„Ford Fiesta“ (2017–2024) apžvalga

„Ford Fiesta“ (2017–2024) apžvalga

Ford Fiesta hečbekas jau daug metų vertinamas dėl puikių važiavimo savybių ir išskirtinio vairavimo malonumo. Tai ne tik labai smagus, bet ir savo klasėje itin konkurencingas automobilis, tinkantis tiek kasdienai, tiek ilgesnėms kelionėms. Ši, naujausia modelio karta, nusileidžia tik keliems konkurentams rafinuotumu, tačiau tikrai išlieka tarp praktiškiausių pasirinkimų mažų automobilių kategorijoje.

Apžvalga

Ford Fiesta – viena iš populiariausių mažų automobilių Lietuvoje. Dinamiškas valdymas, gausi įranga ir įvairūs varikliai paverčia šį modelį itin universaliu. Naujos kartos modelis pasižymi dar tylesniu ir patogesniu važiavimu, nors galinė sėdynių erdvė kiek ribota, lyginant su tokiomis alternatyvomis kaip Seat Ibiza ir Volkswagen Polo. Vis dėlto Fiesta išlieka subalansuotu pasirinkimu, kuris dera tiek aktyviam miestui, tiek trumpoms išvykoms už miesto ribų.

Važiavimo savybės ir valdymas

Vienas didžiausių Fiesta privalumų – vairavimo džiaugsmas posūkiuose. Automobilis išlieka stabilus ir tiksliai reaguoja į vairuotojo komandas, o vairavimas atrodo žaismingas net važiuojant sudėtingomis kelio atkarpomis. Pakaba užtikrina komfortą, sugeria kelio nelygumus ir duobes be didesnių nepatogumų, o važiuojant didesniu greičiu net triukšmas salone lieka minimalus. Net sportiškesnės ST-line versijos, turinčios standesnę pakabą, išlieka pakankamai patogios kasdieniam naudojimui.

Variklių pasirinkimas

  • 1,1 l benzininis variklis (69 AG arba 84 AG)
  • 1,0 l trijų cilindrų „EcoBoost“ (99 AG, 123 AG arba 138 AG),
  • 1,5 l dyzelinis (84 AG arba 118 AG),
  • Naujesni modeliai turi ir lengvojo hibrido (MHEV) sistemą su 1,0 l 125 AG ar 155 AG varikliais.

Optimaliausias pasirinkimas – 1,0 l EcoBoost benzininis variklis, kuriam pakanka galios tiek mieste, tiek važiuojant greitkeliu, o kuro sąnaudos išlieka nedidelės.

Vidus ir praktiškumas

Fiesta salone dominuoja malonios lytėjimui medžiagos prietaisų skydelyje, o vairuotojo vieta pakelta, todėl matomumas puikus. Priekyje vietos užteks daugumai žmonių, nes vairas ir sėdynė reguliuojami plačiame diapazone. Gale erdvės mažiau – du keleiviai jausis patogiai, bet trims galas jau ankštokas, ypač ilgesnėse kelionėse.

Bagažinės tūris nėra didžiausias klasėje, tačiau bagažą pakrauti nesudėtinga dėl žemos pakrovimo briaunos. Daugelyje modelių galinės sėdynės susilanksto santykiu 60:40, o pasirinkus reguliuojamo aukščio bagažinės dugną – galima išlyginti grindis.

Įranga ir modelių pasirinkimas

  • Style – pagrindinė komplektacija su oro kondicionieriumi ir elektriniais langais priekyje.
  • Zetec – turi 16 colių lengvo lydinio ratlankius, LED dienos žibintus, rūko žibintus ir šildomą priekinį stiklą.
  • Zetec ir aukščiau – 8 colių lietimui jautrus ekranas, Apple CarPlay/Android Auto.
  • Titanium – papildomai tempomatas, automatiniai žibintai ir lietaus jutikliai, klimato kontrolė.
  • Titanium X – šildomos priekinės sėdynės, šildomas vairas, atnaujinta garso sistema.
  • ST-Line – sportiškas dizainas, sportinė pakaba, priedai iš Zetec lygio.
  • Vignale – prabangesnis salono apipavidalinimas su odinėmis sėdynėmis, panoraminis stogas, parkavimosi kamera.

Pagrindiniai pliusai ir minusai

  • Smagus vairuoti posūkiuose, puikus valdymas
  • Sklandus ir tylus važiavimas net prastesniais keliais
  • Šiuolaikiška komforto ir saugumo įranga jau nuo bazinio lygio
  • Mažesnė bagažinė ir galinių sėdynių erdvė nei kai kuriuose konkurentuose
  • Kai kurie plastikiniai paviršiai viduje atrodo pigesni
  • Paprasti baziniai varikliai nedžiugina galingumu

Kainos ir eksploatacijos išlaidos

Lietuvoje naudoto Ford Fiesta kaina prasideda nuo maždaug 6 400 eurų už 2017 metų modelį su nedidele rida ir visa techninės priežiūros istorija. Už 2018 metų automobilį reikės apie 7 000 eurų, o naujesni – 2019 metų – kainuos apie 8 200 eurų. Naujausi, 2023–2024 metų modeliai, siekia 14 000 eurų ir daugiau. Sportiškas ST hečbekas iš 2018 m. kainuoja mažiausiai 11 700 eurų, o naujesnė versija gali kainuoti virš 23 400 eurų.

Degalų sąnaudos

  • 1,1 l benzininiai: ~5,8 l/100 km
  • 1,0 l 99 AG EcoBoost: ~5,6 l/100 km (automatas iki 6,6 l/100 km)
  • 1,0 l 123 AG: ~5,7 l/100 km
  • 1,0 l 138 AG: ~5,8 l/100 km
  • 1,5 l dyzelinis 84 AG: ~4,7 l/100 km
  • 1,5 l dyzelinis 118 AG: ~4,9 l/100 km

Dyzeliniai varikliai tinkamesni tiems, kurie įveikia didesnius atstumus kasdien, o ekonomiškiausi yra 1,5 l 84 AG dyzeliai – vidutiniškai 4,7 l/100 km.

Taršos mokestis

Fiesta taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Benzininiai varikliai dažniausiai pateks į žemesnes taršos klases, ypač ekonomiški 1,0 l EcoBoost variantai. Dyzeliniams automobiliams mokestis bus didesnis, jei jie išmeta daugiau CO₂.

Priežiūros išlaidos

Ford modelių techninis aptarnavimas Lietuvoje – vienas pigiausių šioje automobilių klasėje, o dalys ir remontas nesukelia didelių išlaidų. 1,0 l EcoBoost ir 1,1 l benzininiai varikliai reikalauja periodinės techninės apžiūros kas 2 metus arba kas 29 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau. Dyzeliniams modeliams patariama techninę apžiūrą atlikti kasmet (iki 16 000 km).

Patikimumas

Fiesta vertinama kaip patikima ir nesukelia didesnių rūpesčių kasdieniame naudojime. Nors kai kurie savininkai pastebi įspėjamąsias lemputes ar garsus, dažniausiai problemos sprendžiamos greitai. Serviso teikiama aptarnavimo kokybė gali skirtis, todėl rekomenduojama rinktis patikimus servisus ir laiku reaguoti į galimus gedimus.

Ką rinktis?

Variklio pasirinkimas

Bazinis 1,1 l benzininis variklis nėra labai taupus ar dinamiškas, todėl praktiškesnis sprendimas – rinktis 1,0 l EcoBoost (99 AG) versiją. Ji pakankamai taupi ir užtikrina gerą dinamiką tiek mieste, tiek užmiestyje. Dyzeliniai automobiliai tiks tiems, kas nuolat važiuoja didelius atstumus.

Komplektacija

Optimaliausias kainos ir įrangos santykis – Zetec komplektacija: visi svarbiausi komforto sprendimai, mažesni ratlankiai, tad išlaikomas optimalus pakabos darbas. Didesni ratlankiai mažina komfortą ir rizikuoja brangesniu remontu po smūgių į bortus.

Pagrindinės alternatyvos

  • Seat Ibiza – dar daugiau vietos gale, daug variklių, patogi važiuoklė.
  • Volkswagen Polo – aukštesnė klasė, salono apdaila kokybiškesnė, nors valdymo savybės mažiau sportiškos.
  • Vauxhall Corsa – labai gera kaina, visa svarbiausia įranga, tačiau multimedijos sistema pasenusi.

Jei ieškote mažo, tačiau subalansuoto ir ekonomiško miesto automobilio, Fiesta puikiai atlieka šią užduotį ir nustebins smagiu vairavimu kasdienėje rutinoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *