Ieškant naudoto Fiat Punto hečbeko, daugeliui pirkėjų svarbiausia tampa praktiškumas ir nedidelė įsigijimo kaina. Šis modelis išsiskiria erdvia salono erdve, kuri maloniai nustebina, turint omenyje, kad tai kompaktiškas automobilis. Tiek priekyje, tiek gale sėdintiems nestigs vietos – trys keleiviai ant galinės sėdynės tilps be didesnio vargo.
Salono patogumai ir praktiškumas
Fiat Punto modeliuose dažniausiai rasite sulankstomas, dalimis skaldomas galines sėdynes, tad bagažinės talpa gali būti ženkliai padidinta. Įprastoje padėtyje bagažinė taip pat pakankamai talpi – daugeliui kasdienių poreikių jos visiškai pakanka.
Matomumas iš vairuotojo pozicijos palankus, tačiau vairaratis reguliuojamas tik pagal aukštį, todėl ne visi galės atrasti idealią vairavimo poziciją. Vairuotojui skirti valdymo jungikliai išdėstyti ne visada intuityviai – kai kurie, kaip šoninių veidrodėlių reguliatorius, įtaisyti neįprastoje vietoje, pvz., šalia rankinio stabdžio. Daugeliui vairuotojų visgi pavyksta prisitaikyti ir tinkamai įvertinti modelio siūlomą komfortą.
Važiuoklės savybės ir dinamika
Punto vairavimas subalansuotas kasdienėms kelionėms, tačiau sportiškumo čia nerasite – vairo reakcija šiek tiek „neaiški“, o posūkiuose kėbulas linkęs siūbuoti. Nors dauguma variklių nuteikia maloniai, 44 kW (60 AG) 1,2 l benzininis motoras galingumu dažnam bus per menkas, o 63 kW (85 AG) 1,9 l dyzelinis variklis pasižymi didesniu triukšmingumu važiuojant didesniu greičiu.
Išlaidų aspektai
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos kaštai
Vienas svarbiausių Punto privalumų – nedidelės eksploatacinės išlaidos. Benzininiai 1,2 l varikliai vidutiniškai sunaudoja nuo 5,6 iki 6,7 l/100 km, 1,4 l – apie 6,4 l/100 km, o galingiausias 1,8 l siekia 8,1 l/100 km. Dyzeliniai 1,9 l motorai leidžia pasiekti net apie 5,6 l/100 km, o ekonomiškiausias 1,3 l dyzelis nustebins 4,7 l/100 km ar mažesnėmis sąnaudomis. Remonto kaštai gali būti kiek didesni, palyginti su kai kuriais konkurentais, tačiau pasirinkus nepriklausomus servisus dažnai galima sutaupyti iki trečdalio išlaidų. Draudimo kainos paprastai išlieka patrauklios, o naudoti automobiliai išlaiko gana žemą kainą – pagrindinis nuvertėjimas jau būna įvykęs pirmaisiais metais.
Lietuvos taršos mokestis
Punktas apie taršos mokestį šiame modelyje taip pat aktualus. Lietuvoje galiojantis automobilių taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Verta priminti, kad mažesnio darbinio tūrio ar dyzeliniai varikliai paprastai leidžia sumažinti šias išlaidas, tad verta prieš perkant įvertinti, kuris variantas bus ekonomiškiausias jūsų poreikiams.
Kokį Fiat Punto rinktis?
Punto modelių gamos istorija prasidėjo nuo trijų ir penkerių durų hečbekų, kurie atnaujinti 2002 m. – tuomet atsirado ne tik šiuolaikiškesnis dizainas, bet ir daugiau įrangos. Populiariausios komplektacijos žymimos Active, Active Sport, Dynamic, Sporting bei Eleganza pavadinimais. Ankstesniuose modeliuose galite sutikti ELX, HLX, Sporting išpildymus. “Speedgear” žymimi modeliai turi šešių laipsnių sekvencinę automatinę pavarų dėžę.
Ieškantiems galingumo, 96 kW (130 AG) 1,8 l HGT 3 durų versija su patobulintu kėbulu ir gausesne įranga laikoma “karštu” hečbeku, tačiau važiuojant kasdien šis modelis nėra pats patogiausias. Patyrę vairuotojai dažniausiai domisi 59 kW (80 AG) 1,2 l benzininiais modeliais – jie ne tik ekonomiški, bet ir pakankamai dinamiški mūsų keliams. Galingesnis 1,4 l 70 kW (95 AG) variklis siūlo daugiau galios, tačiau realiame važiavime skirtumas nėra ženklus, o eksploatacijos išlaidos šiek tiek didesnės.
Dyzeliniai Punto – ypač 1,3 l (70 AG) ir 1,9 l JTD (100 AG) varikliai – yra patikimi, taupūs ir tinka tiems, kas didžiausią dėmesį skiria kuro sąnaudoms. Vis dėlto 1,9 l 85 AG variklis ilgose kelionėse gali pasirodyti per garsus, tad prieš renkantis dyzelį verta įvertinti savo važiavimo įpročius.
Kokie konkurentai verta dėmesio?
Renkantis naudotą miesto hečbeką, vietoje Fiat Punto galima pasvarstyti ir apie kitus populiarius mažos klasės modelius – štai Nissan Micra, Renault Clio ar Toyota Yaris dažnai siūlo panašią kainą, o eksploatacijos kaštai čia bus panašūs. Taip pat verta įtraukti Peugeot 206 ir Opel Corsa, jei norisi įvairovės ar ieškote konkretaus įrangos derinio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.