Ferrari California yra vienas iš tų sportinių automobilių, kuris pradžioje sulaukė prieštaringų nuomonių. Daugelis automanų abejojo jo tikrumu kaip Ferrari, tik dėl to, kad jis buvo prieinamiausias markės modelis savo laiku. Tačiau laikui bėgant daugelis pakeitė nuomonę – California įrodė, kad ir lengviau pasiekiamas Ferrari gali žavėti tiek išvaizda, tiek puikiomis važiavimo savybėmis.
Pirmas įspūdis kelyje
Ferrari California verta pagirti jau vien dėl variklio. 4,3 litro V8 variklis (453 AG) ne tik skamba pribloškiančiai – jis leidžia šiam kabrioletui per 3,8 sekundes įsibėgėti iki 100 km/h. Greičio pojūtį sustiprina itin greita dvigubos sankabos automatinė pavarų dėžė.
Pagrindinės savybės
- Galingas ir įtraukantis V8 variklis
- Dvipusė pavarų dėžė užtikrina sklandžius pavarų perjungimus
- Patogi sėdėsena ir aiškiai išdėstyti valdikliai vairuotojui
- Išskirtinis automobilio dizainas bei aukšta apdailos kokybė
- Stoglangio mechanizmas leidžia mėgautis kabriosėje nuotykiu bet kuriuo oru
Nors galima rasti ir dar aštresnių sportinių Ferrari modelių, pavyzdžiui, Ferrari 488 GTB, California vis tiek išlieka labai smagus, dinamiškas ir komfortiškas automobilis. Jis puikiai tinka tolimoms kelionėms – tiesa, jei ieškote maksimalaus komforto, yra ir kitų stiprių konkurentų, pavyzdžiui, Bentley Continental GT Convertible.
Naujesnis ir dar karštesnis: California T
2014 metais modelis buvo atnaujintas – atsirado California T. Atjauninta išvaizda paslėpė dar galingesnį, 552 AG dviejų turbinų V8 variklį. Tai leido pasiekti 100 km/h per 3,6 sekundės. Sportiškesni Handling Speciale (HS) versijos modeliai pasižymi dar tikslesniu valdymu, tvirtesne pakaba ir greičiau veikiančia automatine pavarų dėže.
Kasdienybėje ir praktiškumas
Ferrari California galima rinktis kaip tikrą dvivietį su talpia bagažine arba dviejų su mažesne galine sėdyne versiją – realiai, erdvės ten pakaks nebent vaikui ar papildomai rankinei. Bagažinė siekia 340 litrų, o stogo nuleidimas ją sumažina tik 100 litrų – tai pranašumas kabrioletų segmente.
Komplektacija ir įranga
- Touchscreen navigacija
- Padangų slėgio stebėjimo sistema
- Elektrinės šildomos sėdynės
- Formulės 1 įkvėpta stabilumo kontrolė ir traukos kontrolė
- Anglies keramikos stabdžiai
Be to, buvo leidžiama itin plačiai individualizuoti automobilio interjerą, todėl naudotų Californijų viduje galima sutikti pačių įvairiausių spalvų ir faktūrų.
Išlaidos ir eksploatacija
Kaina ir biudžetas
Ankstyvo gamybos laikotarpio modeliai naudotų automobilių rinkoje kainuoja nuo maždaug 64 000 eurų. Už California T tenka pakloti bent 93 600 eurų, o naujausi, 2017-ųjų modeliai – dar brangesni.
Eksploatavimo kaštai
- Degalų sąnaudos svyruoja nuo 10,7 l/100 km (California T) iki 12,8 l/100 km (standartinė California).
- Priežiūros ir aptarnavimo darbai yra labai brangūs, kaip galima tikėtis iš sportinio Ferrari.
- Automobilio draudimas taip pat patenka į brangiausių kategoriją.
Lietuvoje Ferrari California ir California T patenka į aukščiausią taršos mokesčių kategoriją. Tarifas priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Kadangi šis modelis pasižymi dideliu varikliu bei galingumu, metinis mokestis dažniausiai yra didelis.
Kurį Ferrari California rinktis?
California T yra akivaizdžiai šiuolaikiškesnė ir galingesnė, tačiau standartinė California – pakankamai įtraukianti ir tuo pačiu pigesnė alternatyva, kuri gali sužavėti tikrus sportinių automobilių gerbėjus. Dėmesio verta ir „individualizacijos“ galimybė – rinkoje daug išskirtinių kombinacijų.
Alternatyvos: ką dar verta peržiūrėti?
Nors Ferrari California nėra pats pigiausias Ferrari, šios klasės sportinių automobilių konkurencija tikrai rimta. Už panašią sumą galima įsigyti tokį modelį kaip Audi R8 V10 Spyder. Jis taip pat greitas, be to, garsėja kerinčiu variklio garsu, bet neturi tokios išskirtinės auros kaip Ferrari. Audi turi tik dvi vietas, tad praktiškumo požiūriu California turi pranašumą.
Jei biudžetas leidžia dairytis į California T, tuomet verta apsvarstyti Mercedes-AMG GT Roadster. Šis modelis taip pat įtraukiantis, pasižymi galingu V8 ir dažnai būna naujesnis už Ferrari už panašią kainą.
Apibendrinant, Ferrari California ir California T išlieka vienais patraukliausių pasirinkimų tiems, kas nori suderinti Ferrari žavesį, sportiškumą ir, palyginti, įperkamą prabangą. Priklausomai nuo poreikių ir biudžeto, šalia galima rasti ir kitų puikių variantų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.