Fiat 124 Spider – kompaktiškas dviem asmenims skirtas kabrioletas, kuris stebina sportiška dvasia, ekonomišku varikliu ir maloniu važiavimu. Daugelį nustebins tai, kad šis automobilis gimė bendradarbiaujant su Mazda, tačiau „Fiat“ 124 Spider turi savitą charakterį bei išvaizdą, leidžiančią jam išsiskirti tarp konkurentų.
Charakteris
Nors techninė automobilio bazė labai panaši į Mazda MX-5, Fiat 124 Spider sukuria savą atmosferą ir turi patrauklių savybių, dėl kurių skiriasi nuo konkurentų. 124 Spider idealiai tinka ieškantiems klasikinių, mažų, atvirų automobilių įspūdžių, bet nepasiruošusiems tuščiai ištuštinti piniginę. Kompaktiškas dydis, taupus variklis – viskas orientuota į ekonomišką ir stilingą vairavimą.
Technika ir komfortas
Po variklio dangčiu – vienintelis skirtingų modifikacijų variklis: 1,4 litro darbinio tūrio benzininis su turbina, išvystantis 138 AG. Standartiškai automobilis komplektuojamas su šešių pavarų mechanine arba automatine transmisija. Norintys daugiau galios gali ieškoti sportiškesnio Abarth varianto, kuriame variklis sureguliuotas iki 168 AG.
Komplektacijos gausa priklauso nuo pasirinkto versijos: baziniame „Classica“ rasite kondicionierių, „Bluetooth“ ryšį ir lengvo lydinio ratlankius, tuo tarpu „Lusso“ papildomai aprūpintas 7 colių multimedijos ekranu su navigacija, galinio vaizdo kamera, 17 colių ratlankiais, šildomomis odinėmis sėdynėmis, automatinio klimato kontrole ir berakte užvedimo sistema. „Lusso Plus“ variantas dar komplektuojamas su LED žibintais bei aukštos kokybės „Bose“ garso sistema.
Važiavimo savybės
1.4 l variklis – dinamiškas, nors žemų sūkių ruože pastebimas kiek vėluojantis turbinos darbas. Įsibėgėjus automobilis maloniai traukte traukia ir skleidžia sportišką garsą. Vairas yra elektriškai stiprinamas, sunkesnis nei MX-5, bet išlieka tikslus ir patikimas posūkiuose.
Kabinetinės pakabos nustatymai labiau orientuoti į komfortą, todėl net ir prastesniais keliais vairuotojas jausis patogiai. Fiat 124 Spider skirtas tiems, kurie nori mėgautis sportišku vairavimu kasdien, bet neieško maksimalių sportinių galimybių.
Salonas ir praktiškumas
Viduje 124 Spider kompaktiškas – erdvės užteks dviem, tačiau bagažinės talpa gana kukli, kaip ir visuose šios klasės kabrioletuose. Papildomam bagažui galima rinktis originalų bagažinės laikiklį. Salono išdėstymas funkcionalus, visi valdymo mygtukai puikiai pasiekiami, o surinkimo kokybė maloniai nustebins.
Kainos ir eksploatacija
Naudoto Fiat 124 Spider kaina
Lietuvos rinkoje Fiat 124 Spider kainos prasideda nuo maždaug 14 000 eurų už 2016 metų nepriekaištingos būklės automobilį iš nepriklausomo pardavėjo. 2017 m. modeliai kainuoja apie 14 000–16 000 eurų, o už paskutinius, 2018 m. pagamintus automobilius prašoma 18 000–21 000 eurų.
Ekonomiškumas ir eksploatacinės išlaidos
Dėl palyginti nedidelės masės bei taupaus variklio 124 Spider ekonomiškesnis už daugelį kabrioletų. Su mechanine pavara degalų sąnaudos siekia apie 6,4 l/100 km pagal NEDC standartą, automatinė pavarų dėžė vidutiniškai sunaudoja apie 6,6 l/100 km.
Taršos mokestis
Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų, todėl prieš perkant verta atsižvelgti į šiuos parametrus. Kuo naujesnė mašina ir mažesnė emisija – tuo mažesnės papildomos išlaidos už taršą.
Draudimas ir techninė priežiūra
Privalomojo draudimo kainos panašios į kitų šios klasės dviviečių kabrioletų – pavyzdžiui, Mazda MX-5. 124 Spider reikia dažnesnių apsilankymų servise – pagal gamintoją, kas 14 500 km, kai tuo tarpu kai kurie konkurentai reikalauja priežiūros rečiau. Tačiau Fiat siūlo fiksuotos kainos techninės priežiūros planus – tai padeda kontroliuoti ilgalaikes išlaidas.
Kokią komplektaciją pasirinkti?
Nors automobilis siūlomas tik su vienu varikliu, didžiausi skirtumai slypi pavarų dėžėje ir įrangos lygiuose. Jei nesate dideli automatinių pavarų įrašų gerbėjai, rekomenduojama rinktis mechaninę versiją – ji puikiai dera prie automobilio charakterio. Optimalus variantas – vidutinio įrangos „Lusso“ komplektacija su 7 colių multimedijos ekranu ir platesniu papildomos įrangos sąrašu.
Alternatyvos ir konkurentai
Pagrindinis konkurentas – Mazda MX-5. Pastarasis siūlomas su keliais benzininiais varikliais – galima rinktis ekonomišką 1,5 l arba galingesnį 2,0 l (158 AG) variantą. Mazda labiau orientuota į sportišką vairavimo patirtį, pasižymi tiesioginio įsiurbimo varikliais be turbinos vėlavimo, o kai kurios versijos turi sulankstomą metalinį stogą.
Norintys prabangesnių pojūčių turėtų atkreipti dėmesį į BMW Z4. Šis modelis siūlo rafinuotą salono apdailą, galingus šešių cilindrų variklius ir automatinį sulankstomą kietąjį stogą. Visgi Z4 yra ženkliai brangesnis ir išlaikymas reikalauja daugiau investicijų.




