. Jei naujai pirkti tokį automobilį Lietuvoje gali būti nelengva, tikėtinai dėl didelės pradinės kainos, naudotų modelių pasiūla leidžia įgauti prabangos pojūtį už gerokai mažesnę sumą. Dėl išskirtinio stiliaus ir gausios įrangos, DS 9 tampa viliojančiu pasirinkimu tiems, kurių biudžetas ribotas, bet norisi ypatingos, ne standartinės transporto priemonės.
Stipriosios pusės
- Modernus, kokybiškomis medžiagomis papuoštas salonas
- Labai gerai izoliuotas triukšmas – automobilis ypač tylus važiuojant
- Naudotų modelių kainos kur kas patrauklesnės nei naujų
Silpnesnės vietos
- Infotainment sistema dažnai vėluoja ir yra ne intuityvi
- Pagal dinamiką atsilieka nuo tiesioginių konkurentų
- Greita vertės netektis – naudojant tolimesnė vertė gali dar mažėti
Variklių pasirinkimas ir važiavimas
DS 9 galima rasti su keliomis benzininių ir hibridinių jėgainių versijomis. Dažniausiai Lietuvoje ieškomi naudoti modeliai yra 1,6 PureTech 225 AG (priekiniais ratais varomas benzininis) bei 1,6 E-Tense 225 AG (papildytas elektromotoru, iš tinklo įkraunamas hibridas). Pastarasis siūlo iki 61 km nuvažiuoti vien tik elektra – idealiems miesto maršrutams.
Palaipsniui į modelių gamą buvo įtrauktas ir 1,6 E-Tense 250 AG su didesnės talpos baterija, leidžiančia elektra nuvažiuoti iki 74 km. Norintiems daugiau pajėgumo siūlomas DS 9 E-Tense 4×4 360 AG su keturių varomų ratų sistema – visgi, nors pagreitėjimas iki 100 km/h per 5,6 sekundės įspūdingas popieriuje, sportinių ambicijų BMW ar Audi konkurentams šis modelis neprilygsta.
Važiavimo savybės DS 9 – komfortas ir ramybė, bet ne sportinis pojūtis. Posūkiuose automobilis laikosi neblogai, tačiau palyginus su konkurentais iš Vokietijos, valdymo tikslumo stinga. Užtat kelionės komfortą užtikrina gerai izoliuoti garsai bei prabangūs saloną puošiantys paviršiai, ypač aukštesnės komplektacijos modeliuose.
Salonas, įranga ir erdvė
DS 9 išskiria salono dizainas: daug kokybiškos odos, Alcantara, kruopščiai įkomponuotos detalės. Net ir bazinėse versijose gausu komforto įrangos – šildomos elektra reguliuojamos priekinės sėdynės, automatiniai valytuvai, o aukščiausiose komplektacijose (pvz., Opera) rasite net masažo funkciją galinėse sėdynėse, ventiliaciją, pažangų garso sistemą. Taip pat džiugina papildomos smulkmenos, tokios kaip automatiškai pasislepiantis laikrodis užvedus variklį.
Visgi, kai kurie mygtukai ar valdikliai, paimti iš kitų koncerno (Citroën, Peugeot) modelių, šiek tiek išsiskiria iš bendros prabangos stilistikos. 30,5 cm lietimui jautri ekrano sistema siūlo navigaciją ir išmaniojo telefono integraciją (Apple CarPlay, Android Auto), tačiau reakcijos laikas ir naudojimo paprastumas – tarp silpniausių segmento atstovų.
Priekinių sėdynių erdvė – puiki. Gale vietos užteks, bet aukštesniems keleiviams gali pritrūkti vietos galvai, ypač sėdint viduryje. Kojoms vietos pakanka, tačiau batams vietos po priekinėmis sėdynėmis nėra daug. Lyginant su Audi A6, gale DS 9 kiek ankštas.
Kita vertus, bagažinės talpa – viena iš lyderių klasėje: 510 litrų (Opera su aukštos klasės garso sistema – 473 l), tokią talpą retai siūlo konkurentai – pvz., 5 serijos BMW 530e turi 410 l bagažinę, Mercedes-Benz E300e vos 370 l.
Kaina ir eksploatacijos išlaidos
Kiek kainuoja naudotas DS 9?
2021 ir 2022 metų naudotus DS 9 galima rasti už maždaug 30 400 eurų – tai kone dvigubai pigiau nei naujo automobilio įsigijimas. Dažniausiai už šią sumą galima tikėtis 1,6 PureTech 225 AG arba 1,6 E-Tense 225 AG Performance Line + komplektacijos modelių. Artėjant prie 35 100 eurų, atsiranda galimybė rinktis galingesnį 1,6 E-Tense 250 AG. Tačiau E-Tense 4×4 360 ar Opera specifikacijos naudotų rinkoje kol kas beveik nesutinkami, tad įsigijus tokį automobilį Lietuvoje išliksite tarp nedaugelio savininkų.
Eksploatacinės išlaidos
- Degalų sąnaudos: 1,6 PureTech 225 AG vidutiniškai sunaudoja apie 6,5 l/100 km (pagal oficialius duomenis), o įkraunami hibridai gali pasiūlyti net 1,2 l/100 km, tačiau realiose sąlygose šie skaičiai dažnai būna didesni.
- Taršos mokestis: Priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei automobilio pirmos registracijos metų – hibridiniai DS 9 šioje vietoje dažnai būna pranašesni.
- Draudimas: Priklausomai nuo komplektacijos, draudimo lygis svyruoja nuo 35 iki 43 gr. ribose – tai jau prabangių automobilių rėžiai.
- Techninė priežiūra: Trys DS 9 1,6 E-Tense 225 AG aptarnavimai gali kainuoti apie 1510 eurų.
Kurią DS 9 versiją geriau rinktis?
Jei dažnai ruošiatės važinėti elektriniu režimu, verta pasvarstyti apie 1,6 E-Tense 250 AG – jo baterija leidžia ilgiau važiuoti vien elektra. Visgi daugumai pirkėjų optimaliausias kainos ir įrangos derinys išlieka 1,6 E-Tense 225 AG. Papildomai investavę maždaug 1 170 eurų, galite rinktis Rivoli+ komplektaciją – gausite beveik visą galimą įrangą be papildomų rūpesčių.
Alternatyvos
Tarp pagrindinių konkurentų – BMW 5 serija ir Mercedes-Benz E klasė, kurios yra įprastas pasirinkimas vairuotojams, vertinantiems sportiškesnį valdymą ir ypač solidų ženklo įvaizdį. Kita stipri alternatyva – Volvo S90 T8 plug-in hibridas, kuris už panašią kainą siūlo daugiau galios bei puikiai subalansuotą komfortą. Skoda Superb, nors labiau išplėtotas kaip verslo klasės automobilis, bet taip pat gali būti renkamasi su iš tinklo įkraunamu hibridu (iV versija) – toks 2021 metų modelis gali kainuoti nuo 28 100 eurų ir pasiūlo daug erdvės bei ekonomiškumą.
DS 9 – pasirinkimas tiems, kas nori išsiskirti, mėgsta prabangą ir vertina komfortą bei turtingą įrangos paketą už patrauklią kainą naudotų automobilių rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.