Fiat Punto hečbekas – tikra ilgaamžė mažų automobilių klasės žvaigždė, gaminama nuo 1993 metų. Bėgant metams jos dizainas ir pavadinimai keitėsi, tačiau nuo 2005-ųjų trečiosios kartos modelis buvo žinomas kaip Grande Punto, vėliau – kaip Punto Evo, o nuo 2012 metų grįžo prie paprasto „Fiat Punto“ ženklo.
Bendras įspūdis
Mažieji Fiat visada garsėjo išradingumu ir manevringumu – šių savybių netrūko ir Punto modeliui. Vis dėlto, trečiosios kartos atnaujinimo metu šis Fiat atsidūrė už konkurentų nugaros. Tai atsispindi ir variklių pasirinkime – čia rasite tik tris variantus: 1,2 l (50 kW), 1,4 l (57 kW) benzininius, ir išskirtinį 0,9 l TwinAir turbo variklį. Pastarasis turi tik du cilindrus, tačiau pasižymi savitu skambesiu.
Erdvė ir vidaus kokybė
Punto siūlomas tiek su trimis, tiek su penkiomis durimis. Priekinių sėdynių erdvės pakanka, o gale patogiai įsitaisys du keleiviai – daugiau keleivių kelione leistųsi tik trumpose distancijose. Bagažinės talpa pakankamai didelė, nors prieiga nėra labai patogi dėl aukšto slenksčio. Salono ergonomika gera – visi valdikliai išdėstyti logiškai. Tačiau apdailos kokybė vidutinė, nemažai kietų plastikų leidžia suprasti, jog tai ekonomiškos klasės modelis.
Įranga ir komplektacijos
Kiekvienoje kartoje Fiat Punto komplektacijų pasirinkimas buvo paprastas: dažniausiai tekdavo rinktis iš Pop+ ar geriau įrengto Easy+ varianto. Pagrindiniai priedai – kondicionierius, „Bluetooth“, USB jungtis, 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, priekiniai elektriniai langai. Aukštesnė Easy+ komplektacija prideda 16 colių ratus, klimato kontrolės sistemą, priekinio rūko žibintus ir navigaciją.
Važiavimo pojūtis
Kelyje Punto nebeatrodo šiuolaikiškas. Visi motorai gana triukšmingi ir kuklūs, o vairo mechanizmas – netikslus, todėl norint važiuoti tiksliai reikia atidumo. Pakaba kietoka, o didesnius kelio nelygumus automobilis jaučia itin aiškiai. Važiuojant didesniu greičiu stipriai girdisi vėjo ir kelio garsai. TwinAir variklis suteikia charakterio, tačiau realiose sąlygose jis smarkiai atsilieka pagal ekonomiją nuo deklaruojamų rezultatų.
Saugumas ir įvertinimai
Punto Euro NCAP saugumo testuose surinko itin prastą balą – ypač dėl bazinio saugumo įrangos trūkumo. Daug šiuolaikiškų pagalbinių sistemų čia nerasite, todėl automobilio saugumu šeimai vertėtų abejoti. Be to, saugumo įrangos komplektacija čia gerokai skurdesnė nei daugumos konkurentų.
Eksploatacijos kaštai
Kiek kainuos naudotas Fiat Punto?
Naudotų Punto kainos vienos žemiausių tarp miesto automobilių. 2012 metų modelius su didesne rida galima rasti už mažiau nei 3500 eurų perkant iš privačių savininkų ar prekybininkų. Su 3500 eurų biudžetu įmanoma rasti tvarkingą, neperdėtai nudėvėtą automobilį iš nepriklausomo pardavėjo. Jei ieškote naujesnio, 2014 metų modelio su mažesne rida, reikėtų planuoti apie 3500–6000 eurų. 2015–2016 metų Fiat Punto kainos gali siekti 7000–9400 eurų.
Kuro sąnaudos ir priežiūra
Punto automobilio eksploatavimas paprastai nebūna brangus – ypač jei renkatės 1,2 l benziną, kuris yra taupesnis už didesnės galios 1,4 l variklį. Deklaruojamos sąnaudos: 0,9 TwinAir variklio 4,2 l/100 km, tačiau realybėje jos dažniausiai būna didesnės. 1,2 l benzino vidurkis siekia apie 5,3 l/100 km, o 1,4 l – apie 5,7 l/100 km. Priežiūros kaštai nėra dideli, nes atsarginių dalių yra gausu, o didelė dalis meistrų tvarko Fiat automobilius už prieinamą kainą.
Taršos mokestis
Lietuvoje automobilių savininkai moka taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Punto su TwinAir varikliu pasižymi žema emisija (98 g/km CO₂), todėl mokestis bus mažesnis, o senesni, daugiau teršalų išskiriantys modeliai – brangesni išlaikyti. Prieš įsigyjant verta patikrinti emisijų lygį konkrečiame automobilyje.
Draudimas ir kitos išlaidos
Punto priklauso žemiems draudimo rizikos lygiams (8–10 kategorija), todėl privalomasis draudimas paprastai nekainuos daug. Apskritai, tai vienas pigiausių mažų automobilių savo eksploatacinėmis išlaidomis.
Ką rinktis iš naudotų Punto?
Nors TwinAir variklis pasižymi smagiu charakteriu, ilgose kelionėse jis gali varginti, juolab tikros kuro ekonomijos nesuteikia. Daugeliui pirkėjų racionalesnis pasirinkimas yra ekonomiškas 1,2 l benzinas – jis praktiškai neatsilieka greičiu, bet yra patikimesnis ir pigesnis išlaikyti.
Iš komplektacijų verta žiūrėti į Easy+ variantą, kuris pasižymi geresniu įrangos lygiu ir dažniausiai nekainuoja reikšmingai daugiau už pagrindinę versiją.
Punto alternatyvos
Pirkėjams, norintiems erdvesnio ir praktiškesnio mažo automobilio, verta atkreipti dėmesį į „Seat Ibiza“ – jis išsiskiria ne tik erdviu salonu, bet ir gera važiavimo dinamika bei saugumu. Ieškantiems vairavimo malonumo patiks „Ford Fiesta“: ji ne tik judri ir patogi, bet ir turi intuityvią prietaisų panelę bei patogią sėdėseną.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.