Ferrari 488 GTB (2015–2020) apžvalga

Ferrari 488 GTB (2015–2020) apžvalga

Ferrari 488 GTB kupė – sportinio automobilio pažiba, kuri stebina ne tik savo išvaizda, bet ir išskirtiniais važiavimo pojūčiais. Kai Ferrari ieškojo būdų, kaip patobulinti jau legendine tapusią 458 Italia, naujo modelio kūrėjai pasirinko drąsų kelią: 488 GTB tapo dar galingesnis, spartesnis ir dar labiau pasižymintis sportišku charakteriu. Šis automobilis dažnai laikomas vienu įspūdingiausių įmanomų pasirinkimų tarp naudotų sportinių automobilių Lietuvoje, tiesa, už jį teks pakloti nemenką sumą.

Važiavimo įspūdžiai

Viskas šioje Ferrari 488 GTB orientuota į maksimalų sportiškumą. Viduryje sumontuotas 3.9 litro V8 variklis su turbokompresoriumi išvysto įspūdingus 661 AG, o visa galia perduodama galiniams ratams per septynių laipsnių automatinę pavarų dėžę su dviem sankabomis. Pavarų perjungimas vyksta akimirksniu, reaguojant vos palietus mentelę už vairo.

Pagreičio galimybės pribloškia – nuo 0 iki 100 km/h 488 GTB įsibėgėja vos per 3,0 sekundes, o maksimalus greitis siekia 330 km/h. Šis automobilis sugeba prikaustyti prie sėdynės bet kurioje pavarose. Nors variklio garsas šiame modelyje kiek santūresnis nei kai kurių ankstesnių Ferrari automobilių, vis tiek jis skamba išraiškingai ir sportiškai.

Kasdienis naudojimas

Nors Ferrari 488 GTB yra itin sportiškas, jis nesunkiai pritaikomas ir kasdieniam naudojimui. Dėl tolygaus turbo variklio sukimo momento, jėgą galima jausti įvairiame pavarų diapazone – automobilis lengvai ir greitai įsibėgėja net važiuojant žemesnėmis apsukomis, nereikia nuolat perjunginėti pavarų. Lengvai valdomas vairas su daug funkcijų iš pradžių gali pasirodyti sudėtingas, tačiau pripratęs vairuotojas įvertins, kad viskas išdėstyta patogiai, o didelės pavarų perjungimo mentės už vairo dar labiau sustiprina sportišką pojūtį.

Vairuotojo pozicija, sėdynės bei matomumas iš automobilio – nepriekaištingi. Tačiau kai kurie smulkesni valdikliai kaip oro kondicionieriaus reguliavimas ar informacijos ekranėliai nėra itin patogūs naudoti dėl didelio mygtukų kiekio.

Praktiškumas ir erdvė

Saloje telpa du suaugusieji ir jiems netrūksta nei vietos virš galvos, nei vietos kojoms. Smulkesnių daiktų laikymui skirta pirštinių dėžutė, centrinė niša, puodelių laikikliai bei lentynėlė už sėdynių. Už vairuotojo nugaros vietos tiesiog nėra, nes čia sumontuotas variklis, tačiau priekyje esantis bagažinės skyriaus tūris tinka kelioms rankinėms ar kuprinėms. Didesniam lagaminui ar golfo lazdų krepšiui vietos teks ieškoti kitur.

Technologijos ir įranga

Infotainment sistema komplektuojama su navigacija, „Bluetooth“, „Apple CarPlay“, o paties ekrano dydis ir naudojimo patogumas galėtų būti geresni. Standartiškai automobilis turi kruizo kontrolę, galinius parkavimo jutiklius ir automobilio sekimo įrangą vagystės atvejui.

Eksploatavimo ypatumai

Kaina ir išlaikymas

Naudota Ferrari 488 GTB Lietuvoje dažniausiai kainuoja apie 175 500 eurų už 2015 metų modelį su nedidele rida. 2018 metų modeliui reikės skirti apie 193 000 eurų, o už naujesnius, 2019 metų ir naujesnius, kainos gali perkopti net 234 000 eurų ribą. Akivaizdu, kad šis modelis nėra pigus pasirinkimas.

Eksploatacijos kaštai

  • Vidutinės degalų sąnaudos – apie 9,5 l/100 km, tad dažni sustojimai degalinėse – neišvengiami.
  • Kilometražas tiesiogiai priklauso nuo eksploatacijos sąlygų: nuolat važinėjant miesto automagistralėmis sąnaudos gali būti didesnės.
  • Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų, todėl svarbu atsižvelgti į šiuos kriterijus, planuojant metines išlaidas.
  • Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos itin aukštos – Ferrari 488 GTB patenka į pačias didžiausias draudimo grupes.
  • Techninės priežiūros išlaidos didelės, tad prie eksploatacijos išlaidų būtina pridėti ir reguliarų aptarnavimą specializuotame servise.

Alternatyvos ir konkurentai

Ieškantiems analogų, tarp pagrindinių konkurentų galima paminėti Lamborghini Huracán ar McLaren 720S. Jos taip pat pareikalaus rimtesnės piniginės, o kiek pigesni, bet ne mažiau įspūdingi variantai būtų Audi R8 ar Porsche 911 Turbo. Visgi nei vienas iš pastarųjų nesuteikia tokio išskirtinio važiavimo pojūčio, kokį siūlo Ferrari 488 GTB, nors Huracán Performante savo dinamika – itin arti.

Kuris Ferrari 488 GTB pasirinkimas geriausias?

Daugelis 488 GTB kupė modelių neturi atskirų komplektacijų ar skirtingų variklių, tačiau išskirtinumą dažnai lemia papildoma įranga. Pasirinkimas priklauso nuo poreikių: ar norite Spider varianto su atviru stogu, ar išskirtinio 488 Pista – bet kuriuo atveju, standartinis 488 GTB kupė dažniausiai pasirenkamas dėl savo išskirtinių vairavimo savybių jau bazinėje komplektacijoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *