Per pastaruosius keletą metų „Formulė 1“ iš esmės ieškojo naujų variklių tiekėjų, koreguodama techninius reikalavimus tam, kad pritrauktų daugiau automobilių gamintojų. Ši strategija pasiteisino – netrukus prie čempionato prisijungs tokie gamintojai kaip „Ford“, „Audi“ ir „Cadillac“. Šioje srityje ilgamečiai dalyviai „Mercedes“ bei „Ferrari“ ir toliau rodo tvirtą palaikymą, nors „Honda“ neseniai keitė ilgalaikius planus bei sugrįžo prie „Formulės 1“ programos. Tuo tarpu „Renault“ nusprendė nebetiekti variklių „Alpine“ komandai, tačiau išliko kaip važiuoklės gamintojas. Net ir be „Renault“, variklių tiekėjų skaičius dabar didžiausias nuo 2008 m., kai dėl ekonominės krizės iš čempionato pasitraukė „Toyota“, „Honda“ ir „BMW“.
Ar F1 sugrįš prie V10 atmosferinių variklių?
Nors ateities variklių reglamentai jau suderinti, o gamintojai patenkinti sprendimais, FIA prezidentas Mohammed Ben Sulayem viešai svarsto apie galimą sugrįžimą prie natūraliai įsiurbiamų V10 variklių. Toks pasiūlymas kyla net ir tuomet, kai dauguma pramonės atstovų palaiko pažangių hibridinių jėgainių kryptį.
Pokalbiai apie „Formulės 1“ ateitį
Pasak Ben Sulayem, neseniai vykęs „Formulės 1“ renginys Londone paskatino daug diskusijų apie sporto priekinį dėsningumą. Jis akcentuoja būtinybę lyderiauti technologijų srityje: nauji 2026 m. reikalavimai važiuoklėms ir jėgainėms siejami su pažangiomis tendencijomis. FIA prezidentas ragina neatmesti idėjos apie V10 variklius, naudojančius tvarų kurą, tačiau tuo pačiu pabrėžia, kad labai svarbu kontroliuoti R&D išlaidas visoms komandoms bei gamintojams.
Variklių evoliucija „Formulėje 1“
Atmosferiniai V10 varikliai paskutinį kartą naudoti 2005 m., o nuo 2006 m. juos pakeitė mažesni V8 varikliai. Nuo 2014 m. visi bolidai komplektuojami 1,4 litro darbinio tūrio turbokompresoriniais V6 varikliais, integruotais su hibridinėmis sistemomis. Dabartinės jėgainės pasiekia beveik 745 kW (apie 1000 AG) galią, o 2026 m. šis skaičius dar labiau augs – vis didesnį vaidmenį turės elektrinis variklio stiprinimas.
Technologijų lenktynės – pagrindinė „Formulės 1“ esmė
„Formulė 1“ visų pirma yra inžinerinis iššūkis, o ne vien pilotų talentų demonstravimas. Nors vairuotojų įgūdžiai reikšmingi, geriausias rezultatas dažniausiai priklauso nuo techninės komandos gebėjimų išnaudoti reglamentų ribas ir sukurti pažangiausią automobilį. Tokie gamintojai kaip „Cadillac“, „Ford“, „Audi“, „Ferrari“ bei „Honda“ čia ieško galimybės eksperimentuoti, kad po to šias inovacijas būtų galima pritaikyti kelių automobiliuose.
- Gamyklos investuoja milžiniškas sumas dėl technologijų pažangos.
- Praeities technologijos, pavyzdžiui, V10 varikliai, vilioja tik laikinai ir neskatina reikšmingos pažangos.
- Hibridinių ir elektrinių technologijų kūrimas padeda išlaikyti konkurencinį pranašumą ne tik trasoje, bet ir kasdieniame eisme.
- Formulė E sėkmingai pritraukia gamintojus būtent dėl šio technologinio eksperimento potencialo.
Tvarumas ir elektrifikacija – prioritetas ateities lenktynėms
Diskusijos apie tvarų kurą dažnai kritikuojamos dėl pernelyg didelių kaštų bei ribotos naudos. Didesnis dėmesys skiriamas transporto elektrifikacijai, kuri, tikėtina, taps pagrindine kryptimi ir autosporte, įskaitant „Formulę 1“. Būtent čia kuriamos bei testuojamos inovacijos leis gamintojams išplėsti kompetenciją ir varžytis tiek lenktynių trasose, tiek kuriant pažangius elektromobilius kasdieniam naudojimui.




