Fiat Seicento – mažų miestui skirtų automobilių segmente išsiskiria savo žaismingu dizainu. Lyginant su kitais panašiais modeliais, dažnai pasižyminčiais griežtomis linijomis ir aukšta, dėžutės formos kėbulo konstrukcija, Seicento atrodo tarsi sumažintas įprasto automobilio atitikmuo. Tačiau mažesnius matmenis lydi ribotas erdvumas viduje.
Bendrasis vaizdas
Kasdieniame miesto eisme šis automobilis pasiteisina: važiuoklė pakankamai tvirta, o nedidelis automobilio svoris leidžia manevruoti ir lengvai pastatyti Seicento ankštose vietose. Mieste automobilis ne tik judrus, bet ir ekonomiškas, tačiau prastesnės kelio dangos ar kelionė už miesto aiškiai parodo modelio trūkumus – čia trūksta ir patogumo, ir stabilumo.
Vieta salone ir saugumas
Dėl dėmesio mažam dydžiui, Seicento salone erdvės labai mažai, ypač gale sėdintiems keleiviams. Be to, šiame modelyje trūksta pagrindinės standartinės saugos įrangos. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, jog saugumo bandymuose automobilis pelnė tik du „Euro NCAP“ įvertinimo žvaigždutes, kas signalizuoja apie žemą apsaugos lygį avarijos atveju.
Eksploatacinės išlaidos
Ekonomika ir priežiūra
Fiat Seicento rinkoje buvo siūlomas už žemą kainą, todėl ir naudoti modeliai Lietuvoje parduodami pigiau nei dauguma kitų miesto tipo automobilių. Degalų sąnaudos itin mažos – 899 cm³ varikliuose vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 6,1 l/100 km, o su 1,1 l varikliu jos tik nežymiai didesnės – apie 6,2 l/100 km. Vis dėlto aptarnavimo ir remonto išlaidos, palyginti su kitais panašiais automobiliais, gali būti kiek aukštesnės, nes kai kurios detalės brangesnės ir ne visuomet lengvai gaunamos.
Automobilio taršos mokestis
Lietuvoje naudoto Fiat Seicento taršos mokestis priklausys nuo variklio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Paprastai šie modeliai dėl mažų variklių ir gabaritų priskiriami pigesnių taršos mokesčių kategorijai, tačiau prieš pirkdami būtinai atkreipkite dėmesį į konkretaus automobilio rodiklius.
Kurią versiją rinktis?
Pradžioje modelis dažniausiai buvo komplektuojamas su 899 cm³ benzininiais varikliais (39 AG), kurie mieste nėra lėti, tačiau užmiestyje staigiai pritrūksta galios. Geriausiai važiuoja 54 AG 1,1 l „Sporting“ versija – toks automobilis užtikrins daugiau dinamikos, ypač jei planuojate važinėti ne vien mieste. Nuo 2000 m. spalio visi Seicento modeliai buvo komplektuojami tik su 1,1 l varikliais, todėl ieškantiems šiek tiek galingesnės, universalesnės versijos vertėtų rinktis vėlesnę gamybos datą.
Iš pradžių automobilių pirkėjai galėjo rinktis iš S, SX, Citymatic (automatizuota mechaninė pavarų dėžė) ir Sporting komplektacijų. Bazinės komplektacijos – labai kuklios, net ir Sporting versijoje trūko tam tikrų esminių komforto ar saugumo sprendimų. Vėliau jas pakeitė Mia, Active ir Sound, kuriuose jau buvo vairo stiprintuvas bei vairuotojo oro pagalvė. Renkantis naudotą Seicento, rekomenduojama ieškoti versijos su pilnesne komforto ir saugumo įranga.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Ieškantiems naudoto miesto automobilio verta pasižvalgyti ir į kitus panašių matmenų modelius – ypač tuos, kurie siūlo daugiau vidaus erdvės, saugumo ar geresnę komplektaciją. Šiame segmente konkurentai dažnai siūlo geresnį komforto ir praktinį pritaikomumą, tad Seicento pagrindiniai privalumai išlieka žema kaina bei kompaktiškumas, jei prioritetą teikiate nedideliam automobiliui miesto sąlygomis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.