Fiat Multipla (1999–2004 m.) apžvalga

Fiat Multipla (1999–2004 m.) apžvalga

Fiat Multipla yra tas automobilis, kuris nepalieka abejingų dėl savo neįprasto, akį traukiančio dizaino. Pirmosios kartos Multipla su savo išskirtiniu „vabaliuko“ žvilgsniu dažnai kelia stiprias nuomones – vieniems atrodo simpatiška, kitiems – pernelyg išsiskirianti. Po atnaujinimo 2004 metais automobilis tapo santūresnis, įgavęs labiau tradicinius Fiat bruožus, bet daliai klausytojų prarado žavesį.

Visgi praktiškumo atžvilgiu Multipla palieka daug gerų įspūdžių. Šeši atskiri sėdimos vietos – po tris eilėje – sukuria erdvią, patogią aplinką šeimai ar draugų kompanijai. Sėdynių atlošai gali būti sulankstomi į staliuką, tad automobilio salonas lengvai transformuojamas kelionėms ar pramogoms. Net kai visos sėdynės užimtos, išlieka nemaža bagažinė, kurioje telpa kasdieniai daiktai ar pirkinių krepšiai.

Bendras įspūdis

Nors Multipla vizualiai išsiskiria, praktiškumas nekelia abejonių. Šio automobilio trumpos kėbulo proporcijos leidžia manevruoti ankštose aikštelėse, kurių vengia kiti kompaktiški vienatūriai. Vairuotojas greitai pripranta prie didesnio plotio – prie vairo Multipla jaučiasi tvirta, stabiliai valdoma ir patogiai sugeria kelio nelygumus. Ilgesnės kelionės netampa nuovargiu, o automobilio valdymas išlieka paprastas net mieste.

Variklių pasirinkimas ir vairavimo patirtis

Multipla siūloma su benzininiais ir dyzeliniais varikliais, kurių abiejų charakteristikos stebina efektyvumu ir ekonomiškumu. Benzino varikliai gerai sukasi, o dyzeliniai pasižymi tyliu darbu ir pakankamu galingumu net esant pilnai apkrovai. Automobilio eksploatacija mieste reikalauja šiek tiek įgūdžių dėl platesnės kėbulo konstrukcijos, tačiau pagrindiniuose keliuose Multipla atskleidžia visą savo komfortą.

Eksploatacijos išlaidos

Perkant naudotą Fiat Multipla galima sutaupyti – automobilis greitai netenka vertės naujas, tačiau po poros metų kaina stabilizuojasi. Tai reiškia, jog įsigiję vos vienerių–dvejų metų senumo modelį, kitais metais nesutiksite didelių nuvertėjimo nuostolių parduodami.

  • Draudimo ir kuro sąnaudos yra išties vidutinės.
  • Dyzeliniai varikliai sunaudoja maždaug 5,5–6,5 l/100 km, o benzininiai – apie 7–8 l/100 km, todėl vienas iš pagrindinių privalumų tampa ekonomiškumas.
  • Automobilio taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų, tad verta į tai atsižvelgti renkantis konkrečią versiją.
  • Techninės priežiūros kaštai mažesni, jei servisą pasirenkate ne oficialiame atstovybėje – galima sutaupyti iki trečdalio darbo kainos.

Modelių pasirinkimas

Pasiūla nesuteikia daug galimybių – tik vienas benzininis, vienas dyzelinis variklis ir keli įrangos lygiai. Visgi visi jie pasiteisina kasdienėse situacijose. Benzininis 1,6 l variklis su 103 AG yra gyvas ir tinkamas miesto ritmui, tačiau prie pilnos apkrovos reikalauja dažnesnio pavarų perjungimo. Tai pigiausias variantas tarp Multipla modelių.

Palyginimui, 1,9 l turbodieselinis JTD (nuo 102 iki 115 AG) siūlo daugiau komforto ilgesnėms kelionėms: trauka pakankama, o kuro sąnaudos mažesnės nei benzininio varianto – tai dažnas pasirinkimas tarp ieškančių balanso tarp kainos ir patogumo.

Pagrindinė komplektacija (senesniuose modeliuose žymėta kaip SX, vėlesniuose – Dynamic) turi visas reikalingas funkcijas: klimato sistemą, patogų saloną. Brangiausios versijos (ELX arba Eleganza) prideda aliumininius ratlankius, automatinę klimato kontrolę ar elektrinius galinius langus, tačiau bazinė įranga jau gana gausi.

Kokias alternatyvas pagalvoti?

Ieškant šeimyninio vienatūrio senesniais metais, verta pasižvalgyti ir į kitus ekonomiškus, miesto ir ilgesnėms kelionėms patogius modelius. Alternatyvos galėtų būti kiti kompaktiški šeimos automobiliai, siūlantys lanksčius interjerus, patikimas važiuokles ir paprastą eksploataciją. Vertėtų atkreipti dėmesį į tokio tipo sprendimus, jei Multipla dizainas ar specifinės savybės netenkina jūsų poreikių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *