Fiat Stilo naudoti hečbekai dažnai sulaukia dėmesio tarp ieškančių nebrangaus, praktiško automobilio. Vis dėlto verta žinoti, kokių skirtumų turi skirtingi kėbulo variantai ir kaip jie tinka jūsų poreikiams.
Stilo modelių skirtumai
Fiat Stilo buvo gaminamas dviem pagrindiniais kėbulo tipais: sportiškesniu trijų durų ir šeimai draugišku penkerių durų hečbeku. Trijų durų modelis turi tvirtesnę, kietesnę pakabą, tad patiks mėgstantiems sportiškesnį važiavimą – tačiau reikės paaukoti dalį erdvės salone. Penkerių durų versija – priešingai, pasižymi švelnesne pakaba, didesniu erdvumu ir papildomais patogumais, tokiais kaip išlankstomi stalčiukai gale sėdintiems – patogu pasidėti užkandžius ar nešiojamąjį kompiuterį.
Važiavimo savybės ir saugumas
Nors nė vienas modelis neišsiskiria ypatingu tikslumu ar sportiškumu, abu variantai pasiūlys užtikrintą ir saugų važiavimą kasdienai. Euro NCAP avarijų testų rezultatai palankūs – keleivių saugumas įvertintas keturiomis žvaigždutėmis, kas yra svarbus ramybės faktorius. Tačiau pėsčiųjų saugumo vertinimas nebuvo aukštas.
Kuo Stilo išsiskiria rinkoje?
Fiat Stilo pasižymi paprastu, bet erdviu salonu ir ypač žemomis kainomis antrinėje rinkoje. Čia nėra stipraus įvaizdžio ar jaudulio už vairo – daugelis konkurentų siūlo įdomesnes vairavimo savybes bei didesnį prestižą. Tačiau tai vienas iš patraukliausių ekonomiškų pasirinkimų tiems, kas ieško praktiškumo už mažą sumą. Po trejų metų vertė krenta labai stipriai, tad dviejų ar trejų metų senumo modelis kainos ir kokybės santykiu tampa tikru lobiu.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos
- 1,2 litro benzininis modelis vidutiniškai sunaudoja apie 7,0 l/100 km.
- 1,9 litro dyzelinis variantas – itin ekonomiškas, sunaudoja apie 5,6 l/100 km.
- 1,6 litro benzininis – apie 7,4 l/100 km.
Dauguma modelių pasižymi nedidelėmis draudimo ir eksploatacijos išlaidomis. 1,2 litro modelis pateka į vieną žemiausių draudimo grupių, didesnės darbinės apimties, kaip 2,4 litro Abarth, brangesni drausti ir prižiūrėti. Techninės priežiūros darbų kainos yra kuklios, nes daugumą remontų galima patikėti patikimiems servisams, taip sumažinant išlaidas. Atsarginės dalys nesunkiai randamos ir nėra brangios, tačiau remontų dažnis – didesnis nei kai kurių pagrindinių konkurentų, nes Stilo patikimumas neretai kelia abejonių.
Taršos mokestis Lietuvoje
Lietuvoje už tokius automobilius galioja taršos mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos, variklio tipo bei pirmosios registracijos metų. Tai aktualu ypač perkantiems didesnės darbinės apimties ar senesnius automobilius, kurių emisija bus didesnė, todėl ir mokesčiai – aukštesni.
Kurią Stilo versiją rinktis?
Ekonomiškiausi pasirinkimai tarp naudotų Stilo – 1,2 litro Activ modeliai, kurie turi galingą variklį, pagrindinę saugos ir komforto įrangą, tokią kaip nuotolinis centrinis užraktas, keturios oro pagalvės bei ABS. Geriausia ieškoti penkerių durų varianto – jis ne tik erdvesnis, bet ir daug patogesnis šeimai. Dar vienas stiprus pasirinkimas – 1,9 litro turbodiesel Activ: tai itin taupus ir patikimas variantas, ypač rekomenduojamas 115 AG versija (galingesnė ir netgi naudoja kiek mažiau degalų). Jei norisi benzininės alternatyvos, 1,6 litro modelis yra tinkamas kompromisas tarp dinamikos ir taupumo. 1,8 litro benzininis variklis nėra pastebimai greitesnis, bet brangesnis eksploatuoti, o 2,4 litro Abarth – labai retas ir sunkiai valdomas modelis, kuris labiau tiks entuziastams.
Alternatyvos Fiat Stilo
Rinkoje gausu konkurentų, kurie gali pasiūlyti patikimesnį vardą ar geresnes valdymo savybes. Jeigu svarstote alternatyvas, verta pasižiūrėti patikimus šeimyninius hečbekus, tokius kaip „Opel Astra“, „Volkswagen Golf“ ar „Toyota Corolla“. Šie modeliai neretai pasiūlo stabilesnį vairavimą, didesnį patikimumą bei platesnį pasirinkimą Lietuvos rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.