Fiat 500 (nuo 2008 m.) apžvalga

Fiat 500 (nuo 2008 m.) apžvalga

Fiat 500 hečbekas jau nuo 2008-ųjų užkariavo daugelio vairuotojų simpatijas. Ikoniškas dizainas, itališkas charakteris ir prieinama kaina pavertė šį miesto automobilį mėgstamu tiek naujų, tiek naudotų automobilių pirkėjų tarpe.

Bendras vaizdas

Fiat 500 išsiskiria retro žavesiu ir stilinga išvaizda. Nors jo valdymo savybės ir patikimumas kai kuriems gali kelti abejonių, modelis vis dar patrauklus kompaktiško miesto automobilio ieškantiems vairuotojams.

  • Originali ir išskirtinė išorė bei vidus
  • Lengva manevruoti siaurose miesto gatvelėse
  • Ekonomiškas ir prieinamas išlaikyti
  • Valdymo stabilumas, ypač esant didesniam greičiui, galėtų būti geresnis
  • Ribotas praktiškumas – talpa ir vieta viduje nedidelė
  • Važiavimas nelygiu keliu gali būti nekomfortiškas
  • Patikimumas priklauso nuo konkretaus varianto ir eksploatacijos

Varikliai ir versijos

Per ilgą gyvavimo laikotarpį, Fiat 500 gamintojas nuolat atnaujino modelio variklių pasiūlą. Nuo 2020 metų pagrindinė gama liko mažosios galios hibridinis modelis (500 Hybrid), turintis 1,0 l benzininį variklį ir silpną elektrinį pagalbininką. Nors vien tik elektra važiuoti negali, judėti mieste – pakanka ir tokios kombinacijos.

Anksčiau buvo siūlomi ir kitokie varikliai: 1,2 l bei 1,4 l 4 cilindrų benzininiai, itin ekonomiškas 0,9 l Twinair dvisilindris (realiai sunaudoja kiek daugiau nei deklaruojama), 1,3 l dyzelinis motoras triukšmingesnis ir mažiau kultūringas. Sporto mėgėjams skirti Abarth modeliai turėjo 1,4 l T-Jet turbininį variklį, o jų galia svyravo nuo 99 iki 138 kW.

Komplektacijos ir įranga

Fiat 500 buvo siūlomas įvairiomis komplektacijomis: Pop, Popstar (vėliau Sport) ir Lounge. Pop versija turėjo LED dienos šviesas, aukščio reguliuojamą vairą, Uconnect multimediją su USB. Popstar pridėjo oro kondicionierių, nulenkiamas galines sėdynes, o Lounge tapo prabangesne – su panoraminio stiklo stogu, galiniais parkavimo davikliais, DAB radiju ir Bluetooth sąsaja.

Vėlesniuose modeliuose buvo pasiūlyta visa eilė specialių versijų (pvz., Dolce Vita, Icon, Red ir kiti), kiekviena turėjo savitų dizaino ar įrangos sprendimų. Sportiškieji Abarth variantai – atskira tema, orientuoti į dinamišką vairavimą.

Važiavimo savybės

Fiat 500 puikiai išnaudoja savo kompaktiškus matmenis judant miesto sraute. Ratus galima lengvai sukioti net ir ankštose vietose. Tačiau didesnėse kelio atkarpose, esant didesniam greičiui, automobilio trūkumai išlenda: važiavimas tampa triukšmingesnis, o važiuoklė nelygiame kelyje negarantuoja komforto. Dėl nedidelio svorio ir trumpos ratų bazės kai kurios versijos gali pasirodyti nestabilios.

Salonas ir praktiškumas

Viduje Fiat 500 stebina žaismingomis retro detalėmis, šiuolaikiškų chromo akcentų netrūksta. Medžiagų kokybė nėra aukščiausios klasės, tačiau bendras vaizdas malonus. Priekyje vietos užteks daugeliui, o gale – ankštoka suaugusiems keleiviams.

Bagažinė taip pat nėra didelė, kai kurios klasės konkurentai su penkiomis durimis siūlo ženkliai didesnį universalumą.

Išlaikymo kaštai

Pirkimo kaina

Naudoto Fiat 500 kainos Lietuvoje svyruoja labai plačiai. Ankstyvo gamybos laikotarpio automobilį galima rasti nuo 1750 €, tvarkingesnius 1.2 variklio modelius – nuo 2900 iki 3500 €. Retesni 1.4 variklio ar dyzeliniai variantai kainuos 2900–5850 €, o Twinair variklio versijos prasideda nuo 3500 €. 2015–2016 m. modeliai įprastai kainuoja 4700–7000 €, 2017 m. automobiliai – nuo 7600 €. Už 2019–2020 m. modelį tektų sumokėti bent 9400 €, o naujesnio (2022–2023 m.) hibridinio modelio kaina siekia 11700–17500 €. Beveik nauji 2024 m. automobiliai kainuoja virš 17500 €.

Abarth sportiniai variantai (500, vėliau 595 ir 695) prasideda nuo maždaug 5850 €.

Eksploatacinės išlaidos

  • Vidutinės benzininio 1.2 variklio sąnaudos – apie 5,1 l / 100 km (pagal naująjį WLTP testą).
  • 1.4 benzininio variklio sąnaudos apie 6,1 l / 100 km.
  • Dyzelinių modelių – apie 4,2 l / 100 km.
  • Ekonomiškiausias – 0,9 l Twinair: gamykliškai deklaruojama 3,9–4,3 l / 100 km, realybėje kiek didesnės.
  • Hibridinis 1,0 l modelis oficialiai siekia 4,4 l / 100 km.

Automobilio taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. 1,2 l benzininis variklis išmeta maždaug 119 g/km CO₂ (su automatinio užgesinimo sistema – dar mažiau). Dyzeliai – apie 110 g/km, 1,4 l benzininis – 140 g/km. Priklausomai nuo taršos lygio, kasmetinė rinkliava skirtingiems Fiat 500 gali labai skirtis. Žemų emisijų modeliai Lietuvoje išlaikomi pigiau.

Draudimo įkainiai dažniausiai žemi, aptarnavimas tiek kainos, tiek darbų prasme – vidutinis arba nedidelis, lyginant su kitais miesto automobiliais.

Patikimumas

Realūs naudotojų atsiliepimai apie Fiat 500 patikimumą įvairūs. Kai kurie vairuotojai giria eksploatacijos patogumą, tačiau pasitaiko nusiskundimų elektrinės dalies, oro kondicionavimo ir pavarų dėžės gedimais. Mažiau pasitenkinimo – sudėtingesniems remontams ar retesniems gedimams, tačiau dažnai kasdieniai, smulkūs nesklandumai pašalinami greitai.

Kokį Fiat 500 rinktis?

Nors rinkoje netrūksta riboto leidimo ar išskirtinių versijų, praktiškiausias – Lounge komplektacijos 1.2 l modelis, kuris pasižymi geru ekonomiškumo ir kainos balansu. 0.9 Twinair – skamba patraukliai teoriškai, tačiau realybės sąnaudos nedaug skiriasi nuo įprasto 1.2 l.

Dažnai keliaujantiems už miesto – verta paieškoti 1.3 dyzelinio varianto, bet miestui labiau tiks 1.2 benzininis. Sportinės versijos (Abarth) rekomenduotinos dinamikos gerbėjams, vertinantiems vairavimo malonumą.

Kokios alternatyvos?

Panašios klasės modeliai – Ford Ka (pagamintas ant tos pačios platformos) ir stilistiškai artimas, bet dažnai pigesnis. Kita vertus, Volkswagen Up ir jo „broliai“ Seat Mii bei Skoda Citigo – itin praktiški, penkerių durų, solidesni konstrukcija bei labiau pritaikyti kasdieniam šeimos gyvenimui, nors jie neturi tokių stilingų versijų ar variklių įvairovės kaip Fiat 500.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *