Ferrari 360M buvo sukurtas kaip ikoniško 355 modelio įpėdinis – ir tai buvo ambicingas tikslas. Vis dėlto Ferrari 360 viršijo lūkesčius, ne tik išlaikydama vairavimo malonumą, bet ir pasiūlydama daugiau rafinuotumo kasdienėse situacijose.
Vairavimo potyriai
Ferrari 360 iš esmės išsaugojo visą žavesį, dėl kurio ankstesnis modelis taip buvo vertinamas tarp entuziastų. Viduryje sumontuotas 3,6 litro V8 variklis išvysto įspūdingą galią – 400 AG, kurią lydi išskirtinis garsas. Akceleracija pažadina azartą, o balansas ir valdymas dėl puikiai subalansuoto svorio pasiskirstymo užtikrina, kad posūkiuose automobilis jaustųsi stabiliai ir patikimai.
Nors važiuojant mieste pakabos darbas išlieka gana kietas, o nelygūs keliai malonumo nesukels, kelyje Ferrari 360 atskleidžia savo atletišką charakterį. Kas išskiria šį modelį iš kitų Ferrari – tai nesitikėtas komfortas: jei važiuojate ramiau, automobilio salonas jaučiasi tvirtas ir gerai surinktas, o vidaus apdaila ženkliai patobulinta palyginus su ankstesniais modeliais.
Kainos ir eksploatavimo ypatumai
Nors naudotas Ferrari 360 šiandien kainuoja gerokai mažiau nei naujas, tikrosios išlaidos slypi vėlesnėje eksploatacijoje. Naujo automobilio kaina siekė gerokai virš 117 000 eurų, be to, net seni egzemplioriai išlaikė didelę vertę dėl paklausos tarp kolekcininkų.
Prieš pasirinkdami šį modelį, atsižvelkite į servisų kainas: dalys sudėtingos ir brangios, o patikra bei techninė priežiūra reikalinga kas 9 656 kilometrus. Reglamentinis aptarnavimas privalo būti atliekamas laiku, kad būtų išsaugotas variklio ir automobilio ilgaamžiškumas.
Vidutinės degalų sąnaudos siekia net 14,9 l/100 km, tad automobilio išlaikymas bus nemažai kainuojantis. Pridėkite prie to privalomą draudimą ir Lietuvoje taikomą metinį taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų – ir pamatysite, kad Ferrari 360 išlaidos gerokai viršija vidutinių automobilių lygį.
Kurį Ferrari 360 pasirinkti?
Pirkdami naudotą 360 svarstysite tarp dviejų pagrindinių kėbulo versijų: sportiško uždaro Modena kupė ir Spider kabrioleto. Abu automobiliai pasižymi išskirtine išvaizda, o apie 360 kalbant, praktiškumas nėra svarbiausias kriterijus.
Vykimo savybės nesiskiria nepriklausomai nuo kėbulo tipo, net ir atviras Spider saulėtą dieną lepins tokiu pat vairavimo džiaugsmu bei stabilumu. Galima rinktis ir galingesnę Challenge Stradale versiją su 425 AG, tačiau pagrindinis modelis yra optimalus pagal kainos ir galios santykį.
Kitas svarbus klausimas – pavarų dėžė. Galima pasirinkti klasikinį mechaninį perjungimą, kuris patiks puristams, arba modernius F1 tipo pavarų perjungimo svirteles prie vairo. Jei vertinate natūralumą ir įsitraukimą, verta rinktis mechaninę dėžę.
Alternatyvos naudotam Ferrari 360
Jei ieškote sportinio automobilio, alternatyvos Ferrari 360 gali būti ir iš kitų markių – rinkoje yra patrauklių vokiškų arba britiškų egzempliorių, siūlančių ne ką mažiau emocijų už konkurencingą kainą. Visgi 360 išlieka vienu unikaliausių, jei norite ryškaus charakterio, rafinuotumo ir tikro itališko sportiškumo.
Išvada
Ferrari 360 vis dar laikomas vienu geriausių superautomobilių, derinančiu išskirtinį vairavimo malonumą, kokybę ir stilių. Tai ne pigi pramoga, bet jei ieškote tikro pojūčių pliūpsnio, šis modelis pateisins lūkesčius ir pranoks daugelį šiuolaikinių alternatyvų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.