„Fiat 500 Electric“ (nuo 2021 m.) apžvalga

„Fiat 500 Electric“ (nuo 2021 m.) apžvalga

Fiat 500 Electric – tai naujausia žinomo miesto automobilio versija, papildanti šios markės modelių šeimą. Prie jau spėjusios išpopuliarėti hečbeko formos prisijungė ir krosoverio modelis 500X bei net erdvesnis 500L. Miesto vairuotojams, vertinantiems gryną elektrą, siūloma net kabrioleto versija, žinoma kaip 500e C. O įprastinė, nuo 2007-ųjų pažįstama Fiat 500 variantas dabar vadinama Fiat 500 Hybrid – hibridinė versija lieka puikiai atpažįstamo dizaino.

Apžvalga

Elektrinė Fiat 500 versija nustebina smagia vairavimo dinamika bei pakankamu nuvažiuojamu atstumu. Be to, naudotų automobilių kainos išlieka patrauklios, todėl šis modelis sulaukia didelio dėmesio miesto automobilių pirkėjų tarpe.

  • Puiki vairavimo patirtis mieste
  • Pakankamas atstumas nuvažiuoti viena įkrova
  • Ekonomiškai naudoti – mažos eksploatacinės išlaidos
  • Mažesnėje kainų kategorijoje konkurentai gali pasiūlyti daugiau universalumo
  • Galinės sėdynės ankštos – ypač suaugusiems
  • Greitkelyje automobilis gali būti triukšmingas
  • Važiuoklė kartais gali pasirodyti kietoka ant nelygaus kelio

Akumuliatorius, įkrova ir dinamika

Fiat 500 Electric siūlomas su dviem akumuliatoriais. Baziniame modelyje montuojama 24 kWh baterija bei 94 AG elektrinis variklis, kuris oficialiai leidžia įveikti iki 185 km viena pilna įkrova. Didesnę paklausą turi 42 kWh akumuliatorius, derinamas su 118 AG motoru – ši kombinacija užtikrina iki 320 km oficialų nuvažiuojamą atstumą. Kabrioleto versija visada turi didesnį akumuliatorių, tačiau atstumas sumažėja iki 298 km dėl didesnio svorio ir aerodinaminių savybių.

Dinamika miesto režimu – pakankama: automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 8 sekundes. Lenktyniauti su sportiniais elektromobiliais nepavyks, bet kasdienai tokio žvalumo tikrai pakanka.

Važiavimas ir valdymas

Fiat 500 Electric pasižymi ypač manevringu vairu – siauruose miesto kiemuose apsisuksite lengvai, o vairo jautrumas leidžia staigiai startuoti nuo šviesoforo. Sukibimas ties posūkiais užtikrina stabilumą, nors prie didesnių greičių kai kurie konkurentai elgiasi užtikrinčiau. Be to, važiuojant užmiesčio keliais ar greitkeliu gali būti juntamas triukšmas, o važiuoklė per dideles duobes gali perduoti smūgius į saloną.

Salonai ir praktiškumas

Sėdėjimo pozicija yra aukšta ir tiesi – tai užtikrina gerą matomumą į priekį ir šonus. Vidaus apdailai naudojamos tiek jaukesnės, tiek paprastesnės medžiagos: geros kokybės mygtukai ir surinkimas dera su kai kuriomis kietesnėmis plastiko detalėmis, ypač durų ir centrinės konsolės srityse.

Galinėse sėdynėse erdvės pakaks tik vaikams arba labai mažiems keleiviams. Automobilis neturi galinių durų, tad patekti ar išlipti – sudėtingiau. Visgi, jei automobilį vertinate kaip dvivietį su galimybe retkarčiais pavežti keleivius, jis vis dar tarnauja savo paskirčiai. Hečbeko bagažinė talpina iki 3 rankinio bagažo dydžio lagaminų.

Įrangos lygiai

Bazinis Fiat 500 Electric Action modelis turi mechaninį oro kondicionavimą. Perkant aukštesnės komplektacijos Red modelį, gausite automatinį klimatą. Svarbiausia komplektacija – Icon, kuri papildomai siūlo lietaus jutiklius, beraktę užvedimo sistemą ir oda aptrauktą vairą.

Eksploatacinės sąnaudos

Kainos naudotų automobilių rinkoje

Lietuvoje naudotų Fiat 500 Electric kainos prasideda nuo maždaug 11 700 eurų už 2021 metų modelį su maža rida ir geru stovu, įsigyjant iš oficialių pardavėjų. Už naujesnius – 2022 ar 2023 metų automobilius – teks mokėti nuo 15 200 eurų, o beveik nauji egzemplioriai vertinami 21 000–29 200 eurų ribose.

Įkrovimas ir draudimas

Mažesnės 24 kWh baterijos įkrovimas iki 80 % galimas per 30 minučių, naudojant 50 kW greitojo įkrovimo stotelę. Pilnas įkrovimas iš namų tiekimo (7 kW stotelė) trunka apie 4 valandas. 42 kWh akumuliatorius įkraunamas iki 80 % panašiu laiku (naudojant 85 kW įrangą), o pilnam įkrovimui namuose reikia apie 6 val. 45 min.

Draudimo įmokos nėra didelės, tačiau gali būti šiek tiek didesnės nei benzininių ar hibridinių Fiat 500 modelių atveju. Techninės priežiūros kaštai – vidutiniai šios klasės elektromobiliui.

Patikimumas

Fiat 500 Electric savininkai dažniausiai džiaugiasi pasirinkimu. Nors kai kurie pastebėjo programinės įrangos trikdžius, rimtesnių problemų dažniausiai nepastebima.

Ką verta rinktis?

Geriausias pasirinkimas

Iš dviejų siūlomų akumuliatorių rekomenduojama rinktis didesnį 42 kWh variantą – taip bus paprasčiau planuoti ilgesnius maršrutus ir nereikės dažnai krauti. Tarp įrangos lygių optimaliausias pasirinkimas dažniausiai yra Icon, nes siūlo naudingų papildomų sistemų be itin didelių kainų skirtumų.

Konkuruojantys modeliai

Pagrindiniai Fiat 500 Electric varžovai – Honda e bei Peugeot e-208. Honda e išsiskiria žaismingu dizainu, kompaktiškais matmenimis ir miesto važiavimo patogumu, tačiau nuvažiuojamas atstumas trumpas – tik apie 219 km. Peugeot e-208 pirmą kartą tapo pilnai elektriniu ir gali nuvažiuoti iki 349 km viena įkrova, pasižymi moderniu salonu ir stilinga išvaizda. Šis modelis siūlo daugiau erdvės bei praktiškumo, todėl yra puiki alternatyva tiems, kam reikia dar universalesnio miesto elektromobilio.

Mokesčiai už taršą Lietuvoje

Lietuvoje įsigyjant naudotą Fiat 500 Electric, reikėtų atkreipti dėmesį į transporto priemonės taršos mokestį. Elektromobiliai dažniausiai atleidžiami nuo šio mokesčio arba taikomas minimalus tarifas – mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos Lietuvoje metų. Fiat 500 Electric dėl nulinės emisijos dažniausiai lieka be papildomų išlaidų, todėl išlaikyti šį automobilį – ypač pigu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *