„Ford Fiesta“ hečbeko (2008–2017) apžvalga

„Ford Fiesta“ hečbeko (2008–2017) apžvalga

Nedidelio automobilio ieškantys vairuotojai dažnai renkasi Ford Fiesta, ypač 2008–2017 metų hečbeko modelį. Šis automobilis ne tik itin populiarus, bet ir džiugina vairavimo malonumu, išlaikydamas prieinamą kainą rinkoje. Vairuoti Fiesta smagu, o ekonomiškumas leidžia mėgautis kiekviena kelione be baimės dėl didelių išlaidų.

Bendra informacija

Šeštosios kartos Ford Fiesta pasižymi ne tik patraukliu dizainu: po 2013 metų atnaujinimo automobilis gavo didesnę priekinę grotelę ir atnaujintą išvaizdą, tapusią būdingą visai Ford gamai. Tą patį laikotarpį pasirodė ir dinamiškas 1,0 l trijų cilindrų Ecoboost variklis, vertinamas dėl geros dinamikos ir mažų sąnaudų.

  • Važiuojant – smagus, puikiai valdomas automobilis
  • Saugus, užtikrintai laikosi kelyje
  • Didelis pasirinkimas naudotų modelių
  • Kompaktiškas salonas gale, ribota vieta kojoms
  • Bagažinė nėra itin talpi
  • Kietokas, plastikinis vidus

Variklių pasirinkimas ir jų galimybės

Ford Fiesta pasirinkimas Lietuvoje itin platus, nes šis modelis buvo labai populiarus. Svarbiausi varikliai – 1,0 l Ecoboost (turintis 99 AG, 123 AG arba 138 AG), o taip pat atmosferiniai: 1,25 l (59 AG ir 81 AG), 1,0 l (79 AG), 1,4 l (94 AG), 1,6 l (118 AG), didesnio galingumo 1,6 l (180 AG) sportinėje ST versijoje. Ekonomiškiems vairuotojams buvo siūlomi ir dyzeliniai variantai: 1,4 l (67 AG) ir 1,6 l (89–94 AG), vėliau – naujesnis 1,5 l dyzelis (74 arba 94 AG).

Įrangos lygiai ir komfortas

Fiesta pasiūla apima įvairius įrangos lygius. „Style“ siūlo elektrinius priekinius langus ir centralizuotą užraktą, „Style+“ papildomai prideda kondicionierių, „Zetec“ turi viską, ko reikia mažam automobiliui: 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, šildomas priekinis stiklas, oras kondicionavimas, kalno įkalnės pagalba, informacinė sistema. „Zetec Colour Edition“ išsiskiria ryškiomis spalvomis. „ST-Line“ versija papildyta sportiniu kėbulo paketu, patobulinta važiuokle, didesniu spoileriu. „Titanium“ ir „Titanium X“ lygiai – gausesni komforto bei saugumo įranga: automatinis klimato valdymas, autopilotas, lietaus jutiklis, šildomas priekinis stiklas, automobilio užvedimas be raktelio, galinio vaizdo kamera.

Eksploatacija: degalų sąnaudos ir draudimas

Degalų sąnaudos

Benzininiai varikliai pasižymi šiais vidutiniais rodikliais pagal senąjį bandymų metodą:

  • 1,25 l (59–81 AG): apie 5,6 l/100 km
  • 1,4 l (94 AG): apie 5,8 l/100 km
  • 1,6 l (118 AG): apie 5,9 l/100 km
  • ST (1,6 l): apie 6,1 l/100 km

Dyzeliniai:

  • 1,4 ir 1,6 l: apie 4,2 l/100 km
  • Econetic: apie 3,7 l/100 km

Atnaujintos Fiesta su 1,0 l Ecoboost varikliais dar ekonomiškesnės – 99 ir 123 AG variantai dažnai pasiekia apie 4,3 l/100 km, o 138 AG – apie 4,5 l/100 km. Nors šie skaičiai deklaruoti pagal senesnį NEDC standartą, realiomis sąlygomis reikėtų skaičiuoti šiek tiek didesnes sąnaudas.

CO₂ emisija ir taršos mokestis Lietuvoje

Ford Fiesta džiugina ir žemomis CO₂ emisijomis, ypač Econetic ir mažo tūrio trijų cilindrų modeliai, kurie dažnai išskiria mažiau nei 100 g/km CO₂. Tokie automobiliai Lietuvoje patenka į žemiausių taršos mokesčių kategorijas. Didesni benzininiai agregatai išskiria 110–141 g/km CO₂ – pagal Lietuvos taršos mokestį už tokius automobilius teks mokėti daugiau, priklausomai nuo kuro tipo bei pirmos registracijos metų.

Kainos ir išlaikymo kaštai

Naudotas Ford Fiesta galima įsigyti itin įvairiais kainų lygiais. Prieš 2013 metų atnaujinimą gaminti modeliai prasideda nuo 2 340 eurų, tačiau dažnai tai bus automobiliai su dideliu kilometražu. Rinkitės „Zetec“ su vidutiniška įranga – nuo 3 510 eurų, o atnaujintus modelius (nuo 2013 m.) su didesne priekine grotele – nuo 5 850 eurų. Norint galingesnio 1,0 l turbininio variklio, biudžetą teks padidinti iki 6 435 eurų. Sportinė Zetec S versija su 1,6 l varikliu siekia apie 4 680 eurų, o naujesnis turbo modelis – apie 7 020 eurų.

Kasdienės išlaidos nedidelės: techninė priežiūra nebrangi, draudimas – vienas iš mažesnių savo klasėje, o atsarginės dalys pigios. Tai – patikimas pasirinkimas taupantiems vairuotojams.

Vairavimo įspūdžiai ir kasdienė patirtis

Ford Fiesta stebina puikia vairavimo kokybe. Reagavimas į vairo judesius tikslus, automobilis puikiai laikosi posūkiuose. Žemesni modeliai pasižymi komfortiška pakaba, o patobulintos sportinės versijos išryškina dinaminį Fiesta temperamentą.

Automobilio salonas priekyje erdvus, tad vairuoti patogu įvairaus ūgio žmonėms. Gale vietos truputį mažiau – patogiau čia jausis vaikai. Bagažinė talpi kasdienėms reikmėms, tačiau galinės sėdynės visiškai nesusidėsto lygiai su grindimis.

Kurį modelį rinktis?

Iš ankstesnių variantų rekomenduojamas 81 AG 1,25 l benzininis variklis – optimalus patikimumo ir ekonomiškumo derinys. Ieškantiems daugiau dinamikos, verta rinktis 1,4 arba 1,6 l modelius. Atnaujinta 1,0 l Ecoboost versija – dar patrauklesnis pasirinkimas, atitinkantis šiuolaikinius reikalavimus tiek dinamikos, tiek sąnaudų požiūriu. Mūsų rekomenduojamas variantas: 1,0 l 99 AG Zetec.

Pagrindiniai konkurentai

Ford Fiesta turi stiprių konkurentų – tarp jų minėtinas Opel Corsa, išsiskiriantis erdvesniu interjeru ir šiek tiek solidesne apdaila. Volkswagen Polo žinomas dėl blizgančios kokybės, nors kainuoja brangiau. Honda Jazz garsėja neįtikėtina salono transformacijos galimybe ir patikimumu. Seat Ibiza teikia daug vairavimo malonumo, nors šiek tiek nusileidžia Fiesta valdymui ir komfortui. Kiekvienas iš šių modelių turi savų privalumų, todėl renkantis verta atidžiai apsvarstyti poreikius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *