Ford Ecosport – kompaktiškas visureigis, kuris patraukia akį išskirtiniu, tarsi žaisliniu dizainu, aukšta vairuotojo sėdėsena ir praktiška galine durele, atsidarančia į šoną. Nors modelis kurtas Brazilijoje, gamintas Indijoje ir parduotas visame pasaulyje, mūsų keliuose jis dažniausiai pasirenkamas ieškant pigaus bei ekonomiško visureigio. 2018 metais buvo atliktas išsamus atnaujinimas, kuris dar labiau priartino išvaizdą prie kitų Ford visureigių, tokių kaip Kuga ar Edge.
Bendra apžvalga
Ecosport išsiskiria žema įsigijimo kaina ir solidžiu standartiškai montuojamos įrangos sąrašu. Visgi, šis modelis labiau tinka tiems, kurie prioritetą teikia stilingai išvaizdai, o ne išskirtiniam komfortui ar erdvei. Lyginant su konkurentais, vietos salone ir bagažinėje čia nėra gausu, o ankstyvesni modeliai pasižymėjo paprastesne apdaila.
Kodėl verta rinktis
- Patenkinamas ekonomijos ir galios balansas
- Aukšta vairuotojo sėdėsena
- Standartiškai daug įrangos
- Išskirtinė ir praktiška išvaizda
Kodėl verta pagalvoti
- Neramybės dėl važiuoklės komforto – jaučiami kelio nelygumai
- Ankstyvų modelių interjeras gali pasirodyti pernelyg paprastas
- Nedidelė erdvė ypač galinėje sėdynių eilėje
Varikliai ir dinamika
Ford Ecosport siūlo paprastą variklių gamą, kuri labai panaši į keleto kitų Ford modelių (pvz., Fiesta, B-Max) variklius. Galima rinktis iš:
- 1,0 l trijų cilindrų „EcoBoost“ benzininio variklio (123 AG arba 138 AG versijos)
- 1,5 l keturių cilindrų benzininio variklio (113 AG)
- 1,5 l dyzelinio variklio (89, 94, 99 arba 123 AG, priklausomai nuo metų ir rinkos)
Galima komplektuoti su mechanine (5 arba 6 laipsnių) arba automatine (6 laipsnių) pavarų dėže. „EcoBoost“ benzininiai varikliai pasižymi sklandžia eiga ir mažesnėmis kuro sąnaudomis, nors sportiškų pojūčių suteikti nesugeba. Dyzelinės versijos siūlo kiek didesnį sukimo momentą, bet turi gana didelį triukšmą.
Važiavimo savybės ir komfortas
Ecosport važiuoklė labiau orientuota į miesto eismą, tačiau nelygiais keliais pasitaiko šiurkštumo ir nepakankamo komforto. Valdymui stinga tikslumo, o posūkiuose jaučiamas kėbulo svyravimas, todėl greitesnis ir žaismingesnis vairavimas nėra šio modelio stiprybė. Lyginant su VW T-Cross ar Skoda Kamiq – Ecosport važiuoja griežčiau ir paprasčiau.
Salonas ir funkcionalumas
Naujesnių metų Ecosport modeliuose interjero kokybė pagerinta, tačiau visos versijos išlieka gana elementarios, o naudojamos apdailos medžiagos nėra itin aukštos kokybės. Be to, siauras kėbulas lemia ribotą alkūnių plotą vairuotojui ir keleiviui.
Priekyje vietos pakanka, bet gale aukštesni keleiviai jaučia vietos stygių kojoms ir galvai. Iššūkių gali kilti ir su bagažinės talpa – erdvė nėra didelė, o šoninės durelės dažnai tampa nepraktiškomis statant automobilį ankštose vietose arba prie sienos.
Multimedija ir komfortas
Bazinės versijos turi 6,5 colių lietimui jautrų ekraną, aukštesni „Titanium“ ir „ST-Line“ komplektacijos – 8 colių. Sistema greitai reaguoja, palaiko Apple CarPlay bei Android Auto, tačiau ekrano vaizdas nėra pats ryškiausias ar informacijos išdėstymas pats patogiausias, palyginus su kai kuriais konkurentais.
Komplektacijos ir įranga
Bazinė „Zetec“ komplektacija siūlo DAB radiją, dvi USB jungtis, 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, kondicionierių bei elektrinius langus tiek priekyje, tiek gale. „Titanium“ versija papildo sąrašą 17 colių ratlankiais, navigacija, galinio vaizdo kamera, daline odine sėdynių apdaila, klimato kontrole ir kitais patogumais. Sportiškiausia „ST-Line“ siūlo sportinę važiuoklę, sportiškus akcentus ir agresyvesnę išvaizdą.
Kiek kainuoja naudotas Ford Ecosport?
Ankstyvų metų EcoSport modeliai su benzininiu ar dyzeliniu 1,5 l varikliu, „Zetec“ įranga ir didesne rida kainuoja nuo 3510 eurų. Už maždaug 5850 eurų galima rasti geresnės būklės „Titanium“ komplektacijos modelį. Po 2018 metų atnaujinimo kainos prasideda nuo 9360 eurų („Titanium“) iki apie 10 530 eurų („ST-Line“). Vėlesni, 2022–2023 metų automobiliai kainuoja dar daugiau, dažnai virš 11 700 eurų.
Eksploatacijos kaštai
Kuro sąnaudos
- 1,5 l TDCi dyzelinis variklis (po atnaujinimo) – vidutiniškai apie 4,4 l/100 km
- 1,0 l EcoBoost benzininis variklis – apie 5,4 l/100 km
- Ankstyvi 1,5 l benzininiai modeliai su automatine dėže – apie 6,3 l/100 km
CO₂ emisija ir taršos mokestis
Taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Ekonomiškiausias yra 1,5 l dyzelinis variklis (95 AG) – 115 g/km CO₂. Kiti dyzeliniai varikliai išmeta iki 120 g/km, o geriausias 1,0 l „EcoBoost“ benzininis variantas – apie 125 g/km. Daugiausiai teršia 1,5 l benzininis – 149 g/km. Kuo žemesnis CO₂ rodiklis, tuo mažesnis kasmetinis taršos mokestis.
Draudimas, garantija ir aptarnavimas
Ford rekomenduoja kasmet arba kas 16 000 km atlikti techninę priežiūrą (alyvos, filtrų keitimą ir panašiai). Gamintojo garantija naujiems automobiliams suteikiama trejiems metams arba 96 560 km. Tai – trumpiau nei siūlo kai kurie kiti rinkos dalyviai.
Saugumas
2013 m. EuroNCAP testuose Ecosport gavo keturias žvaigždutes, tačiau pagal šių dienų saugumo standartus rezultatas būtų kuklesnis. Vėlesniuose modeliuose diegta automatinio avarinio stabdymo sistema, galima papildomai užsisakyti pagalbinį paketą su aklųjų zonų stebėjimu, pagalba važiuojant atbulas ir kitomis funkcijomis.
Patikimumas ir ilgaamžiškumas
Vartotojų vertinimai apie Ford Ecosport patikimumą skiriasi. Neretai pasitaiko smulkių elektroninių trikdžių (pvz., įspėjamųjų lempučių švietimas), kai kuriems dyzeliniams modeliams pasitaikė suodžių filtro (DPF) problemų. Tuo pat metu dalis savininkų jokių didesnių bėdų neišskyrė, o pagrindinės agregatų dalys laikomos patikimomis.
Kurią versiją rinktis?
Tarp benzininių ir dyzelinių variantų rekomenduojama rinktis benzininį 1,0 l 123 AG „EcoBoost“ variklį – jis yra gerai subalansuotas ir sklandžiai važiuoja. 2018 m. ir vėliau atnaujinti Ecosport pasižymi kokybiškesniu salonu bei geresniu komfortu. „Titanium“ komplektacija užtikrina optimalų komforto ir kainos santykį, o sportinė „ST-Line“ dėl standžios važiuoklės gali pirmiausia patikti išvaizdą vertinantiems vairuotojams.
Kokie alternatyvūs modeliai?
Kur kas geriau išpildytas Ford Puma siūlo daugiau komforto, praktiškumo ir smagesnį vairavimą, o kaina rinkoje labai panaši. VW T-Cross išsiskiria universalumu ir patikimumu, Skoda Kamiq – erdve bei kokybe, tačiau ji brangesnė naudotų automobilių rinkoje. Mazda CX-30 patraukli dėl itin aukštos vidaus kokybės ir ekonomiškų variklių, bet praktiškumo atžvilgiu pralaimi Ecosport. Seat Arona, Nissan Juke ir MG ZS siūlo sportiškesnę išvaizdą, tačiau šių modelių patikimumas kelia daugiau klausimų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.